נר זיכרון

סוכנת הזיכרון: לחיות בחו"ל – לזכור את היקרים שנקברו בישראל

אחרי קריירה מרשימה, בעקבות מותה של דודה האהובה, החליטה מיכל בלקין מראשון לציון לאפשר לכל אדם לקיים טקסי אזכרה ולהוקיר את הקרובים לו מכל מקום בעולם

פורסם בתאריך: 23.6.18 11:08

מיכל בלקין קורח מראשון לציון יכולה להתגאות במקוריות וייחודיות. זאת, בזכות nerzikaron.com מיזם חובק העולם שהקימה, המאפשר לישראלים רבים החיים בחו"ל להתייחד בצורה מכובדת ומרגשת עם יקיריהם הקבורים בארץ באמצעות הנגשת הרגש בצורה מכובדת ומרגשת.

בלקין, בעלת תואר MBA שאותו סיימה בהצטיינות, שירתה שמונה שנים בשירות קבע כקצינה בחיל האוויר, שם עסקה בין היתר בהכשרת דור העתיד של קציני החייל והייתה שותפה לפעילויות חשובות בתחום ביטחון המדינה. בקריירה שלה היא תמיד עמדה תמיד בפרונט, עם תפקידים ניהוליים מרכזיים בחברות המובילות במשק. במסגרת זו הייתה חברת צוות ההקמה של כביש שש, במשך שמונה שנים, הקימה את מערך השירות של yes, עמדה בראש מיזם העוסק בטכנולוגיות אבטחה מתקדמות והייתה שותפה להקמת מחלקת השירות של ויזה אלפא, לימים, לאומי קארד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בהמשך חיפשה את האתגר הבא שאותו יוביל דווקא הרגש. "רציתי שהפרויקט הבא שלי, יביא חלקים אחרים ממני-עצמי. על אף היותי אדם רציונלי, הרגש טבוע בי חזק והרגשתי שהגיעה השעה לתת גם לחלק הזה ביטוי בעשייה היומיומית שלי", היא מספרת על החחלטה להקים את המיזם הייחודי, "לפעמים אתה מתכנן משהו, והחיים פשוט לוקחים אותך לשם. נסיבות אישיות משפחתיות הובילו אותי בדיוק לדבר שחיפשתי. הייתה לי דודה יקרה, אביגיל קורח שהייתה קרובה אליי רגשית והיה לנו קשר מיוחד. היא חיה בניו יורק, שם לימדה שנים רבות תורה ועברית בבתי ספר יהודיים. לא הייתה לה משפחה משלה אבל היו לה מאות תלמידים שהיו קרובים אליה. בגיל 60 חלתה במחלת קשה ורופאיה הודיעו שנותרו כי לה חודשים ספורים לחיות".

"כאופייני לאביגל שהייתה אישה לוחמת חזקה, היא לא ויתרה וניצחה את המחלה – נגד כל הערכות הרופאים", ממשיכה בלקין, "לצערנו, כעשור לאחר מכן לקתה בליבה ונפטרה בפתאומיות. חייה של אביגל התרכזו במנהטן בניו יורק והקשר איתנו, המשפחה, היה יומיומי באמצעות הטלפון והמייל. מדי שנה היא נהגה לבקר בארץ ולכן, כשהלכה לעולמה, היה זה טבעי שתובא לקבורה בישראל – וכך היה. על המצבה חרוט המשפט שביטא יותר מכל את ייעודה: מורה אהובה ובלתי נשכחת. מכריה, שהיוו עבורה משפחה רחבה והקיפו אותה ביומיום, המשיכו את חייהם בניו יורק ובשל המרחק – נבצר מהם להגיע לטקסי אזכרה ולשמר את הקשר המיוחד שהיה להם עם אביגל".

 

מתוך הסיפור האישי המיוחד נולד הרעיון לבנות פלטפורמה שתאפשר שמירה על קשר ושמירה על הזיכרון לכל מי שאיבד אדם שקרוב אליו מעבר לים. להוקיר את היקירים באופן פיזי בבתי העלמין, בשמם.

"לא קל לעסוק בתחום כזה ובמיוחד עבורי, שכל כך אוהבת את החיים. אבל למדתי שהעיסוק הזה ממלא אותי. יש כאן המון נתינה. אנו מצליחים לגרום לאנשים להתרגש, מאפשרים להם רגע שלא היה להם שנים, רגע חי, אותנטי וקרוב", אומרת בלקין ומוסיפה, "מדובר במיזם ייחודי וראשון מסוגו, המספק קשת רחבה של שירותי זיכרון וביניהם – קיום טקסי אזכרה מרגשים בישראל, ושירותי הנצחה משלימים. בכך, הוא נותן מענה ללקוחות אשר אינם יכולים לבקר ולפקוד את קברי יקיריהם, בעיקר מסיבות של מגורים בחו"ל. קיימות גם סיבות נוספות כגון סיבות הלכתיות, או מגורים רחוקים בתוך ישראל. המיזם שירת בשנת פעילותו הראשונה מאות לקוחות, והחזון הוא לסייע ללקוחות לשמר את הקשר עם יקיריהם שעזבו את העולם בכבוד, בנוחות וברגישות".

איך זה עובד?

"במסגרת שירותי המיזם ניתן לדאוג לתיחזוק הקבר, או לנהל טקסים המתקיימים לפי בחירת הלקוח. ניתן להדליק נר, להקריא טקסט אישי, להניח פרחים, אבני זיכרון, או להקריא קדיש. הוא מאפשר אף לקיים טקס יהודי דתי המבוצע על ידי אנשים דתיים ובהתאם לכללים הנהוגים. המיזם מעסיק אנשי צוות שעברו הכשרה. כל הטקסים מתועדים ובסיומם, מקבל הלקוח סרטון ערוך מרגש אשר מעניק לו, למי שנמצא בקצה השני של העולם, תחושת קירבה ואף סוג של נוכחות כמעט פיזית ולו לכמה רגעים, בחלקת הקבר של יקיריו".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. לינוי

    לא ייאמן שמכל דבר מנסים לעשות כסף ? גם מהשכול מה זה הגועל הזה?

  2. יותם

    איזה פרסומת יפה עשתה לעצמה ולעסק שלה , לא ייאמן אנשים הזוהיים!!!!

  3. חנוך

    מיזם מבורך לזו שמכניס לה כסף מצער אנשים … ניצול ציני ועלוב של משפחות שכולות . למי בגולה אין בארץ איזה קרוב משפחה שדואג למצבה ?????

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר