בשר פגום שנתפס בבדיקה של השירות הווטרינרי בראשון לציון
הבשר הפגום שנתפס בבדיקה של השירות הווטרינרי בראשון לציון

בשר מקולקל ופג תוקף: נסגר בית הפצה לבשר שפעל במערב העיר

פורסם בתאריך: 18.6.18 12:45

בית ההפצה של מפעל "בסט מייסטר"  ברחוב פנקס 6 באזור התעשייה החדש של ראשון לציון, עבר לאשדוד בעקבות ביקורות חוזרות ונשנות של השירות הווטרינרי בראשון לציון. רק לפני חודש וחצי השמיד השירות הווטרינרי העירוני כ-15 טון של בשר ודגים מקולקלים ופגי תוקף שהתגלו במחסן המפעל, כאשר המפעל שבבעלות נחום ביתן, מבעלי יינות ביתן ומגה, כאשר חלק מהבשר הופשר והוקפא מספר רב של פעמים.

עוד באותו נושא: 
מזעזע: 15 טון של מזון מקולקל נתפסו בבית קירור בעיר והושמדו

האבסורד מתגלה לאחר גילוי העובדה כי העירייה עצמה היא בעלת הנכס בו המפעל שוכן וכעת לאחר שהביקורת נכשלה בשנית, החליטה זו לא לחדש את החוזה ולמעשה סללה את דרכו של בית ההפצה מחוץ לעיר.

בחברה החליטו להותיר המשך פעילות מצומצמת יותר במבנה קטן בעיר ואף הגיש תוכנית פעולה זמנית למשרד הבריאות. הווטרינר העירוני ד"ר תומר ניסימיאן והמפקח הווטרינרי מוטי יפת ערכו ביקורת פתע במפעל הזמני ומצאו שוב משלוח של טון וחצי בשר שלא נבדק כראוי. הממצאים העלו כי כמתוכו חצי טון בשר בקר תוקפו פג, והבשר הושמד במקום. בעקבות המקרה שחזר על עצמו, המפעל נסגר עד להגשת תכנית הבראה לעירייה ולמשרד הבריאות.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שמתגלים ליקויים תברואתיים ירודים במפעל הבשר "בסט מייסטר" הנמצא במערב העיר. ובעבר דווח כי חלק מהבשר והעופות במקום מיועדים לשיווק בין היתר בבתי אבות ובגני ילדים.

השירות הווטרינרי העירוני אמון על בריאות הציבור ומבצע באופן קבוע ביקורות באטליזים, אולמי אירועים, סופרמרקטים, מפעלי בשר ועוד.  ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר עירוני בעיריית ראשון לציון מציין כי כל מוצרי בשר העוף והדגים שמשווקים בעיר מחויבים בבדיקה ווטרינרית במתחם השירות הווטרינרי בטרם שיווקם לעיר. בדיקה זו מאפשרת לרופאי השירות הווטרינרי שליטה ובקרה בנושא מוצרי הבשר הנמכרים בעיר. כמו כן נקודות המכירה נבדקות באופן שוטף על ידי רופאי השירות הווטרינרי והנתונים מוצלבים עם נתוני בדיקת טרם השיווק "על פי חוק הגנה על מזון ונהלי משרד הבריאות" אומר ד"ר  יהונתן אבן צור , מנהל השירות הווטרינרי העירוני "מוצרי בשר נחשבים כמוצרים רגישים שיש להשמידם מיידית כאשר הינם לא ראויים למאכל ואין להחזיקם או לשנעם בשום מצב. האחריות על החזקת מזון באופן תקין שייכת ליצרן. במצבים בהם היצרן כושל בתפקידו , אנו נמצאים במקום בכדי להגן על הציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר