ורוניקה להקוביץ, רק רוצה לקבל את מה שמגיע לה
ורוניקה להקוביץ, רק רוצה לקבל את מה שמגיע לה

נכה 100%: "אין לי כוחות להילחם על מה שמגיע לי מול העירייה"

נכה ואם חד הורית טוענת שכל שנה העירייה באה בדרישות חדשות בדרך להשגת הנחת הארנונה, "אני מבקשת רק את מה שמגיע לי"

פורסם בתאריך: 26.7.18 12:22

ורוניקה להקוביץ, נכה 100% וחולה בטרשת נפוצה, היא אם חד הורית עם שלושה ילדים, ונלחמת יום יום על החיים, על הילדים שמגדלת לבד ועל הזכויות שלה בעיריית ראשון לציון. לפני כמה שנים התגרשה, ונשארה עם חובות גדולים שהשאיר הגרוש שלה ומסרב לשלמם, בנוסף לחובות והמצב הכלכלי והבריאותי, מרגישה ורוניקה את הקושי מול כל הבירוקרטיה בעירייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"כמה אפשר לעשות רע לנכים?", היא מספרת בכאב, "לשלוח אותם הלוך ושוב כדי לקבל את ההנחה שמגיע להם, לא ביקשתי לוקסוס, לא ביקשתי חינם, בסך הכל ביקשתי מה שמגיע לי". ורוניקה מספרת על מלחמת התשה לטענתה, בכל פעם שהיא צריכה לקבל את ההנחה בארנונה, "אני נתקלת במחשבים ולא באנשים, בטירטור נוראי, אין לי כבר כוח להילחם על מה שמגיע לי", היא אומרת. "לפני כחודש הגיעו אלי הביתה מעקלים, בגלל חוב שהיה לי בארנונה, לצערי נקלעתי למצב בו הגרוש שלי השאיר חובות עצומים, עקב החובות כל החשבונות עוקלו ואין לי אפשרות לפתוח חשבון בבנק אחר, בזכות אנשים טובים כמו אסף דעבול חבר מועצת העיר שעזר לגייס כסף, הצלחתי לכסות את החוב בארנונה, אבל לפני ששלמתי את החוב הגיעו מעקלים, זה היה פשוט נורא, מה רצו, לזרוק אותי עם שלושה ילדים מהבית? לא מדובר על סכום עתק, נדמה לפעמים שבעירייה רואים חוב וישר מוציאים עיקול, מה הבעיה שיהיה במחשבים בעירייה איזו כוכבית שכתוב מה המצב של אותה משפחה, אפשר להתקשר ולברר".

 

ורוניקה שילמה את חובה לעירייה וחשבה שבזה הסתיים הסיפור, אך כשניגשה העובדת סוציאלית שעוזרת למשפחה, עם הניירת לקבלת ההנחה בארנונה, היא התבקשה לשוב עם עוד שני מסמכים, "שנה שעברה הגשתי את אותם המסמכים, והנה הפלא ופלא חזרה אלי העובדת סוציאלית ואמרה שדרשו עוד שני מסמכים", מספרת ורוניקה, "תצהיר חתום מעורך דין על הוצאות רפואיות ותצהיר נוסף על המזונות, אני לא האמנתי כשהיא אמרה לי את זה, נדמה שבעיר שלנו מנסים להתיש את הנכים ומקבלי ההנחה כדי שהם פשוט לא יגישו את המסמכים ושהכסף יישאר בקופה, איך אני אלך לעורך דין כשאני בקושי יכולה לקום מהספה, ולמה להכביד במסמכים ולהוסיף עוד ועוד דברים שלא קשורים? יש להם בעירייה את אישור הנכות שלי מביטוח לאומי, יש להם את העיקולים והמצב הכספי בדו"ח של מחלקת הרווחה, מה הם רוצים עוד? מה זה עניינם כמה כסף אני משלמת לתרופות? אין ספק שיש פה עניין של להכביד ולהחליש ולהתיש. די לסבל של הנכים, די לדרוך על האוכלוסיה המוחלשת, אני מבקשת שמישהו יקום ויעשה סדר, כי הכוחות שלי אוזלים".

עו״ד ליאל אבן-זהר, חברת מועצת העירייה שעזרה לורוניקה בהתמודדות מול העירייה: ״נדרשת מדיניות שתקל ככל האפשר על נזקקים לשירותי הרווחה. הואיל והעירייה מממנת גם כך עורכי דין לסיוע משפטי , אין סיבה שהם לא יסייעו גם להחתמת תצהירים כאלו, ואם אין דרישה בחוק, אין סיבה להקשות. אישית, דאגתי ואדאג למתן פתרונות למקרים מסוג זה, היום ובעתיד, אני מכירה את המשפחה, ונמשיך ללוות אותם״.

תגובת עיריית ראשון לציון: על מנת לקבל הנחה בארנונה, יש להציג מסמכים בהתאם ועל פי חוק. מבדיקה שקיימנו, הפונה לא הייתה זכאית להנחה כלשהי בארנונה מכוח קצבה/גמלה של ביטוח לאומי. בכל זאת, על מנת לסייע לה לקבל הנחה, היא התבקשה להציג מסמכים לפי הפרוטוקול ובהתאם להוראות הדין. אגף הארנונה הגדיל לעשות וקישר אותה עם מרכז זכויות נשים עירוני כדי שיסייעו לה להשיג תצהיר חתום על ידי עו"ד ללא תשלום. בנוסף, ובאופן חריג בשל קשיה, הוצע שנשלח לביתה עובדת, עו"ד מטעם העירייה, כדי להחתים אותה על התצהיר וזאת על מנת שלא להטריח אותה לבניין העירייה.
הפונה מטופלת במינהל הרווחה מזה שלוש שנים באופן אינטנסיבי ביותר. בין היתר קיבלה ומקבלת סיוע בשכר דירה, בצהרון לילד, סיוע ברכישת ביגוד לילדים, סלי מזון באופן קבוע בחגים ואפילו סיוע בהובלת דירה. כמו כן קיבלה למשך חצי שנה מדריכה שסייעה בהתארגנות עם ילדים בבקרים ותיווך מול גורמים שונים בקהילה.  ובכל זאת, כדי לקבל סיוע, קיים צורך בשיתוף פעולה מצד המטופל, דבר שלא תמיד היה במקרה זה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר