סניף טיב טעם באזור התעשייה הישן בראשון לציון (צילום: גוגל מפות)
סניף טיב טעם באזור התעשייה הישן בראשון לציון (צילום: גוגל מפות)

חוק העזר לא עזר לראשון לציון – העסקים יסגרו בשבת

משרד הפנים דחה את חוקי העזר העירוניים, האם המאבק של עיריית ראשון לציון יסתיים?

פורסם בתאריך: 6.8.18 09:38

משרד הפנים בראשות השר אריה דרעי דחה אמש (ראשון) את חוקי העזר העירוניים אשר אושרו בראשון לציון מוקדם יותר על מנת שעסקים בשבת ייפתחו וימשיכו כסדרם על מנת לשמור על הסטטוס קוו בערים.

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מנכ"ל המשרד, מרדכי כהן, שלח מכתב לראשויות השונות ביניהם ראשון לציון בה נכתב כי מבקשי החוק העזר לא נימקו את ההכרח לפתיחת החנויות בשבת ובשל כך חוקי העזר נפסלו: "משמעות הדברים כי אותם בעלי עסקים עבריינים שפעלו במשך השנים בניגוד לחוק ופתחו את עסקיהם בימי המנוחה, חרף האיסור לעשות כן, יקבלו כעת 'פרס' בדמות ביטול האיסור לפתיחת עסקיהם בימי המנוחה וקביעת אפשרות לפתיחת עסקים בימי מנוחה באיזור פעולתם. זאת אך ורק על רקע הפרת החוק על ידם בתקופה שקדמה לחוק העזר".

כזכור, בחודש דצמבר בשנת 2017 אישרה מועצת עיריית ראשון לציון תיקון לחוק העזר המאפשר פתיחת מרכולים בשבת בצירים מרכזיים במטרה לשמור על הסטטוס קוו בעיר וזאת על רקע החקיקה הארצית של "חוק המרכולים". התיקון קיבל תוקף רשמי כיוון שאושר בפקודת העיריות. כמו כן, לא התקבלה תגובה רשמית ממשרד הפנים בנושא בפרק הזמן הקבוע בחוק. למרות זאת, משרד הפנים סירב לתת תוקף לתיקון לחוק ולפרסמו, או לתת תגובה רשמית ועניינית על תיקון החוק.

בתוך כך, עיריית ראשון לציון הגישה בג"צ כנגד משרד הפנים ומשרד המשפטים על סירובם לתת תוקף רשמי ולהתייחס לתיקון לחוק העזר שאישרה מועצת העירייה בנושא בטרם אושר החוק בכנסת. ההחלטה שהועברה אתמול ע"י השר אריה דרעי לדחות את חוקי העזר העירוניים ברשויות השונות עשוי לפגוע בסטטוס קוו הקיים בעיר ונראה כי המאבק רחוק מלהסתיים.

ראש העיר דב צור אמר היום: "אנו מתכוונים להילחם על אישור התיקון לחוק העזר, ואף היינו הראשונים שהגישו עתירה לבג"ץ בעניין כבר לפני מספר חודשים. תמוה בעינינו שמנכ"ל משרד הפנים נזכר להתייחס למכתב שנשלח אליו כבר לפני מספר חודשים והוא לא הואיל להתייחס אליו לפני הגשת העתירה. כרגע, ההודעה של משרד הפנים חסרת משמעות כיוון שהעתירה עומדת לפתחו של בג"צ" על רקע חוק המרכולים".

יו"ר המרכז לשלטון מקומי, חיים ביבס הגיב על דחיית חוקי העזר והוסיף: "המכתב של משרד הפנים הוא בבחינת פוליטיקה זולה שתכליתה לקושש קולות לפני הבחירות. אין בסמכות השר לפסול את תיקוני החקיקה ואת חוקי העזר, ודאי כאשר הועברו טרם תיקון החקיקה שנעשתה בכנסת לפני שבעה חודשים. על פי החוק, לשר היו 60 ימים מרגע אישור החוק במועצות הערים להוציא התנגדות והוא לא עשה זאת. יתרה מכך, חלק מהרשויות אף פנו לאחר 60 הימים לקבל את תגובתו של השר ולא נענו כלל. לכן מדובר בניסיון שר הפנים לסחור בשבת כדי לקבל הון פוליטי מגזרי. אנו נעתור לבג"ץ בנושא על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל".

תגובת עיריית ראשון לציון תובא לכשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זוהי כפיה דתית!
    הכי פשוט, סגרו להם את העסקים באמצע השבוע ונראה אותם!
    שהמגזר החילוני המספק שירותים וסחורות למגזר החרדי ישבש להם את ההספקה!

    עוד רעיון, לפתוח להם רק בלילה!

    רעיון נוסף, מעיין הפגנה שקטה- תמיד אפשר לרכוש מוצרים אצלהם ובכך לגרום לחוסר וכן לפקקים באיזורם בשל עומס על התשתיות ומה גם יצטרכו לחוות את הופעת הלבוש שאינה נעימה להם.
    עין תחת עין, נכנסים לחיים של הפרט שהפרט יכנס להם לחיים!

    והיד עוד נטויה.

  2. מרי

    אני לא דתיה אבל זו מדינה שבה אנשים עובדים כמו מטורפים אין זמן להנות מהדברים הפשוטים כמו משפחה ים אוכל טוב ספר סרט או סתם לנוח מהטרוף של כל השבוע העשירים מנצלים כל הזדמנות לצבור עוד ועוד כסף תלמדו לחיות

  3. קפוסטה יעקב

    ביטול חוקי העזר העירוניים לשמירת אופיה של השבת בארץ – מעשה מבורך !!!
    רק חבל שהיוזמה לא באה משר חילוני !!! אלא מהשר דרעי !!! חבל !!!
    קפוסטה יעקב – יהודי שאינו חובש כיפה !

  4. יעל

    חארות.
    אנחנו נותנים להם לחיות כמו שהם רוצים, והם כופים עלינו את הטימטום שלהם.
    חארות.

  5. יהודי חילוני

    הגיע הזמן שגם החילונים ידרשו את מקומם בחברה צריך להחרים כל עסק עם תעודת כשרות של הרבנות זו תעודה שמסריחה מכפייה ומסחרה ביהדות. זו אינה יהדות רק ניצול ציני להפקת רווחים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני שמח. וזה לא קשור לכפיה דתית איזה בן אדם שפוי לא רוצה מנוחה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר