ראש עיריית ראשון לציון לשעבר מאיר ניצן
ראש עיריית ראשון לציון לשעבר מאיר ניצן

מאיר ניצן: "אני כואב על מה שנעשה במדינה"

ראש העיר לשעבר של ראשון לציון מתבונן על הבחירות המקומיות מהצד, לא מתגעגע, בעיקר מאוכזב ומסביר מדוע אינו מתכוון לתמוך באף מועמד

פורסם בתאריך: 18.7.18 11:35

מאיר ניצן ראש העיר לשעבר של ראשון לציון, מתגעגע לאנשים, דואג מרעידת אדמה, כואב את המדינה והעיר, ומשתדל לא לעסוק בפוליטיקה יותר מידי, "האיבה לא מובילה לשום דבר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ב-31 בדצמבר 2008 הפסיד מאיר ניצן אחרי 25 שנה בתפקיד, את כיסא ראש העיר לדב צור, ומאז כף רגלו לא דרכה יותר בבניין העירייה. בגיל 84 הוא רהוט כתמיד, מדבר לא לפני שחושב ומספר מה עושים בפנסיה.

מה אתה עושה בימים אלו?

"לומד, כותב וכואב על מה שנעשה במדינה ובעיר, שני מכאובים, 'לא לילד הזה פיללתי', השחיתות בכל רמה שלטונית, מנשיא מדינה, לראש הממשלה ולראשי ערים, השחיתות בשלטון המקומי בהרבה ערים בארץ, זה משהו שלא יעלה על הדעת, אין למשטרה גם כוח לחקור את כל זה, אין לזה סוף, קיוויתי וחלמתי לחיות במדינה ציונית שדואגת לעם ודואגת לאחר, והיום אני רואה שכל אחד דואג רק לעצמו וזה כואב".

ניצן ממשיך לשטוח את חזונו, "עיר היא קודם כל בני אדם, ילדים שצריך לחנך כדי לדאוג לדורות הבאים, וזקנים שצריך לדאוג להם, אנשים עם קשיים כלכלים שצריך לתמוך בהם, זו עיר ואחר כך כל הדברים שמסביב".

לשכת ראש עיריית ראשון לציון

כבר עשור שלא דרך בבניין העירייה. לשכת ראש עיריית ראשון לציון

מה דעתך על ריבוי המתמודדים בבחירות הקרובות בעיר?

"בספר שכתבתי 'העירייה לשירות תושביה' ישנם מספר קריטריונים מי יכול לכהן כראש עיר, טרם קראתי על מתמודד אחד שמציג את המצע שלו, כולם עם סיסמאות ריקות מתוכן, את המצע שלי בקמפיינים השונים ישבתי וכתבתי לבד. ספרי אני מצטט את מקסוול שהגדיר זאת  בשלושה דרכים: 'כשאנשים מתייחסים אליך כאדם הם מכבדים אותך, כשהם מתייחסים אליך כחבר הם אוהבים אותך, כשהם מתייחסים אליך כמנהיג הם הולכים אחריך', ראש עירייה צריך להיות, אדם וחבר ומנהיג. שיבחנו את כולם ויראו מי הכי מתאים לתכונות הללו".

האם פנו אליך מתמודדים שתתמוך בהם?

"כן, אבל לא אתמוך באף מתמודד מכיוון שאינני מתכוון לעבוד ולהיות חלק מזה, בנוסף אינני בקיא בתוכנית מפורטת של אף אחד מהם, כדי לתמוך באדם אתה צריך להבין מה התוכנית שלו, בבחירות האחרונות תמכתי בליאל אבן זוהר, ממקום של כבוד, אבל הפעם לא אצטרף לאף רשימה. כשכיהנתי כראש העיר ב-2006 היתה לי תוכנית 'חזון ומעשים למען העיר' תוכנית מפורטת עד שנת 2030, כשדב צור נבחר הוא גרס את כל התוכניות בהליך חוקי אומנם אבל מאיבה, איבה איננה מוליכה לשום מקום. חבל לי על העיר ועל התושבים".

מה החזון לעתיד, לאן הולכת ראשון לציון? ניצן אומר: "היום כל מועמד שנבחר חושב חמש שנים קדימה ולא עשרים שנה קדימה, כדי שהדברים יקרו בקדנציה שלו, הראייה שלי היתה הרבה שנים קדימה בלי קשר אם אשב על הכיסא או לא, אתן דוגמה: במקום שיש את אולם הכנסים 'לגו' אני תכננתי מלון ספורט, 200 חדרים, חדרי כושר, חנויות לספורט ואולם כינוסים, מה עשו מזה? אולם אירועים וכנסים".

 

מה חסר לך כיום?
"אנשים, החום והאנושיות של האנשים, מטבע הדברים שכיהנתי שנים רבות, גם לעזור".

לסיכום, מה תגיד לראש העיר הבא שיבחר? מה הוא צריך לעשות?
"שידאג לצורכי התושבים ושיעשה את זה היום, שיציג מה הוא רוצה לעשות, שידאג לרעידות אדמה, דיור לזוגות צעירים ודיור מוגן ושתמיד יחשוב על האנשים לפני שחושב על עצמו ועל האינטרס האישי שלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שרה שריר

    גנבים שודדים גונבים וחומסים את המדינה.
    בכל עיר ובכל יישוב מועלים באנשים.
    זו המנהיגות והדרך מראש הממשלה עד אחרוני שומרי הסף. הצילו….

  2. אריה

    כולם מתגעגעים לניצן אין היום מנהיג בעל שיעור קומה כשלו כולם חמדנים ותאבי בצע

  3. גוגו

    תראו מי מדבר! ניצן הכניס את השחיתות בעיר ועכשיו מטיף מוסר לכל העולם. שב בשקט יותר טוב

  4. א

    אין ולא יהיה כניצן כאישיות. מוכשר.בעל חזון. מסביר פנים לכל אחד ללא שום גאווה . עשה המון למען פיתוחה של ראשון אל נשכח זאת. אני מאחלת לו בריאות .ועד מאה כ-20

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר