אם ובנה (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

הרבנות לא מאשרת את יהדותו של הילד כי אימו לסבית

אם לילד בן שנתיים שהגיעה לרבנות בראשון לציון כדי לאשר את יהדותו, נתקלה לטענתה בשאלות חטטניות לגבי אורח חייה, לדבריה הרב פסק "היהדות מתנגדת למשפחות החדשות"

פורסם בתאריך: 8.7.18 10:55

"הרבנים שטוענים שיש להם אלוהים, הם אלה שאין להם אלוהים בכלל" כך מספרת ד' תושבת ראשון בת 37 שחיה עם בת זוג. ד' ילדה לפני שנתיים את בנה מתרומת זרע והיא מגדלת אותו עם בת זוגתה, כאשר פנתה לרבנות בנסיון להסדיר את עניין יהדותו, שהרי היא יהודיה, היא קבעה פגישה כשהיא מצויידת בכל המסמכים הדרושים, אך לתדהמתה הרב סירב לתת לה את האישור ליהדותו של הבן בגלל שלטענתו, "ההלכה והמורשת היהודית מתנגדות ומסתייגות מהמשפחות החדשות", עתה היא ממתינה לערעור שהגישה, כך פורסם בוואלה news.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"כאמא רציתי לתת לבן שלי בעתיד את כל האפשרויות להינשא בעתיד", מספרת ד'  ל- "השקמה ראשון לציון, "בין אם זה ברבנות ובין אם לא, אני יהודייה והיה לי חשוב שגם זאת תהיה אופציה עבורו, הגעתי לדיון והרב החל לשאול אותי כל מיני שאלות, וגם לגבי שם משפחתי הכפול, השבתי בכנות, עצם העובדה שהדיין מרשה לעצמו להיכנס לתוך החיים האישיים שלי זאת כבר חציית קו אדום, אני לא שאלתי אותו אם הוא מקבל את החיים שלי או לא, לא לכך התכנסנו, הדיון היה אמור לעסוק באילן יוחסין ואישור חיתון עבור הבן שלי, הצטיידתי בכל המסמכים, מבנק הזרע, תעודת לידה, אפילו מסמך של החתונה של אחותי הגדולה שמעיד שאני יהודייה, כפי שהתבקשתי. הוא שם את הכל בצד ומתחיל להתדיין על החיים האישיים שלי, לא הבנתי מה הקשר, הרי הילד יהודי לפי המסמכים, שיתן לי את האישור וישלח אותי לדרכי, זה ללא ספק היה לעשות דווקא לכל הנושא של זוגות חד מיניים".

היתה לפני אישה, חד הורית שגם לה יש ילד מתרומת זרע רק שהיא לא לסבית, והיא אמרה, "אל תתייאשי זה לוקח קצת זמן אבל בסוף הם מאשרים", כשהיא יצאה היא קיבלה את האישור, אבל אני לא קיבלתי רק בגלל הזהות המינית שלי".

עו"ד דניאלה יעקובי שמייצגת את ד' וזוגתה הגיבה ואמרה, "בית הדין הרבני מנצל באופן ציני ובריוני את היותו מונופול בכל הקשור לאישור שהתבקש, כדי להלך אימים על המשפחות החדשות. אורח החיים של ד', אינו רלוונטי כהוא זה ביחס לקביעת יהדותו של בנה והניסיון לנבור בחייה מרגיש חטטנות ורכילות זולה, משעה שהונחו בפני בית הדין הראיות הרלוונטיות היה עליו ליתן את האישור".

חן אריאלי יו"ר האגודה למען הלהט"ב ציין בפנינו: "הגיע הזמן שמדינת ישראל תפקיע מבתי הדין הרבניים את כוחם הבריוני להחליט החלטות מופרכות שאינן תואמות את החברה הישראלית של שנת 2018. לא ייתכן שבישראל של היום חיינו מוכתבים ע"י מוסדות חשוכים וקדומים. כל מוסד ששולל מאיתנו את חופש הבחירה ואת חופש האמונה, אין לו מקום בחברה מתוקנת ומקרים כמו אלה לוקחים אותנו אחורה בזמן. לא יעלה על הדעת שרב במוסד מטעם המדינה, יעניש אזרחית משלמת מיסים ע"פ עמדותיו הקיצוניות ויכפה את עמדותיו על זכויותיה הבסיסיות וזכויות משפחתה.  הציבור בישראל צריך להצביע ברגליים ולהשתמש באלטרנטיבות הקיימות היום לקשירת קשרי משפחה ונישואים באופן ליברלי וחופשי ולהדיר את עצמו כמחאה זועמת מכל מוסד רבני חשוך שממשטר את חיינו והופך אותם במקרים רבים לגהנום צרוף. החברה הישראלית אומרת כן למשפחות גאות בישראל והגיע הזמן שמוסדות המדינה יצטרפו למאה ה-21".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שולם זוכר

    ניסיונות החוזרים ונשנים לבוא בטענה שאינה טענה כנגד הרבנות או בית הדין הרבני שהם הגוף היחיד שיכול לפסוק ,ולברר סוגיות מאן אלו כאשר רב פוסק או דיין או הרכב בית הדין הרבני הוא מבקש לבדוק בצורה ההלכתית ולא בשום צורה אחרת כך שהכתבה מגמתית וחבל שכך ,אין זה אומר שזה לא סוגיה הלכתית ,זו סוגיה ,והרבנות הראשית בית הדין הרבני בוודאי ייתן דעתו מבחינה הלכתית על הסוגיה ,אך לצערי הכתבה אינה מציגה את העובדות כהלכתן האם כתבת בדקה אם הרב או הדיין בדיוק מה הסוגיה? ומהי דעת ההלכה בנדון ?לכתוב כתבה זה יפה אך לכתוב כתבה שבודקים את כל הנושאים לפני זה זה עוד יותר מכובד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר