יוסי אלקובי, נשיא התאחדות בעלי המלאכה
יוסי אלקובי, נשיא התאחדות בעלי המלאכה

נשיא התאחדות בעלי המלאכה: "בשנת 2017 נסגרו 43,200 עסקים קטנים"

הקלות ל-600 בעלי המספרות בעיר, מתן אישורי חנייה לבעלי עסקים גם לפי מקום העסק ועוד, יוסי אלקובי לא מפסיק לנסות לשפר את מצב העסקים בעיר

פורסם בתאריך: 5.8.18 13:50

הסיפור האישי המופלא של יוסי אלקובי מראשון לציון מתחיל בקזבלנקה ומתגלגל לנשיאות התאחדות בעלי המלאכה בארץ, ואחריות וטיפול בהמון בתי עסק ברחבי הארץ. התפקיד הוא בהתנדבות ואת פרנסתו הוא מוצא כבעל מפעל לייצור רהיטים בראשון לציון, העיר בה הא מתגורר. אהבתו לעיר אינה יודעת גבולות, ויחד עם המנכ"לית שלו רווית גרוס, הוא רוצה להתחיל את המהפכה של העסקים הקטנים בעיר – ולהפוך אותה למודל לכל הארץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אלקובי (70) רצה בכלל להיות שחקן תיאטרון. הוא אפילו למד אצל נולה צ'לטון המיתולוגית – סיפור מפתיע בכל פרק בחייו.

הוא נולד בקזבלנקה בשנת 47, ועלה לארץ ב-1955 עם סבא וסבתא. ההורים הגיעו שנה לאחר מכן כי אביו היה יו"ר הסוכנות בקזבלנקה ועזר ליהודים לעלות לישראל. אביו פתח עסק לרהיטים, ושנים לאחר מכן המשיך אלקובי את העסק המשפחתי ופיתח אותו לאימפריה של עשרות עובדים, ייצור, שיווק ומכירות בכל העולם. הוא גם רכש מפעל נגרות בראשון לציון ופיתח את העסק, במקביל להעתקת מקום מגוריו לשכונת פרס נובל בעיר.

קודם לכן, התגורר יוסי בבת ים וגם שם עסק רבות בסיוע לקהילה בעת היותו בעלים של מכבי בת ים, אז קבוצה מצטיינת בליגה הלאומית.

רצית להיות שחקן ובסוף אתה איש עסקים ונגר?

"העסק המשפחתי גנב אותי מהתיאטרון. הספקתי אפילו לשחק בכמה הצגות אבל כשלמשפחה יש עסק, מאוד קשה לסרב ולא להשתלב בו".

לפעילות הציבורית הוא נכנס ב-1985 בארגון התעשיינים ולאחר מכן נבחר ליו"ר בעלי המלאכה. העסקים הקטנים בשבילו הם החמצן. "בישראל נסגרים כל שנה עשרות אלפי עסקים קטנים ולצד זה, גם נפתחים עשרות אלפים חדשים" הוא מסביר, "אם אנחנו רוצים להעלות את הפריון ולהוריד את יוקר המחיה, יש המון דברים בנושא שצריכים לקבל טיפול עמוק ברמות הגבוהות ביותר".

מי שמוביל את המאבק למען העסקים הקטנים בעיר יחד עם אלקובי, היא הרשימה החברתית הירוקה בראשון לציון. אלקובי מכיר את ראש הרשימה איתן שלום כבר שנים רבות מעולם הכדורגל רבות ומעריך אותם מאוד. הוא מצא גם אוזן קשבת אצל מספר 2 ברשימה יפעת מאירוביץ' יפת שבפועל – מראה דוגמה בחייה האישיים וקונה רק בחנויות ועסקים קטנים שנמצאים ברחובות העיר ולא בקניונים גדולים. יעפת: "מדובר באג'נדה חברתית וכלכלית שמבוססת על נתוני אמת. אני מעריכה את מי שפותחים עסקים קטנים ומוציאים להם את הנשמה בכל מיני בירוקרטיות. נעשה הכל כדי לסייע להם".

לאחרונה רשם אלקובי הישג מרשים בנושא כאשר בהובלתו עבר חוק בכנסת הקובע זמן מקסימלי לקבלת אישורים להקמת בית עסק . בפועל,  אלקובי, גרוס, שלום ומאירוביץ' יפת נפגשו כבר מספר פעמים וסיכמו את נושאי המאבק. הם קוראים לכל בעלי העסקים הקטנים בעיר להצטרף למאבקם והנושא הראשון בו הם מתכוונים לטפל – הוא הארנונה שמשלמים הספרים ומעצבי השיער בעיר.

מסתבר שבראשון לציון יש לא פחות מ-600 מספרות, רובן בבעלות תושבי העיר. אלקובי: "כמעט בכל הארץ משלמים בעלי מספרות לפי סיווג ארנונה של מסחר, הסיווג היקר ביותר. בגלל שהם מוכרים פעם בחודש שמפו, הם בית עסק. חובה לשנות את הסיווג של מספרות בראשון לציון לבעלי מלאכה ובכך, ייפחתו תשלומי הארנונה בעשרות אחוזים".

 

חברי הרשימה החברתית הירוקה רגילים לתמוך בעסקים קטנים והתוכנית של אלקובי, מבחינתם, היא פריצה לדלת פתוחה. בשנים האחרונות דאגה הרשימה לשנות את חוק העזר העירוני ולפיו יינתנו תווי חניה לבעלי עסקים בעיר, על פי מקום העסק ולא רק על פי מקום המגורים. "חניה ותנועה הם תחומים קריטיים לעסקים קטנים מאחר והקניונים מציעים חניה חינם, ומבחינת הלקוחות זה פרמטר קריטי בשיקול לאן להגיע ולבצע קניות", אומרת מאירוביץ-יפת.

ברשימה אימצו את התוכנית של אלקובי ומתכוונים לפעול למהפך בסיווג הארנונה של המספרות. הם גם ישתפו פעולה עם התאחדות העסקים הקטנים לגבי מקצועות נוספים.

איתן שלום: "אלקובי פועל למען העיר והעסקים בה כבר עשרות שנים. אנו בתהליך של בדיקה איך ניתן לשפר את נושא הארנונה לספרים בדרכים מקובלות ועל פי הנהלים. אנחנו מבטיחים רק מה שאנחנו יכולים לקיים".

ואלקובי? לדבריו הוא נושא בתפקיד בכיף, הוא א-פוליטי ומנוע מלתמוך ברשימה כזו או אחרת. "אני שמח שיש עם מי לשתף פעולה במפעל חיי ולשפר משמעותית את מצבם של העסקים הקטנים, במיוחד בעירי, ראשון לציון", הוא מסכם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר