צילום: מירל לוטן

כנס הנוסטלגיה המרגש של בוגרי מחזור תשי"א בבית הספר חביב

בוגרי מחזור תשי"א (1951) בבית הספר חביב, בית הספר העברי הראשון העולם, ערכו כנס מחזור מרגש, עם זיכרונות העלו המון חיוכים

פורסם בתאריך: 25.6.18 09:59

בית הספר היסודי חביב מוכר כבית הספר העברי הראשון בעולם, ומפגשי הנוסטלגיה שלו, פורחים. באחרונה, התקיימה פגישת מחזור אחרי 67 שנים כאשר 80 בוגרים בגילאי 80 הגיעו מכל רחבי הארץ למפגש נוסטלגי מרגש לבוגרות ולבוגרים, שסיימו לימודיהם בשנת 1951 – תשי"א. היוזמה הייתה של ארגון בוגרי חביב לדורותיהם בשיתוף הנהלת בית הספר במטרה לחבר את הבוגרים לתכנית ההתחדשות והשימור של מתחם חביב ההיסטורי, במסגרתו מוקם מיזם בית לעברית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המפגש התקיים בחצר ביה"ס חביב העובר בימים אלו שינוי עם תכנית התחדשות ושימור, במסגרתה ישומרו מבנה בית הספר ההיסטורי ומבנה "בית מדליה", המוכר לבוגרי בית הספר בשם "בית השרת", ממנו פועל מטה ההקמה של בית לעברית. מנחה האירוע איזי כנען, בוגר מחזור 1951 גם הוא – ערך עם קבוצת הבוגרים את "מפקד הבוקר" שהיה נהוג כמסורת בהיותם תלמידים. דגל המדינה הונף על ידי יוסי שלינגבוים בוגר המחזור, על רקע תיפוף ונגינה של האורקסטרה המחודשת של ראשון לציון שהנעימה את הערב בנגינתה בהתנדבות – כמחווה לבוגרים הוותיקים. תלמידי חביב כיום, עדן צדיקוביץ, הראל נתנוב, ואמיל גורביץ, שגרירי העברית הצעירים, הציגו את תכנית ההקמה של בית לעברית.

נציג המחזור, איזי כנען: "המחנכים שלנו ציפורה כשר, זאב הלפרין, כספי, סלמון, חנה טביב ומורים נוספים, תרמו תרומה נכבדה לעיצוב אישיותנו וגם לאיכות מעשי הקונדס שלנו ולמגוון פעילויות שלא תרמו במיוחד להישגינו בלימודים. למשל, פשיטות על גינת הירקות וסחיבת תוצרת חקלאית טרייה הביתה אחרי שעות הלימודים, או – הורדת הלוח ללימודי חשמל מהקיר בחדר המסגרות והתקנתו במרתף ביתו של אחד התלמידים על מנת לספק את סקרנותנו בפלאי החשמל. לא חסרו מורים שמנקודת מבטנו כתלמידים היוו מכשול מטריד בחיי היום יום שלנו כתלמידים. עם זאת, שמורה להם התודה וההערכה".

                                                     

לי וולפר, מנהלת ארגון הבוגרים של בית ספר חביב, מטעם בית לעברית: "זו זכות גדולה לעמוד מולכם בוגרי חביב מחזור 1951, ילדי ראשון הוותיקים, ולחגוג עמכם גבורות במתחם ביה"ס, במקום בו ייבנה בית לעברית שיהיה מרכז לעברית כשפה וכתרבות, מרכז בו נתגאה כולנו". 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר