מתקני חניה לאופנועים – כמו בעולם הגדול

ארונות אחסון ייעודיים לקסדות וציוד נלווה בצמוד לכל חניית דו גלגליים

פורסם בתאריך: 26.6.18 12:08

סגן ראש העירייה, איתן שלום, וחברת מועצת העירייה, יפעת מאירוביץ יפת, מהתנועה החברתית הירוקה, מציעים להקים ארונות אחסון לקסדות וציוד נילווה עבור הרוכבים הדו גלגליים, וזאת למען בריאות וביטחון התושבים.
לדברי יפת: "כאשר בעלי האופנועים, הקטנועים והאופניים מוצאים חניה, הם נאלצים להיסחב עם חפציהם לאורך שעות ארוכות, מכיוון שאין באפשרותם לאחסן את החפצים בצמוד לכלי התחבורה. מצב זה מקשה על הנהגים מבחינת המשקל שעליהם לסחוב, כמו גם בנושא הפחד מגניבות, באם ישאירו את ציודם האישי בצמוד לדו גלגליים". עוד נמסר כי: "ברחבי העולם ישנם פתרונות מתקדמים ליישום מתקני חנייה לדו גלגליים, ובהם ארונות להשארת הציוד, ובעיר ראשון לציון קם הצורך להעתקת המודל המצליח".

להצעתם, יותקנו בצמוד למתקני החניה לאופנועים, קטנועים ואופניים, גם ארונות ייעודיים לאחסון הקסדות והחפצים הנלווים של בעלי הרכב הדו גלגלי. המהלך הזה יקרה בצמוד להוספה משמעותית של תחנות חניה לכלי תחבורה אלו. בהצעה זו, לדבריהם, ניתן לשפר את פני העיר ולשנות את חיי התושבים


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כיום, במצב הקיים בו אין ארונות אחסון, ניתן לראות דו גלגליים החונים במקומות אסורים מאחר ולרוב, הנהגים מחפשים עמודים ומתקנים לקשירת כלי התחבורה, למניעת גניבה, או מחפשים מקום נוח להשארת החפצים הנלווים.

על מנת למנוע מצבים כאלו, הוצע כי יותקנו מתקני קשירה ואחסון ברחבי העיר, בצירים הראשיים ובמקומות נוספים בהם נדרשים המתקנים.
בנוסף, העירייה (במסגרת רישוי עסקים) והוועדה לתכנון ובנייה יציבו תנאי לקבלת רישיון להקמת אזורים מסחריים בהתקנת מתקנים אלו.

סגן ראש העירייה, איתן שלום, אומר: "ראשון לציון היא מהערים המתקדמות בארץ, וצריכה להקל כמה שיותר על אלו שמשתמשים בכלי רכב ירוקים, כולל הבטחת ציודם האישי. מה שהולך מצוין בעולם יהיה בקרוב גם אצלנו. בעיקר כשבקרוב מאוד יתחילו כאן את השימוש באופניים שיתופיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר