מוריה עמר בעת תרומת מח העצם, "זה תהליך פשוט ולא כואב"
מוריה עמר בעת תרומת מח העצם, "זה תהליך פשוט ולא כואב"

סגירת מעגל: חמש שנים לאחר מות אימה, הצילה חיים אחרים

חמש שנים לאחר שנפטרה אמא של מוריה עמר מראשל"צ, היא נמצאה בהתאמה מושלמת לתרומת מח עצם, ואומרת "זו תרומה פשוטה, לכו להציל חיים"

פורסם בתאריך: 7.8.18 11:04

מוריה עמר בת 22 מראשון לציון, איבדה לפני חמש שנים את אמא שנפטרה ממחלת סרטן, אתמול היא סיימה את תרומת מח העצם, ובכך הצילה חיים של אדם אחר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"איבדנו חיים אבל היתה לי הזכות גם להציל חיים" היא אומרת "זה לגמרי סגירת מעגל". היא גדלה בראשון לציון, למדה באולפנת "נתיב האולפנה" בעיר, התגייסה, אך החליטה להמשיך ללימודי עתודה שארכו ארבע שנים במסלול הנדסת תוכנה, בשנה הבאה היא תמשיך את שירותה הצבאי.

"לפני ארבע שנים בלשכת הגיוס  לקחו ממנו דגימת רוק כדי שתשמש לבדיקה לצורך תרומת מח עצם כפי שעושים לכולם במעמד החיול, לפני כמה חודשים התקשרו אלי והודיעו לי שנמצאתי מתאימה ב100% לאדם אחר, שזה מדהים ולא קורה הרבה, הייתי מאושרת והיה לי ברור מהרגע הראשון שאני הולכת לעשות את זה" מספרת עמר.

"עמותת עזר מציון ליוו אותי בכל התהליך וגרמו לי להרגיש בטוחה, אנשים חושבים שתרומת מח עצם זה משהו שמזיק, מפחיד אבל האמת היא שזה בדיוק כמו תרומת דם, בתהליך הקודם, אולי זה באמת היה מעט פולשני, אבל כיום, אחרי מספר בדיקות דם לא כואבות פשוט מגיעים לבית חולים ומיד אחת מוציאים את הדם בדיוק כמו בתרומת דם, מהדם שיוצא מפרידים את המרכיבים שזקוקים לו, ומחזירים את הדם בצינור ליד השניה, זה אורך כארבע שעות, אפשר לבוא עם חברה, לקרוא ספר, לעשות מה שרוצים בזמן הזה, זה לא כואב, זו בדיקה פשוטה ואני קוראת מכאן לכולם ללכת ולעשות את הבדיקה ולהציל חיים".

 

 

אמא של מוריה, אירית ז"ל, נפטרה לפני כחמש שנים לאחר שנלחמה במחלת הסרטן כשבע שנים, יורם עמר, אבא של מוריה מספר, "אירית ז"ל השאירה לי ירושה מדהימה במתנה, שלושה ילדים שאין יום שאינני גאה להיות אביהם, כשמוריה סיפרה לי שהיא רוצה לתרום מח עצם, זה היה הכי טבעי והכי ברור, ככה חינכה אותם אשתי ז"ל, לתת ולעזור, בסיכומו של דבר כולנו התרגשנו שמוריה נמצאה מתאימה ב100% והצליחה להציל חיים של מישהו אחר, האם מישהו מבין את המשמעות של להציל חיים? של האפשרות הקיימת להציל לבן אדם את החיים? זה משהו בלתי נתפס, אני יודע את זה כי חיינו זאת שבע שנים, לחשוב שמישהו היה יכול להציל את החיים של אשתי, זאת המתנה הכי גדולה שאדם יכול לקבל, את החיים, לכו לתרום".

על שלל התרומות שאתם יכולים לתרום ל"עזר מציון", לחצו על הלינק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר