חיילי מילואים חייל חיילים קרביים
(צילום ארכיון: שאטרסטוק)

ראשון לציון מצטרפת ליוזמה: משרת במילואים? קבל הנחה בארנונה

עיריית ראשון לציון החליטה להעניק הנחה בתשלום הארנונה לתושבי ראשון לציון שמשרתים במילואים

פורסם בתאריך: 12.6.18 09:52

חלמתם תמיד על הנחה בארנונה? אם שירתתם בצבא ואתם חיילי מילואים בפועל תקבלו 5% הנחה בתשלום הארנונה, כך אישרה עיריית ראשון לציון בימים אלה ובכך היא מצטרפת לרשויות מקומיות רבות שמעניקות גם הן הנחה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

ההנחה מוענקת במסגרת התיקון לתקנות הסדרים במשק המדינה שהתקבל לאחרונה, המאפשר לרשויות המקומיות לקבוע הנחה בשיעור של עד 5% מסכום הארנונה הכללית שהוטלה על מחזיק בנכס, שהוא חייל מילואים פעיל.

על פי הערכה, בראשון לציון מתגוררים כיום כ-4100 חיילי מילואים.  את ההצעה להנחה הציג רז קינסטליך מ"מ וסגן ראש העיר, בחודש מרץ האחרון, לאחר שהתבשר כי אושר התיקון בחוק שיאפשר לרשויות מקומיות להעניק למשרת מילואים פעיל את ההנחה, "אני שמח שאכן החליטה העירייה להעניק את ההנחה לחיילי המילואים שתורמים למדינה ימים רבים בשנה ומחזק מכאן את ידי כל החיילים" אומר קינסטליך.

אלי ביטון בן 27 משרת במילואים ביחידה לוחמת, "זה צעד מאוד חשוב וזו דרך להוקיר את חיילי המילואים, אני ס"מ ביחידה לוחמת ואני עושה לא מעט ימי מילואים, כיף לראות את ההערכה הזאת זה לא מובן מאליו, בגופים אחרים זה לא בא לידי ביטוי וזה חבל, מוקיר את העירייה ואומר מכאן תודה על היוזמה המבורכת".

גם שמעון חנימוב שמשרת במילואים בתפקיד זק"א ( איסוף נתונים וחללים) טוען. "היוזמה מבורכת, בכללי זה יוצא לי בשנה 300 שקלים, שזה לא הרבה אבל זה נחמד לדעת שיש חשיבה על המילואמניקים, הייתי מציע לראש העיר שאם כבר פירגן לנו בהנחה, זה היה הרבה יותר משמעותי ומכובד אם זה היה 10 אחוז, אבל אני אומר תודה גם על זה."

בנוסף לחיילי המילואים, יקבלו החיילים בשירות סדיר תושבי העיר מענק בגובה 100 שקלים, כמיליון שקלים הוקצו לכך בהנהלת העירייה.

על פי הערכות, בראשון לציון מתגוררים כ-10,000 חיילים בסדיר. בעירייה הסבירו כי מדובר במענק סמלי לחזק ידי החיילים. מתן המענק יחל ב-2019, כאשר השנה יינתן המענק לחיילים נזקקים.

שיעור הגיוס בראשון לציון הוא הגבוה בארץ מבין 14 הערים הגדולות בישראל, המונות מאה אלף תושבים ומעלה, כאשר 86.7% בשיעור לגיוס של גברים ו-80% בשיעור הגיוס לנשים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר