גן ילדים גננת
אילוסטרציה: שאטרסטוק

מחאת הגננות: "מלבינים את פנינו ברשתות החברתיות"

מביקורת גלויה על התפקוד המקצועי בפייסבוק ועד חדירה לחיים הפרטיים, לגננות נמאס מהתערבות ההורים

פורסם בתאריך: 13.8.18 09:35

בעוד כשלושה שבועות תפתח שנת הלימודים, הילדים יחזרו למוסדות החינוך, לבתי הספר והגנים, ובכך ירד הלחץ מההורים. אם ציבור ההורים מרגיש בנח להכיר את הגן ואת צוות הגננות לקראת שיבוץ הילדים, הרי שציבור הגננות נראה שמרגיש לא פעם כמו בכיתת יורים, כשרבים מההורים מרגישים בנח להעביר ביקורת גלויה על הגננות ברשתות החברתיות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

"האצבע קלה על ההדק", אומרת גננת משיכון המזרח, "אני 15 שנים גננת ובשנה האחרונה מאז ריבוי קבוצות התושבים בפייסבוק בראשון לציון נראה שכל אחד עושה כרצונו, מעלים פוסט בפייסבוק בפורום וכותבים, "אך הגן? מי ממליץ? איך הגננת? איך הצוות?" ואז כל אחד כותב כרצונו, כאילו שאנחנו לא קיימות, וכמובן שאסור לנו להגיב, מספיק שהיה הורה מהגן שלא היה מספיק מרוצה, ולצערי אף פעם אי אפשר לרצות מאה אחוז מההורים, וכך מתחיל כדור השלג להתגלגל, זה מתחיל ב"פני אלי בפרטי ואספר לך", ישנם כאלה שכותבים ומעליבים בפומבי, "הגן לא מתפקד, לא הייתי מרוצה', לכו תסבירו שזה הורה אחד מתוך כל ההורים, זה מאוד לא נעים".

הגננות מראשון לציון מתרעמות אבל נראה שהתופעה היא כלל ארצית, כולם בכל הארץ מדברות על שיימינג שעושים להם ברשתות החברתיות. "מחפשים לנו בציציות" מספרת גננת נוספת, "אם זה היה מתרכז בעניינים מקצועים, ניחא. אבל בודקים איפה אנחנו מבלות, אם אנחנו נשואות או גרושות, עושים עלינו עבודת שטח", היא מספרת, "אחרי הגירושים שלי שיניתי את שם המשפחה שלי לשם נעוריי, ושני הילדים שלי נשארו עם שם המשפחה של אביהם, אחת התגובות בפורום על הגן שלי היתה, 'מי יודע למה הילדים שלה בשם משפחה שונה משלה?', עד כדי כך נכנסים לנו לחיים הפרטיים. המצב הפך לבלתי נסבל, אין לי פתרון לבעיה אבל חייבים לעשות משהו כלל ארצי, מלבינים אותנו ברבים".

מהסתרות המורים נמסר: בחודשים האחרונים הצטברו בהסתדרות המורים עוד ועוד תלונות מצד עובדי ועובדות הוראה על התערבות הורים שפוגעת ביכולת שלהם לממש את שליחותם – חינוך ילדי ישראל. בחלק מהמקרים, התערבות ההורים אף הובילה למקרי אלימות מילולית ופיזית כלפי עובדי ועובדות הוראה. הטענות של הגננות העולות בכתבה מחזקות את העדויות שקיבלנו מהשטח ומחזקות את מה שאנו טוענים מזה זמן רב: מעורבות של הורים במערכת החינוך היא מבורכת אך התערבות הורים מוגזמת היא דבר מסוכן שיש לשים לו גבול. הפתרון לסוגיה צריך לבוא ממשרד החינוך – שר החינוך בנט צריך להגדיר לארגוני ההורים גבולות ברורים בכל הקשור למעורבות שלהם במערכת החינוך.

מאבי צרף יו"ר ועד ההורים נמסר, "הרשתות החברתיות לעיתים בעדנו ולעיתים לרעתנו, אי אפשר לקחת מיד אחת ומהיד השניה לא לתת, מצד אחד כמעט לכל גננת יש פייסבוק, בא היא מעלה חוויות ותמונות, אז המידע שלה נגיש לכל, זה משהו שצריך לקחת בחשבון, מצד שני אני מבין לליבם של ההורים, אפשר לראות את התופעה גם במערכת הבחירות בעיר זה לא משהו ששייך רק אליהם, הכפשות יש בכל מקום, אני קורא מכאן להורים להשתדל לא להעליב כל אדם באשר הוא ולאסוף את האינפורמציה שחשובה להם כמובן, בדרך נאותה בלי לפגוע באף אחד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אזרח צודק וחכם

    גננות בדיוק כמו מורות אחיות ורופאות צריכות להבין שאם הן לא מסוגלות מטבען ללא עזרת כדורים להתמודד עם ילדים ונוער אז שלא ישחקו אותה כאילו הכל טוב כי עד היום שום שר חינוך לא העיז להילחם במערכות הפמיניסטיות ולהציב מערכות סינון אמיתיות של נסיונות לחץ עצום עם מספר סוגים של תרגילים של צתמידים והוריהם על נשות חינוך במהלך המבחן המעשי ולא רק הראיון האישי העיוני בדיוק כמו שלקבלת רשיון לאקדח צריך לשהות בתנאי פנימיה מה שלא היה פעם כשאני הוצאתי רשיון היה רק מטווח ומסמכים למלות.
    וזה לא הכל! הגיע הזמן שיהיו הרבה יותר גברים גננים ומורים וגברים שיפקחו בכל שעות הפעילות על הגננות ושיהיו גם מצלמות בחוק חובה בכל הגנים והפעוטונים ושההקלטות ישמרו למשך שנה אצל חברת אבטחת מידע כלשהי ונגיש בכל זמן לכל הורה בהתאם למקום שילדו נמצא.
    גננות אל תתבכיינו. השלב הבא אחריכן הוא האחיות הבכייניות בבתי חולים שמתלוננות על אלימות אך בהחלט שיש להן חלק מסויים בזה שהם מתעלמות מהחולים ולא מבצעות את התפקיד שלשמו הן לובשות את המדים אז עכשיו הן רוצות נוכחות משטרתית ואצבע קלה על ההדק שיאמינו להן על כל דבר שהן יגידו ויעלילו על חולים מתוסכלים כי לא בא להן לעבוד ולשרת את ציבור החולים אז אנחנו האזרחים נתחיל להקליט את האחיות והרופאים ונשרוף את כל מי שיפריד ויגן על משרד הבריאות עד שיעשו את מה שהציבור צריך ורוצה.

  2. קובי

    די נו ! גננות תעשו את העבודה שלכם כמו שצריך שמרו על הילדים שלנו! ולא להיות בטלפון ולצעוק עליהם כי אם אני אתפוס אותכם…זה כבר יהיה תלונה במשטרה. לא בפייסבוק

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז מה לעשות בדיוק ?? להמשיך כרגיל כאילו כלום לא קרה ?!?!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר