בני הנוער שהוסמכו לעוזרי מציל בחוף הים
בני הנוער שהוסמכו לעוזרי מציל בחוף הים

מי הם עשרת בני הנוער שהוסמכו להיות עוזרי מציל?

בפרויקט מיוחד נבחרו עשרה בני נוער במיונים, מתוך מטרה להפוך אותם לעוזרי מציל ולהנגיש את הים לאוכלסיות המוגבלות

פורסם בתאריך: 23.7.18 14:00

עשרה בני נוער מרחבי העיר נבחרו לקורס עוזרי מציל מתוך עשרות שניגשו למיונים. זהו שיתוף פעולה בין אגף הנוער והצעירים, מרכז הנוער ותנועה "רעם הגלים" ואגף חופים ואגמים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בני הנוער החלו את הקורס החודש במסגרתו ילמדו כיצד להציל מטביעה ולהתמודד עם הסכנות הקיימות בים. לאורך הקורס ובסיומו ישמשו החניכים כעוזרי מציל בחוף הנכים ויסייעו בהנגשת הים לטובת אנשים עם מוגבלויות ובתום הקורס הם יוסמכו כעוזרי מציל מן המניין.

עד כה ניתן השירות בימי רביעי בין השעות 13:00-19:00 כאשר המצילים ובני הנוער, עוזרי המציל, מאפשרים לכל אדם עם מוגבלות להיכנס לים. לאור הביקוש הרב, התווסף יום בשבוע ומעתה השירות יינתן בימי שני ורביעי באותן השעות. בלשכת שיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי מספרים כי ההחלטה להעניק את השירות הגיעה בעקבות פנייה ממשפחות בהן אנשים עם מוגבלויות. הטענה הייתה כי לא די באמצעים המסייעים כניסה למים כדוגמת עגלות מונגשות, אלא קיים צורך גם בהנגשה אנושית. כלומר לסייע לבני המשפחה להעביר את האנשים עם מוגבלות מהכיסא שלהם לעגלה המונגשת.

הקורס מיועד לבני נוער בגילאי 16-18 והוא מתקיים זו השנה השלישית ביוזמת אגף הנוער והצעירים ואגף חופים ואגמים. את הצד המקצועי מעביר מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג, שמלמד אותם בין היתר איך להשיט חסקה, להתמודד עם מערבולות וזרם פורץ, בחירה ופתיחת שטח רחצה, הכרת ציוד הצלה ותפעולו וזיהוי טובע בים וחילוצו. בונוס נוסף למשתפי הקורס, לאחר פרק ההתנסות המעשית יוכלו המצילים החובבים להוציא רישיון על אופנוע ים במחיר מיוחד.

מנהל מרכז הנוער "רעם הגלים" , מיכאל רישבר,  מספר: "זוהי השנה השלישית שאנו מפעילים את הקורס שמטרתו גם לאפשר לצעירים ערך מוסף במהלך חופשת הקיץ וגם לסייע ככל הניתן לאוכלוסייה עם מוגבלויות המגיעה ליהנות בחוף הים. השנה הגישו מועמדות לקורס עשרות צעירים ומתוכם נבחרו עשרה בני נוער בלבד שעברו את המיונים הקפדניים.  מאחל לכל החניכים בהצלחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר