אישה מרביצה לילדה

"כשהיא התיישבה על הילדים עם הברך החלטתי לא לשתוק"

הסייעת בצהרון של החברה עירונית שהייתה עדה לאלימות מצד הגננת, מספרת מדוע החליטה לפנות למשטרה

פורסם בתאריך: 3.7.18 12:21

"ישבתי בגן ופרצתי בבכי, לא כי מישהו הכה אותי, אלה מחוסר צדק לילדים חסרי האונים, רציתי לפתוח את העיניים של המעסיקים ושל ההורים, ככה חינכו אותי, לא עשיתי את זה למעני, רק למען הילדים." כך מספרת מ', סייעת בצהרון של החברה העירונית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"כחצי שנה אני עובדת בצהרונים, מהתחלה ראיתי שהגננת של הצהרון מאוד אגרסיבית לילדים ודיברתי איתה על זה, אבל המצב רק הלך והחמיר, נכון שיש ילדים שובבים בגן אבל זאת העבודה, וצריך סבלנות ולמי שזה לא מתאים שלא יעבוד עם ילדים".

לפני כחודש פנתה מ' הסייעת לגורמים בעירייה וסיפרה להם על המתרחש בגן. אבל מאז היא מספרת, "היחס לילדים רק הלך והחמיר, ילדים שבזמן האוכל רצו לצאת לשירותים היא צעקה עליהם ולכן ילדה אחת מרוב שהחזיקה את השתן, עשתה את צרכיה על הכיסא, זה דבר שמשפיל את הילד, במקרה אחר הגננת תפסה בחוזקה שתי בנות וניערה אותם מהיד בחוזקה, במקרה נוסף היא לקחה צלחת אוכל מהילדים באכזריות ואמרה להם שהם מפטפטים ולא מגיע להם לאוכל, ילדים אחרים שהשתוללו היא התיישבה עליהם ושמה את הברך שלה עליהם כדי שלא יצליחו לקום, ואז לא יכולתי לשתוק יותר, ראיתי אלימות מול העיניים, והחלטתי שלא משנה מה יקרה אני עם האמת שלי הולכת", היא מספרת, "למחרת שוב שוחחתי עם גורמים בעירייה ואמרו שיטפלו בזה ושזה מאוד חמור, אבל אז התברר לי שלאור מה שקרה אני לא אמשיך לעבוד בגן יותר ושמעבירים אותי לגן אחר, הייתי המומה, אני מגנה בחירוף נפש על הילדים ואותי מוציאים? על מי מחפים פה בדיוק? במקום להוציא את הגננת, משם פניתי להורים וסיפרתי להם מה מתרחש בגן. מלבד זאת הגשתי תלונה במשטרה בעידודה של איריס חזן, תושבת העיר שפעילה מאוד בחיי ראשון לציון וגם ומתנדבת במשטרה, היא ממש ביקשה ממני ללכת להתלונן והנחתה אותי כיצד לפעול, וגם ביקשתי סליחה מההורים שלא סיפרתי להם את האמת לפני כן".

מ' מספרת על השתלשלות העניניים לאחר מכן, "מה שקרה מכל הסיפור הזה הוא שאותי הוציאו מהגן, ביקשו ממני לעבוד בקייטנה יום מלא, ובעקבות המקרה החליטו שהגננת של הצהרון המתעללת תעבוד בוקר ואני צהרים, אני עובדת חצי משרה ושילמתי את המחיר על האמת שלי, נזפו בי שעירבתי את ההורים ובגלל זה הוחלט שאני אעבוד מאחת עד חמש וחצי. זה עצוב שכך ניראת מערכת החינוך, אבל אולי הסיפור שלי ירתיע אנשי צוות אחרים שידעו איך להתנהג עם הילדים".

תגובת עיריית ראשון לציון: לפני כשלושה שבועות פנתה אלינו סייעת בצהרון עם טענות קשות בדבר התנהלות מפעילת הצהרון הוותיקה. מיד נערך בירור מול הגננת, הסייעת הנוספת ואף גננת הבוקר שעמה מתקיימת חפיפה בצהריים. צוות הגן העיד כי מדובר בגננת נעימה ועדינה עם הילדים ובכל זאת, מכיוון שטובת הילדים עומדת לנגד עיננו ואנו לא מקלים ראש בדיווח הנוגע לפגיעה בילדים, מנהלת יחידת הצהרונים הפצירה בסייעת להגיש תלונה במשטרה. במקביל, התקבלה החלטה לצרף שתי סייעות נוספות לצוות הקיים כדי ששגרת יומם של הילדים לא תפגע. לצערנו חוסר תקשורת מוחלט בין מפעילת הצהרון לסייעת הוביל להחלטה להפריד ביניהן עד לסיום הבירור במשטרה. כך מפעילת הצהרון תעבוד בבוקר ואילו הסייעת תחל את עבודתה בצהריים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריית ראשלצ מבזה את תושביה!
    מדוע אתם מענישים את הסייעת המתלוננת?!
    כדי שאחרות ישתקו?
    זה יפגע בילדינו

  2. אמא

    חוצפה מאין כדוגמתא ! במקום לחקור ולהעניש את הגננת המתעללת מנסים להרחיק את הסייעת המסורה שלא יכלה לשתוק יותר לנוכח מעשיה הנבזיים של הגננת מול ילדים קטנים חסרי ישע! ממש מערכת מושחתת ! משפטי סדום ועמורה! איך זה שהסייעת פנתה מיוזמתה האישית לגורמים בעיריה וסיפרה להם על ההתעללות מלפני 3 שבועות ועד עכשיו לא טיפלו בזה??!! בושה וחרפה ! למצות את הדין מיד עם כל הגורמים המעורבים בדבר! ולהחזיר את הסייעת המסורה לעבודתה ! "צדק צדק תרדוף"!

  3. אורנה סימן טוב

    מתי הממונים על חינוך וביטחון ילדינו יעשו מלאכתם תפקידם נאמנה??
    למלא תפקיד נאמנה זה לא לישון יומם ולילה עד אשר תדעו בוודאות שהילדים בטוחים ומקבלים חינוך נאות
    אחר כך נמצא את עצמנו בעוד כמה שנים עם בוגרים שבאים מבית טוב ונוהגים באלימות
    ולא נבין אייך אייך ילד להורים משפחה מקסימה מתפרץ ואלים
    משהו בסגנון ילד מוכה הופך לגבר מכה גם לבני המין הנשי זה נכון

  4. אנונימית

    אני יכולה להבין ולהגיד שזה הכי נכון גם אני עבדתי בגן עייריה בתור סייעת התלוננתי לאחראית אמרה לי תעבירי בפקס ויום למחרת כבר לא עבדתי הגננת נשארה אבל עירבתי את ההורים והיה על זה כתבה אבל אסור לשתוק

  5. חסוי

    נורא ואיום מה שקורה ושוב משתמשים בשם הגננות, כשכנראה רוב הסיכויים שלא מדובר באמת בגננת, אלא במפעילת צהרון…

  6. בן אדרי

    זה צד אחד של הסיפור.
    ובלי שום עדויות נוספות, בלי הוכחות שהוצגו בפניי, תמונות סרטונים\הקלטות…
    כל מה שיש פה זה טענות והאשמות, איני יודע מה הלך שם.

    כתבה לא אחראית בהתחשב בכך שאם היו להם ממצאים תומכים לטענות הסייעת הם כנראה היה מפרטים עליהם בכתבה.

    "מלבד זאת הגשתי תלונה במשטרה בעידודה של איריס חזן, תושבת העיר שפעילה מאוד בחיי ראשון לציון וגם ומתנדבת במשטרה, היא ממש ביקשה ממני ללכת להתלונן והנחתה אותי כיצד לפעול, וגם ביקשתי סליחה מההורים שלא סיפרתי להם את האמת לפני כן"."

    חצי הפסקה הזאת היא זו שעוררה את חשדי, לאחר חיפוש קצר בגוגל מצאתי כתבה נוספת של "השקמה" עם הכותרת הנ"ל:
    "איך הפכה איריס חזן למנוע של אישה אחת", ובתוכה תשבחות רבות על אותה איריס חזן.
    מה שיכול להעיד על קשר מסויים של אותה איריס חזן אל מערכת "השקמה" – עובדה שפוגעת באמינות הכתבה אף יותר בעיני.

    אין בכוונתי להשמיץ אף אחד, עד כמה שידוע לי הסיפור הזה יכול נכון, הסייעת צודקת, הגננת מתעללת והיא ושאר הצוות משקרים כדי לחפות עליה ועל עצמם.
    באותה מידה גם הסיפור שכל עיתון השקמה הינו אוסף של גיבובי שטויות של בעלי עניין ואינטרסים ושל רשויות אכיפת החוק בראשל"צ(שאולי גם להם יד בעיתון – הרי של מה שהם טוענים מוצג כאן כעובדות מבלי לעבור שום אימות מצד מערכת האתר – שאמורה להיות מערכת עיתונות).

    ולמרות הביקורת הנוקבת שלי על המערכת "השקמה", בהחלט ייתכן שהסייעת דוברת אמת, וכך או כך יש לבדוק את העניין לעומק.
    אבל לראות כתבה כזאת ולקרוא את כל התגובות המשולהבות פה של אנשים – שעל פי דעתי לא מגלים מספיק חשיבה ביקורתית כלפי עיתונות כתובה – זה פשוט עושה לי חרא בלב.

    peace.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר