בניית הרכבת הקלה
בניית הרכבת הקלה בתל אביב

קו הרכבת הקלה של ראשל"צ: "זה יהיה אסון סביבתי לדורות"

ראש העיר דב צור רוצה שעיריית ראשון לציון תהיה אחראית על הקמת קו הרכבת הקלה שיחצה את העיר ממזרח למערב, תושבים מבהירים, "זה יסכן את חיי התלמידים", עיריית ראשון לציון "התכנית תטיב עם התושבים ולא תסכן אותם"

19.6.18 10:06

בימים האחרונים העלה ראש העיר דוב צור פוסט בו איזכר את פגישתו המוצלחת עם שר התחבורה. בפגישה אישר השר כי הוא מתכוון להעביר את הטיפול ברכבת הקלה (הקו החום) לידיה של עיריית ראשון לציון, תושבים אשר גרים בשכונת נווה חוף לא רק שלא רואים בכך בשורה תעבורתית, אלה חוששים מאסון סביבתי.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

ה"קו החום" של הרכבת הקלה מעורר סערה בראשון לציון, ועם פתיחת שלב ההתנגדות, תושבים רבים בוחנים את האפשרות לממש את זכותם ולהגיש התנגדות לתכנית, אם בשל הפקעת שטחים פרטיים ואם בשל תכנון לקוי שיפגע באיכות חייהם. לפי התכנית הקו יתחיל מרמלה ויסתיים בבת ים, שם יתחבר לקו האדום לתל אביב. הקו החום יעבור כקו עילי ברחוב ירושלים, רוטשילד, רבין וההסתדרות, ועד כורש בנווה חוף, שם הוא יחצה את השכונה.

משה שנייפלד תושב משכונת מווה חוף מספר, "הרכבת הקלה תחצה את השכונה של נווה חוף ותפנה שמאלה לגנדי ובאמצע השכונה תעבור רכבת, כאשר בתי הספר נמצאים בצד המערבי של השכונה, וכל הילדים צריכים לחצות את מסילת הרכבת בבוקר, בנוסף תדירות הרכבת תהיה בן 3-5 דקות, בתקופת ראש העיר הקודם מאיר ניצן, רצו לפתוח את הכביש ברחוב כורש, פנינו אליו והסברנו לו את הנושא, הוא בדק והבין שזה יהיה הרס השכונה אם הכביש יהיה פתוח, והוא ניתק אותו, וביטל את החיבור בין רחוב כורש לשדרות בגין ואפילו רב עם ראש עיריית בת ים, אבל במקביל שמר על השכונה, עכשיו דוב צור יפתח את הכביש לרכבת וגם לכלי רכב שזה מטורף, באמצע שכונה לא מעבירים רכבת נקודה, מאיר ניצן ביקש בתקופתו שהרכבת לא תעבור בשכונות אלה לכיוון הים ובכך זה גם יעודד עסקים בים, גם תהיה תחבורה לשפת הים וגם זה לא יעבור בשכונות ויפריע לתושבים, צריך להבין שהרכבת תעבור ברחוב כורש במרחק של 5 מטרים מחלונות של בתים, אנשים קנו בתים, מגדלים ילדים ופתאום תעבור להם רכבת בתוך הבית.

רחוב כורש ראשון לציון

רחוב כורש בעיר, "ילדים יצטרכו לחצות פסי רכבת"

ליאל אבן-זהר, המתמודדת לראשות העירייה, הגיבה: ״כבר לפני חודשים, קיימנו דיון במועצה, ודובר על העתקת הקו מרחוב כורש או שיקועו, ועל שיקוע במרכז העיר, אבל מתברר שראש העירייה להוט לקבל את תקציבי הקו, ובמקום להלחם על קו משוקע שיותיר שדרות יפות, שמאפשרות הליכה ונסיעה, ושבילי אופניים, מתכננים חסימה סופית של רחוב ירושלים, רחוב רוטשילד, מעבר דרך רחוב הכרמל הצר, דרך רחוב כורש תוך יצירת סכנה בטיחותית, ועוד.

מדובר במחדל שגובל בהפקרות ציבורית, ובהירדמות בשמירה מצד העירייה", אומרת אבן-זהר, "במקום להילחם על איכות חיי התושבים, ויתרה העירייה בלי מאבק על האופציה לקו משוקע או תת-קרקעי כמו בתל אביב. את המחיר נשלם כולנו בשנים הבאות ובדורות הבאים, בעומסי תנועה ופקקים בתוך העיר וביציאות ממנה, ובתכנון שאי אפשר יהיה לשנות של רחובות ראשיים בצירים המרכזיים של עירנו ושכונותיה". ליאל לא מסתפקת בהתנגדות הצהרתית בלבד, ומבטיחה את עזרתה האישית לכל מי שמעוניין להגיש התנגדות. "רק מחאה ציבורית רחבה יכולה לתקן את הרשלנות של ראש העיר ולבלום את המחדל", היא מסבירה.

תגובת עיריית ראשון לציון:

ראשית, לפני ההתייחסות לטענות, הבשורה לתושבי העיר היא שעיריית ראשון לציון קיבלה ממשרד התחבורה אור ירוק להוביל את הפרויקט בעיר. המשמעות היא אדירה- קיצור לוח הזמנים בשנים רבות.

לעניין הטענות, רכבת קלה בהגדרתה, בשונה ממטרו, אמורה להיות רכבת עילית. לא נחזור על הטעות שנעשית בתל אביב להוריד את הרכבת הקלה מתחת לפני האדמה לאורך קילומטרים רבים. אנו עדים לעיכובים בעבודות, עומסי תנועה ונושאים תברואתיים אחרים שעלו. יחד עם זאת, אנו רואים את התמורה העצומה שהביאה הרכבת הקלה בירושלים שכל כולה מעל פני האדמה. למעשה, דווקא השדרות המטופחות נוצרות כאשר הרכבת הקלה עוברת בתוכן ומבטיחה חיים עירוניים ותוססים לאורכן, ולכן, שמחנו לפניית סוחרי רחוב רוטשילד שמצפים בכיליון עיניים למעבר הרכבת הקלה ברחוב. בנוסף קו הרכבת יאפשר התחברות לקווי המטרו של שמקדמת המדינה הכוללים שני קווי מטרו שיחצו את העיר מצפון לדרום.

אגב, מעולם לא הועלתה הצעה על ידי אף אחד מחברי המועצה להוריד את הקו הקל בכורש מתחת לפני הקרקע. בכל מקרה, עמדת העירייה היא להעביר את הקו דרך מגרש החנייה בחוף הים ולא ברחוב כורש. הדברים נאמרו בצורה ברורה בדיון שהתקיים בוועדה לתשתיות לאומיות על התוכנית.

המקום היחידי שבו נשקל שיקוע הקו היה ברחוב הכרמל אולם העירייה גיבשה תוכנית חלופית להעביר את הקו במדרחוב רוטשילד ובאחד העם, מסלול המייתר את הצורך בשיקוע. לשמחתנו הות"ל שדנה בתוכנית נתנה הנחייה לנת"ע לשקול ולעבוד בשיתוף פעולה עם העירייה על שינויים אלו. בכל מקרה, עיריית ראשון לציון תגיש התנגדות לתוכנית כפי שהוצגה כעת כדי להבטיח שתהיה מיטבית לתושבי ראשון לציון.

כל הידיעות החמות בעיר אצלך במייל

, תודה על הרשמתך.
עתה אשר את קבלת הדיוור במייל וקבל את הידיעות החמות בעיר למייל שלך

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לירון

    צריך להקים קווי רכבת הקלה ברחובות ובנס-ציונה אן קו הכחול אן קווי מטרו

  2. דורון

    להתחיל את עבודות בעיצומן עכשיו על הקו הירוק מדווחות דרומיות בראשל"צ; דרך מכבים במרכז ראשל"צ עד הרצליה-פיתוח, דרך עשה דיין במערב ראשל"צ עד אוניברסיטת תל-אביב

  3. דור

    עולם שלישי בראשון לציון, במקום לחפור מנהרות הורסים את העיר ומסכנים חיים של אנשים, אל תדאג דב צור את הסיבה לשחיתות הזו בסוף נגלה יא אפס

  4. עידו

    איך תעבור רכבת ברוטשילד, או בחלקו המערבי של רח' י-ם?
    מדובר ברחובות צפופים ועמוסים.
    ככה זה כשראש העיר לא יוצא מהלשכה הממוזגת שלו. הוא בטח לא יודע אפילו איפה זה רח' י-ם.

🔔

עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר