מצעד הגאווה
מצעד הגאווה (צילום: שאטרסטוק)

סערת הפשקווילים נגד מצעד הגאווה: "הדם על הידיים שלכם"

כרזות שנתלו ברחבי העיר נגד מצעד הגאווה מעוררות סערה, כשרבים חוששים שהאירוע בשישי הקרוב יגלוש לפסים אלימים

פורסם בתאריך: 25.6.18 11:26

אמש הונף דגל הקהילה הלהט"בית  בבניין העירייה כתזכורת למצעד הגאווה שיתקיים בשישי הקרוב בשעה 11:30 ברחבת בניין העירייה. כאמור, יערך המצעד בעיר ולא בשטח הטיילת כפי שהיה בשנה שעברה, זו השנה הראשונה שהמצעד נערך במרכז העיר והדבר עורר תגובות לשני הצדדים, במקביל להנפת הדגל נמצאו שלטים ברחבי העיר ועליהם הכתוב: "ראשון לתועבה" זעקה הכותרת בגדול, "עיריית ראשון לציון הכריזה מלחמה נגד השבת והקדושה וזוממת להפוך את העיר למוקד טומאה ותועבה להחטאת המונים. עתה הוסיפו "שבע" על חטאותיכם, בהבערת אש הפריצות במצעד התועבה בפרהסיה ברחובות העיר במימון עיריית ראשון לציון".על החתום  בשלטים אלה, "ועד בתי הכנסת, רבני העיר ראשון לציון, מרכז מוסדות התורה". בעקבות פרסום הפשקווילים, חוששים רבים בראשון לציון כי המצעד בשישי יגלוש לפסים אלימים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כדי להבין מי אחראי על השלטים ולקבל את תגובתם, טענו מקורבים בציבור החרדי שיו"ר  ועד בתי הכנסת הוא אלי אוזן. משיחה עם אלי אוזן אשר אוחז בתפקיד מעט שונה – יו"ר ארגון בתי הכנסת וגם מ"מ סגן יו"ר המועצה הדתית בראשון נמסר: "אינני אחראי על שלטים אלה, אינני יו"ר ועד בתי הכנסת, כי אם יו"ר ארגון בתי הכנסת, ולא אני כתבתי את הדברים הנ"ל, אך באופן כללי אני נגד כל הדבר הזה, נגד התהלוכות האלה והמצעד, כל אחד יחיה את חייו, אך בעיני זה נקרא מחלה, מצד שני צריך לעזור להם לטפל בזה, אבל מכאן ועד לעשות מצעד גאווה? איזה גאווה יש בזה? הקב"ה ברא את האישה והגבר להביא ילדים, מאיפה הם רוצים להביא ילדים? מחוץ לארץ, מוסלמים? מהיכן? כשנשאל לגבי פונדקאות השיב, "בן אדם שהוא לא נורמלי, הומו, אפשר לסמוך עליו לגדל ילד או ילדה? בסופו של דבר הילדים יהיו אומללים, המצעד מיותר, אין במה להתגאות, זה להתגרות, בדתיים ובחרדים, אני אדם מסורתי ודתי ואני מכבד את החוק, יש לקהילה הזו זכויות שיעשו בה מה שרוצים, אבל כל המצעד מסביב זו התגרות"

מהרב אריה כהן, יו"ר סיעת ש"ס בראשון לציון נמסר, "המודעה הזו היא מודעה אנונימית, אם היא היתה מודעה רצינית ואמיתית רבני העיר שהם הרב פישר, טולדנו, חכמוב וולפא, היו חתומים עליה, לא היו מסתתרים מאחוריה, לדעתי זו מודעה לא נכונה ודי לחכימא ברמיזא. מהרב וולפא ומהרב חכמוב רבני העיר, נאמר שאין להם שום קשר לפרסום.

 

שחר נחמן הדר ממארגני המצעד בשישי הזדעזע מהכרזות שנתלו ברחבי ראשון לציון ואמר, "אלה שאמורים לייצג את האמת ואת כל הטוב שבעולם עושים הפוך ומסיתים בצורה חמורה, מפיצים שנאה ורחוקים שנות אור מ" ואהבת לרעך כמוך", ובשל כך כבר קם לו רוצח שפל ובשם הדת רצח את שירה בנקי ז"ל והדם על הידיים שלכם, עליכם שקוראים לנו תועבה ומטיפים לשנאה ולהט"בופוביה. אם אכן עומדים מאחורי הפצת המודעות הללו רבני העיר, הרי שזה שימוש בכספי ציבור ואני קורא לרשויות החוק לחקור את הנושא ולמצות את הדין עם העבריינים. אנחנו נמשיך להפיץ אור גדול שיכבה את החושך שלכם והאהבה תנצח. אני קורא לכל תושבי העיר להצטרף אלינו ביום שישי הקרוב וביחד ננצח".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: אין סכנה גדולה יותר במדינת ישראל ולציונות מקיטוב פנימי, חוסר סובלנות ומחסור חמור בערך המקודש "ואהבת לרעך כמוך". ראשון לציון תמשיך להיות עיר פתוחה, סובלנית וליברלית לכל הבאים בשעריה והמתגוררים בגבולותיה.

צפו בהנפת הדגל בבניין העירייה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. נועה

    רבותיי עם כל הכבוד שכולם יחיו איך שהם מאמינים ואוהבים אבל לא צריך להפוך את זה לפומבי !
    יש הפגנות כי אף אחד לא מעוניין לראות את המצעדים האלה .
    למה כל המצעדים האלה ?
    אין שום בעיה כל איש באמונתו יחיה ויאהב את מי שרוצה .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה ילדים בגן העיר צריכים להיחשף להתערטלות של גברים ונשים יחדיו ללא ביגוד????

  3. שלומית

    אים הם לא היו מתפשטים ומשגלים אחד את השני ברחוב כמו חיות בג'ונגל אז זה היה בסדר .

  4. ORIT

    מצעד מטומטם ודפוק.
    כל כך מפגר ואידיוטי.
    אפשר לקבל אדם מהקהילה גם בלי הטימטום הזה של המצעד המגעיל הזה!
    לראות חלק אנשים חצי ערומים זה לא משהו שיש להתגאות בו!
    גועל נפש!
    מצעד צריך להיות מכובד בלי שטויות מיותרות שרק גורמות לאחרים לברוח מהקהילה!
    איכס!

  5. יאיר

    אתם גם מעוררים שנאה. למה אתם לא מפרסמים מה שהרב אריה כהן אמר על המצעד? כדי שישנאו את הרבנות? תרשמו שיש גם רבנים שפויים בראשון לציון שאין להם בעיה עם המצעד.

  6. בן

    ועדיין התשובה שלו הייתה:"בן אדם שהוא לא נורמלי, הומו, אפשר לסמוך עליו לגדל ילד או ילדה? בסופו של דבר הילדים יהיו אומללים, המצעד מיותר. הזויייייייי

  7. חסוי

    בשביל מה מביאים את הגועל נפש הזה לראשון בושה וחרפה לעיריית ראשון לא מעוניינים לראות את חולי הנפש האלה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר