מקווה בהפתעה? דיירים מתלוננים: "המקווה החדש נבנה ללא התחשבות בנו"

מקווה בהפתעה? דיירים מתלוננים: "המקווה החדש נבנה ללא התחשבות בנו"

פורסם בתאריך: 10.6.18 14:46

"כיצד מעבירים מקווה לשכונה חילונית, עם מצוקת חניה, בלי לידע את תושבי השכונה? יש הרגשה שהתושבים הם דיירים בלי דעה ושהעירייה עושה מה שרוצה בלי להתחשב באף אחד", כך מספרת טל שחף דיירת מרחוב אברבנאל.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

 לפני כשבועיים מאחורי מועדון גמלאים ברח' בן אהרון אורפלי 3 שבשכונת רמב"ם, החלה בניה של מקווה טהרה, לדיירי הבניין לא נאמר שום דבר בנושא והם הבינו שנבנה מקווה  לאחר שהחלו העבודות בשטח. הבניה, לטענת הדיירים נעשית בצורה לא מפוקחת ורשלנית, הפסולת לא נשלחת למכולה אלה ליד החניות, דבר שמקשה על הכניסה והיציאה מהם, אין גדר זמנית שתוחמת את הבניה, ולדיירים אין אוזן קשבת.

עוד באותו עניין:

החלו העבודות: מקווה חדש יוקם במרכז העיר

"בעירייה סירבו להציג בפנינו תיק הבניין", אומרת שחף, "ממה שהצלחנו להשיג נודע לנו כי היתר בניה ניתן ב 28.04.2015 והבניה לא החלה , וביום 22.02.18 לערך ניתנה אורכה להיתר. עוד הסתבר כי בפועל מעתיקים את המקווה ברח נחמה 7 לבן אהרון 3. מדובר באזור חילוני ללא מוסדות חינוך דתיים באזור. האזור סובל ממצוקת החניה כבר כעת. אנו דואגים גם כי על פי התוכנית שהצלחנו להשיג כל חדרי השירות והמכונות פונים לכיוון הבניין שלנו, בנוסף תבנה גינה ציבורית שהמרחק ממנה אלינו הוא כשני מטרים בלבד".

 

 

שחף ממשיכה לטעון כנגד עיריית ראשון לציון, "לא הבנו מדוע להעביר מקווה שנמצא עשרות שנים ברחוב נחמה אלינו דווקא לפה? הכל שקט שם ותקין, מה עומד מאוחרי זה? זה לא שבונים מקווה  נוסף כי השכונה דתית ויש דרישה, אלה מעתיקים אותו אלינו וזה מעלה הרבה סימני שאלה, חבל שהעירייה לא מעדכנת את הדיירים ועושה דברים בחשאי.

תגובת עיריית ראשון לציון: עיריית ראשון לציון מקימה מבני ציבור לצרכי תושבי העיר. המקווה נבנה על פי תב"ע והטיפול בעצים נעשה על פי נוהל ואושר על ידי פקיד יערות. אין חשש מרעש לדיירים, מדובר במספר דודים שאמורים לחמם את המים של המקווה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תמי

    מה זה קשור בכלל סביבה חילונית יש מיליונים של חילוניות שהולכות למקווה זה לא רק לדתיות המקווה זה לשמירה על הגוף ממחלות כל הכבוד לעירייה אשריכם

  2. תושב שכונת רמב"ם

    השכונה מיושבת בציבור דתי וחרדי ברובו. רוב בתי הכנסת ובתי הספר הדתיים חרדיים ממוקמים בשכונה.
    את הציבור היהודי מקווה מאוד מעניין.
    להגדיר את השכונה כחילונית זה כמו להגדיר את שיכון המזרח כשכונה של יוצאי נורווגיה.
    המקוואות בשכונה מוזנחים זה שנים. הגיע הזמן שידאגו לצורכי הציבור הדתי לא פחות

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז למה להעביר מהמקווה הקודם.
    או שלמישהוא בקואליציה בעיריה , היה אינטרס

  4. אהובה

    אז למה להעביר מהמקווה הקודם.
    או שלמישהוא בקואליציה בעיריה , היה אינטרס

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר