גן ילדים
אילוסטרציה: שאטרסטוק

איך מוצאים פעוטון? האמא שבדקה 39 מקומות

למצוא פעוטון לילדה בת שנה זה קשה. אם מראשון לציון סיפרה לנו על מצב הגנים הרבים בהם ביקרה

פורסם בתאריך: 28.6.18 15:30

כל הורה מכיר את התהליך הקשה בבחירת גן פרטי. אם בגן חובה נחסך הרבה פעמים הצורך להתלבט לאיזה גן לשלוח את הדבר היקר לכל הורה, שכן העירייה מחליטה עבור ההורים, כשזה מגיע לגנים פרטיים, ההתלבטות קשה יותר. יש כאלו שחשוב להם שהגן יהיה קרוב, אחרים מתבססים על המלצות של שכנים וחברים ויש כאלו שממשיכים לחפש ולחפש.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


נוי אלון, אמא לילד בן  שנה, חיפשה פעוטון. היא ביקרה בלא פחות מ- 39 גנים בראשון לציון מהמזרח עד המערב, ובסופו של דבר מצאה גן שיתאים לילדה.

"אני לא אמא חרדתית, ולא משוגעת" היא אומרת, "אבל היה לי חשוב למצוא גן בטיחותי ואוהב לבת שלי, רוב הגנים נפלו על המטפלות השחוקות, על העדר ניהול ועניין בטיחותי וכמובן שחוסר שקיפות להורים.

אבל 39 גנים? רוב ההורים יראו כמה גנים ספורים ויחליטו על גן מתאים

"בחמישה גנים היה תמ"א 38 , לא אשים את הילד שלי באתר בנייה, בגנים אחרים צילצלתי וישר פתחו לי, בלי לשאול מי אני, בלי לראות, בעיני זה מחדל. בגן אחר הושיבו ילד בנדנדה כל שעת חצר, כי טענו שהוא נושך, ב-12 גנים לא הכניסו אותי בכלל כי טענו שלא קבעתי פגישה, אבל המטרה שלי הייתה לראות את הגן במהלך יום רגיל, כלומר בהפתעה ולא כאשר מצפים לי והמצב לא משקף את המתרחש באמת. בשלושה גנים נוספים מספר ילדים לא היו חלק מהפעילות, כי לטענת הצוות הם נושכים ומרביצים, זה דבר שלא מקובל עלי, מה המסר לילדים הללו?".

אלון ממשיכה בתיאור המסע שלה למציאת הפעוטון המושלם, "בארבעה גנים נוספים לא היתה סככה והילדים היו מתחת לשמש, מנהלת הגן טענה שזה בטיפול והדבר אמור להיות מתוקן, כשחזרתי אחרי כמה שבועות זה היה עדיין לא תוקן, ובחלק גדול של הגנים הסייעות היו מאוד עייפות אפילו לידי, אז לא רוצה לדעת מה קורה כשאין הורים בגן, חוסר האיכפתיות של המטפלות זה הכי בעייתי בעיני, כי כאמא אני מחפשת חום ואהבה. העלויות נעות בין 1990 שקלים לגנים השייכים לחברה העירונית והעלויות בשאר הגנים נעים בין 2500-3100 שקלים, ובמחירים המטורפים האלה עדיין לא מצאתי גן. לבסוף מצאתי גן, דווקא כשמי שאחראי על הילדים הוא גבר. יש שם ארבעה אנשי צוות על 15 ילדים וגם המבנה מאוד מצא חן בעיני". היא מגלה את בחירתה.

כל אחד יכול לפתוח גן

רחלי, גננת 20 שנה בגן פרטי מספרת על הבעייתיות בגנים הפרטים: "כל אחת שהחליטה שגן זה עסק כלכלי, יכולה לפתוח גן, אין משנה חינוכית, אין לימודים, אין פסיכולוגיה, עסק נטו, כשאתה לא מבין בחינוך ולוקח צוות, אתה לא מודע להשלכות של השיח או ההתנהגות על הילד. בנוסף, בגלל שיש מחסור חמור בסייעות, נהיה מצב של "מי שבא ברוך הבא", הסייעות מודעות לזה ומכתיבות את התנאים, ולכן מנהלת הגן גם אם רואה משהו לא תקין לא מפטרת ישר. האבסורד בעניין הסייעות גם מגיע מצד ההורים שאומרים, "למה עזבה סייעת? אין עקביות בצוות?", אז גננות לא מפטרות כדי לא לקבל ריקושטים מההורים, כדי שלא ילכלכו עליהם, וגם כי יש קושי גדול למצוא, זה הופך למעגל קסמים".

רחלי ממשיכה, "בנוסף המון פעמים מי שהיא בעלת הגן, לא נמצאת בפועל בגן. הרבה פעמים הן מגיעות בבוקר לחייך להורים ונעלמות, ואף אחד לא יודע מה קורה. הבעיה היא, שרוב הגנים הם עסק כלכלי ולא עסק חינוכי וזה מה שעצוב וזה סכנה".

ליאור בוגנים דוברת קבוצת "יחד למען ילדינו" מספרת, "תמונת המצב בגנים הפרטיים והמעונות המתיימרים להיות מפוקחים והעדויות השונות של סייעות וגננות מראות כי העדר החקיקה יצר מצבי קיצון של סטנדרטים בעיתיים בגנים הן מבחינת התפשרות על אנשי צוות והן מבחינת מבנה. לכן, על ההורים בארץ להתגייס למחאה החשובה על ביטחון ילדינו. רק באמצעות לחץ ציבורי נביא לשינוי. בעקבות המחאה בתשע ערים בארץ, כבר הוחלט על חוק עזר עירוני ופיקוח מחמיר על גנים לפני פתיחה .ראשי העיר החליטו שלא ישבו על הגדר לחכות לחקיקה ויפעלו למען התינוקות והפעוטות ברשות המוניציפאלית שלהן. רק גנים שיעמדו בתו התקן העירוני יורשו לעבוד. 

אני קוראת מעל במה זו לכל ההורים להצטרף לקבוצת "יחד למען ילדינו" כדי לעשות את השינוי. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר