הדמייה של הקו החום ברחוב רוטשילד ראשון לציון
הדמייה של הקו החום ברחוב רוטשילד ראשון לציון: מנעד

בשורה לטסים לחו"ל: מראשון לציון לנתב"ג ברכבת הקלה

הקו החום שהיה אמור לעבור בראשון לציון ולהסתיים בלוד, יגיע כעת לשדה התעופה בן גוריון ויחסוך את תנועת כלי הרכב לשדה ואת הצורך במוניות

פורסם בתאריך: 15.7.18 14:43

בשורה לתושבי ראשון לציון הנוסעים לחו"ל: העבודות לקו האדום של הרכבת הקלה נמשכות והחדשה המשמחת, הקו החום שיתחבר לקו האדום בבת ים ויחצה את ראשון לציון, צפוי להגיע עד לנמל תעופה בן גוריון.

על פי התכנון, קו זה היה אמור לחלוף ברמלה ולהסתיים בלוד ועכשיו -הארכתו לנתב"ג צפויה לצמצם את תנועת כלי הרכב בכבישי ראשון לציון, רמלה ולוד. העירייה תגיש את השגותיה על התוואי שהוצע, כולל להעברת הקו דרך מגרש החנייה בחוף הים ולא ברחוב כורש וכן, העברת המסלול למדרחוב רוטשילד ואחד העם – ולא ברחוב הכרמל הצר. בעירייה יקיימו בחודש הבא שלושה מפגשי הסברה לציבור והתושבים מוזמנים להגיע ולהביע השגות והערות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

מועדי המפגשים ומיקומם:

1.8.18 בשעה 18:15 במרכז פיס רביבים- רחוב גוש עציון 23

6.8.18 בשעה 18:15 באחוזת נווה חוף רחוב המגילה 30

21.8.18 בשעה 18:15 בבר רחוב, מדרחוב רוטשילד

ואלה הפרטים: אורך תוואי הקו החום מגיע לכ-30 קילומטרים, והוא כולל 44 תחנות. הוא חלק מרשת מטרופולינית בגוש דן, הכוללת את הקווים האדום, הירוק והסגול. הרשת מבוססת על מעברים בין קווי הסעות ההמונים וקווי הרכבת הפרברים, כדי ליצור ניידות אזורית בכל רחבי תל אביב. בעירייה מדגישים כי "כזכור, ראשון לציון היא הרשות היחידה בישראל שביקשה וקיבלה ממשרד התחבורה אור ירוק לקחת את המושכות לידיה, ולהשיג את המימון באופן עצמאי להקמת הקו החום. אנו מעריכים שמהלך זה צפוי לזרז משמעותית את לוח הזמנים. ההערכה היא שעלות הקמת הקו נאמדת בכ-10 מיליארד שקלים. לצורך הקמת הקו,העירייה תקים תאגיד עירוני ובו יהיו חברות הרשויות שהקו עובר בשטחן: רמלה, לוד ובאר יעקב. גיוס התקציב ישען על מימון בינלאומי, בלא שהעירייה בפעולותיה האחרות עלולה להינזק מהקמת הקו".

עוד יצוין, כי חברת נת"ע (נתיבי ישראל) מעריכה כי הקו ישמש כ-124 אלף איש ביום ולמעלה מ-17 אלף איש בשעת השיא בבוקר. בעירייה יודעים שהקו החום שיתחבר לקו האדום ולכל גוש דן, ישנה לגמרי את פני התחבורה בעיר וישפר דרמטית את איכות חיי התושבים.

במקביל לפיתוח הרכבת הקלה, בעירייה מבקשים לזרז את חיבור תוואי הרכבת הכבדה בין תחנת ראשונים למשה דיין. החיבור בין שתי התחנות ייתן מענה הולם לנוסעי רכבת ראשונים שנאלצים כיום להחליף רכבת בתחנת ביניים בדרך לתל אביב. העירייה מובילה מאבק בנושא בשיתוף התושבים, במסגרתו הגישה בג"צ בנושא. החל מאמצע חודש הבא יחל לפעול שאטל מרכבת ראשונים למסוף הרכבת בבאר יעקב, על פי תזמון הרכבת. הנסיעה מתחנת הרכבת בבאר יעקב ישירה לתל אביב, ואורכת כ-23 דק'.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דע

    מניסיון של15שנים מול הגורמים המעורבים בנקמת הקו האדום תושבי ראשלצ צר לי לאכזב אתכם כפי הנראה יקח לפחות 10 שנים. מה דהורג את הפרוייקט הזה זו הבירוקרטיה הן של הרגולטור והן של משטרת ישראל לוקח הרבה זמן מאוד להתניע הליכים הקשורים לרכבת הקלה. נראה כי אנשים מקשים ולא מקלים למרות שיכולים. בפרוייקט בסדר גודל שכזה צריכים להתאחד כל הגורמים ולא לתקוע מקלות בגלגלים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר