shutterstock

העירייה נלחמת בצואת הכלבים ברחבי העיר: פועלת להגדלת הקנס

בעירייה מתקשים להילחם בתופעת בעלי הכלבים שאינם אוספים אחריהם את צואת הכלביהם: כ-2,800 תלונות בשנה. כמה ייאלצו לשלם מי שאינם מצייתים לחוק?

פורסם בתאריך: 7.8.18 17:39

עיריית ראשון לציון פועלת להעלאת גובה הקנס לתושבים שאינם אוספים את צואת כלביהם. בעירייה הודיעו כי הסוגייה מגיעה היום (שלישי) לדיון בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת.

מהעירייה נמסר כי מנתוני המוקד העירוני עולה כי אחד המטרדים השכיחים ביותר בעיר הוא זיהום הסביבה כתוצאה מי איסוף צואת כלבים. בעקבות הנתונים פועלת העירייה להעלות את גובה הקנס על עבירה זו מ-475 שקלים המוטלים כיום ל-730 שקלים. בעירייה מוספים כי הם מקווים שהגדלת הקנס תרתיע את בעלי הכלבים ותגרום להם לאסוף את גללי כלביהם ממקומות ציבוריים.

בנוסף, קראו בעיריית ראשון לציון לתושבי העיר להשמיע את קולם נגד המפגע הסביבתי בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, שתדון בבעיה שעמה מתמודדות רשויות מקומיות רבות בישראל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוד נמסר מהעירייה כי על פי הערכת השירות הווטרינרי, יש בראשון לציון כ-14 אלף כלבים, כאשר מדי שנה מדווח המוקד העירוני על כ-2,800 פניות תושבים על מטרד סביבתי בעקבות אי איסוף צואת כלבים. בתוך כך, פקחי החברה לביטחון מטילים מדי שנה כ-2,000 קנסות לבעלי כלבים, שאינם נמצייתים לחוק ונשמעים לשלטים הברורים והבולטים שמוצבים ברחבי העיר ולמרות שהוקמו כ-20 פארקים לכלבים.

"יש לציין כי לא מעט מהפניות מתקבלות מהורים שיצאו עם ילדיהם לשחק בפארקים ובגינות הציבוריות בעיר, וילדיהם היו חשופים לצואה שהושארה במקום", מוסרים בעיריית ראשון לציון, "לאור העובדה כי הקנסות שהוטלו עד כה לא הרתיעו ולא הפחיתו את כמות מבצעי העבירות, לא נותרה ברירה, אלא להעלות את סכום הקנס בצורה משמעותית".

כמו כן, מבקשים בעירייה להבהיר כי במהלך השנים האחרונות העירייה קידמה מספר קמפיינים פרסומיים להעלאת המודעות לנושא, בין היתר קמפיין עירוני בשם "הולכים על ראשון נקייה", שבמסגרתו הוצבו ברחבי העיר 500 מתקנים ייעודיים לשקיות "שקי-קקי" לאיסוף צואת כלבים, המתכלות תוך 90 יום בסביבה אורגנית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר