יתוש הנמר האסייתי
יתוש הנמר האסייתי (שאטרסטוק)

מכת היתושים: כך תמנעו מעקיצות "הנמר האסייתי"

עיריית ראשון לציון מבהירה כי יש לבדוק ולרוקן באופן שבועי מקורות מים ומציינת כי אם נעקצתם, סביר להניח שמוקד הדגירה לא רחוק מכם

פורסם בתאריך: 12.6.18 13:53

יחידת ההדברה במנהל איכות הסביבה בעירייה מבצעת בימים אלו ריסוס תעלות ומאגרי מים ועורכת ביקורות במשתלות, פנצ'ריות ואפילו בבתים פרטיים על מנת לצמצם את כמות העקיצות שתושבים רבים בראשון לציון מתלוננים סובלים מהן.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

הנמר האסייתי הוא יתוש קצר תעופה ולכן אם נעקצתם, סביר להניח שמוקד הדגירה לא רחוק מכם, הציבור צריך לבדוק אם יש מקורות מים, אפילו קטנים כמו תחתיות עציצים, אגרטלים, מזרקות ביתיות קטנות, או אפילו קופסאות פלסטיק ישנות שמשמשות לפעמים כמקור מים לחתולי רחוב. כל אלו עשויים לשמש מוקד דגירה של היתוש.

יחידת ההדברה במינהל איכות הסביבה פועלת רבות על מנת להתמודד עם "עונת היתושים" והחלה את פעילותה לפני מספר חודשים על מנת למנוע ככל הניתן את התרבותם. היחידה מבצעת מזה מספר חודשים ריסוס שבועי של כל תעלות המים הסובבות את העיר. כך גם לגבי האגמים במערב העיר שם מבוצעות ביקורות שוטפות ובמידת הצורך ריסוס נקודתי. כמו כן, מבצעת היחידה סריקות בשטחים פתוחים  מהאוויר, על מנת לאתר מאגרי מים שלא נוקזו. בתוך העיר היחידה מבצעת מניעה יזומה, בית היתר סריקות בקולטני מים, ביקורות במשתלות וצמיגיות (פנצ'ריות) ברחבי העיר כדי לבדוק האם צמיג ישן בערימת צמיגים התמלא במים וכעת משמש גם הוא כמוקד דגירה. בשונה מזני היתושים הנפוצים באזורנו עקיצתו של הנמר האסייתי כואבת במיוחד. נקבת היתוש מסתפקת בכלי קיבול קטנים כדי להטיל ביצים.

אז איך ניתן להתמודד עם הנמר האסייתי? ראשית יש לקיים סריקה שבועית באזור מגוריכם על מנת לאתר מקורות מים עומדים. יש לרוקן דליים, צמיגים, תחתיות עציצים וכלי קיבול אחרים בהם הצטברו מים עומדים. יש למנוע דליפה בברזים היוצרים שלוליות ולהימנע מהשקיית יתר בגינות. חשוב להדגיש כי לחות גבוהה מושכת יתושים.

יתוש הנמר האסייתי

רוקנו מקורות מים קטנים, אפילו פחיות ישנות או קופסאות שימורים שנשכחו בחוץ

ביחידת ההדברה מסבירים עוד כי ההתמודדות מול הנמר האסייתי היא ברובה התמודדות באמצעות מניעה, טיפול או ריסוס נקודתי לא יפתור את הבעיה שכן אם בקרבת מקום ישנו מוקד דגירה אז היתושים ישובו. לכן שיתוף הפעולה של התושבים הוא חשוב מאוד על מנת לצלוח את העונה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפסיקו לייעץ! תתחילו לרסס! מערב ראשון ובעיקר נווה דקלים במגפת יתושים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר