נכה על כיסא גלגלים ים
אילוסטרציה: שאטרסטוק

דרישה מהעירייה: להפסיק לעקל חשבונות בנק מנכים

בעיריית ראשון לציון יעקלו לכם ללא התראה את חשבון הבנק אם לא שילמתם את הארנונה, כעת דורש חבר המועצה אבי חיים, להפסיק את הנוהל הקיים עם אוכלוסיות מוחלשות

פורסם בתאריך: 11.6.18 15:35

לא שילמתם ארנונה והצטבר חוב? בעיריית ראשון לציון המדיניות היא לעקל את חשבון הבנק, מכאן תצטרכו לכתת רגלים, לקחת יום חופש, ללכת לבנק, להגיע לעירייה ולהסדיר את העיקול, אם כל הפרוצדורה הזו לא פשוטה לתושב הרגיל, קל וחומר שלאוכלוסיית הנכים והקשישים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

חבר המועצה אבי חיים ומחזיק תיק שפע, רוצה לשנות את המצב הקיים, בעקבות פניות אליו  מתושבים נכים שנקלעו לסיטואציה. לטענתו לנכים, קשישים ונתמכי רווחה יש לברר את הסוגיה, טרם עיקול חשבון הבנק.

במכתב ששלח לדוב צור ראש העיר תחת הכותרת:  "הצעה להנהלה להליך מקדים בטרם עיקולים לנכים" הוא כתב,  "אציין כי אינני רואה תרומה צומחת לעירייה מנקיטת אמצעים כנגד אוכלוסיות מוחלשות שכן העצמת הקושי שלהם מכבידה על מערך הרווחה וממילא הליכים אלה אינם מביאים הכנסה לעירייה שכן אותם תושבים נמצאים במצב קשה, לפיכך אני סבור כי יש להעלות את הנושא לדיון ולשקול בכובד ראש את האפשרות להתנהל בצורה אנושית וראויה במקרים הרלוונטיים".

חבר מועצת העיר ראשון לציון אבי חיים

אבי חיים, להפסיק לעקל חשבונות לנכים

"לפני כשבוע הגיע למשרדי תושבת העיר", מספר אבי חיים, "נכה המתניידת בכיסא גלגלים, וזאת על מנת שאעזור לה בעניין חוב שנצבר לטובת העירייה, הגיע להליכים משפטים ובנוסף החשבון עוקל, צריך להבין שסיטואציה כזו מקשה על ההתנהלות של האוכולוסיות המוחלשות, לציבור הנכים יש צורך בקניית תרופות למחלתם, אם במחשבי העיריה קיים רישום על נכות של 100 אחוז, לא צריכים לנקוט אמצעי עיקול באופן אוטומטי, כנ"ל ליחס לקשישים ונתמכי רווחה, שלא תותר נקיטת הליכים אלה לאחר קבלת עמדת מחלקת רווחה בעירייה".

קרן שוסטר

קרן שוסטר, "אילולא אבי, מי היה עושה עבורי את כל הסידורים?"

קרן שוסטר היא נכה מאה אחוז שנתקלה בבעיה, "עשיתי הוראת קבע לחיוב הארנונה, והכל התנהל על מי מנוחות, אחרי שנה עברתי דירה, ושוב עדכנתי את הוראת הקבע, לא הגיעו אלי מכתבים, ופתאום אחרי שנה ביום בהיר החשבון מעוקל לי, לא הבנתי על מה ולמה, כשהתקשרתי לבנק והנם ביקשו להסדיר את החוב עם עיריית ראשון לציון, בנוסף לקחו לי את ההנחה של הארנונה, ואם לא אבי שעזר, לי לא יודעת מה הייתי עושה, למה לא מתקשרים מהעירייה לפני שמעקלים? אני אישה נכה, כל פעולה כזו דורשת ממני מאמץ שאין לי אותו, החוק חייב להשתנות".

תגובת העירייה תובא לכשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר