מעצרת חבורת נערים אתיופים בחוף הים ראשון לציון
מעצרת חבורת הנערים האתיופים בחוף הים ראשון לציון

הבילוי הפך לאלימות – אפליה או מעצר לגיטימי? צפו:

חבורת נערים אתיופים טוענת כי בילוי תמים הוביל למעצר ואלימות קשה מצד משטרת ישראל, המשטרה טוענת כי הנערים התפרעו והשליכו אבנים על השוטרים

פורסם בתאריך: 24.5.18 10:10

– "אני רוצה ללכת לבית חולים, כולי פצוע ומדמם מהמכות שנתתם לי".
– "מכאן אתה הולך רק לפרדס, שם יאנסו אותך ואת אחותך".

בדמעות מספר ג', בחור ממוצא אתיופי את מה שקרה במוצאי חג שבועות בבילוי פשוט בחוף הים, "אני מפחד להזדהות ולהתראיין בשמי, לא רוצה שהמשטרה תתנכל לי, גם ככה הבילוי הזה עלה לי במכות בכל הגוף, במעצר בית של חמישה ימים ופיטורים מהעבודה".

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

בערב חג שבועות יצאו שבעה חברים בני העדה האתיופית לבלות בחוף הים בראשון לציון, שניים מהם קצינים בגולני, הערב הסתיים במעצר של חמישה מהם, בחור אחד הצליח לצלם בסלולרי את רגע המעצרים עצמם.

"אח של אחד החברים שלי שמשרת כקצין בגולני, יצא לחופשה לרגל חג השבועות", הוא מספר, "הוא רצה לצאת, לבלות ולהשתחרר, אז קבענו לנסוע אחרי ארוחת החג לים, היינו חמישה חברים בני 22-24, ושניים בני 17,18, אנחנו לא ילדים שבאים לעשות שטויות, עברנו את גיל הטיפש עשרה, הבאנו אלכוהול מהבית וישבנו בחוף. לא רק אנחנו היינו שם, המקום היה מלא קבוצות, צחקנו ונהנינו, זה היה ברבע לעשר בערך. פתאום משום מקום, אני רואה שוטרים ופקחים שקופצים עלינו, ניידות, פקחים והכל בשניות, ניגש אלי שוטר בלבוש אזרחי מהבילוש ואומר לי, "אתה זרקת בקבוקים", לא הספקתי לענות והוא אזק אותי, באותו רגע הגיע חבר שלי, שהוא קצין בגולני, אמר לו, "למה אתה שם עליו אזיקים הוא לא עשה כלום", והוציא את תעודת הקצין, השוטר הסתכל עליו וענה לו, "גם אתה עצור", שם עליו אזיקים ועצר אותו, הכניס אותנו לניידת גדולה, בתוכה היו אני, הקצין, אחיו ואחד הנערים, אחד השוטרים התחיל לחשמל עם השוקר את הנער, אמרתי לו, מה אתה עושה? זה ילד, הוא המשיך ונתן לו אגרופים וגם לי", הוא מספר בכאב.

"כואב לי, ממש כואב לי שתמיד השוטרים רושמים בדו"ח מה שהם רוצים, ואז לך תוכיח את האמת, תמיד כותבים את אותם הדברים -תקיפת שוטר, העלבת איש ציבור, לא היה ולא נברא, בכל מקום באים השוטרים, תביא תעודת זהות, איפה היית, חקירות כל הזמן, זה עצוב מאוד שבשנת 2018 יש כזו גזענות בארץ לכהה עור, מה בסך הכל רצינו, להעביר ערב בחוף הים? התייחסו אלינו כמו לזבל, רמסו לנו את הכבוד, קיללו אותנו, השפילו, היכו, אני עוד לא התאוששתי מהכאב הנפשי יותר מהפיזי".

ליאסו זללו, פעיל חברתי ותושב ראשון לציון הנושא לא חדש, "אני רוצה לפתוח בציטוט מצמרר", אומר יאסו, "ציטוט שנאמר על ידי מפכ"ל משטרת ישראל הנוכחי רוני אלשיך בתגובה על הטענות בדבר האלימות המשטרתית נגד יוצאי אתיופיה, לדבריו של המפכ"ל "מטבע הדברים, שוטרים חושדים בהם יותר…בכל המחקרים בעולם ללא יוצא מן הכלל הוכח שמהגרים וצעירים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים".

"במשפט אחד המפכ"ל אישר את טענותינו שמתייחסים אל בעלי צבע עור כהה כפושעים", אומר זללו, "עכשיו המפכ"ל מגיע ואומר ששחור הוא חשוד. אם אני שחור – אני פושע . זה גם טבעי שהפקודים,  קרי שוטרי משטרת ישראל יחשבו כך, להם אני רוצה לומר בתגובה: שהראש חולה כל הגוף סובל, מעולם לא גנבתי, מעולם לא דרדרתי לתרבות רעה".

 

יאסו זללה פעיל חברתי

יאסו זללו, עלה לארץ מאתיופיה ופועל רבות למען הקהילה

יאסו בוגר אנקורי ראשון לציון. עלה ארצה מאתיופיה בשנת 1984 דרך מסע ייסורים לאחר שקבר את אחותו הקטנה באדמת סודן. "כמו משפחתי", הוא אומר, "מצאו את עצמם יותר מ-4000 אשר קיפחו את חייהם בארץ זרה וכל זאת בשביל לחזור לארץ אבותנו לאחר 2500 שנה.

אז מי, מהגר אדוני המפכ"ל? אנחנו לא מהגרים אנו בארצנו במולדתנו", זועק יאסו, "עברתי מסלול הזהה לכל צבר במדינה מגן ועד לימודים אקדמאים, שרות צבאי מלא כלוחם וכמפקד בחטיבת גולני, אני בוגר התוכנית לגישור וניהול סכסוכים באוניברסיטת תל אביב, סטודנט ללימודי אפריקה ויחסים בין לאומים, איש תקשורת, פעיל חברתי למעלה מעשור בהתנדבות מלאה, יזם חברתי בנשמה, חבר וועדת רווחה וחבר וועד ההורים העירוני לשעבר, מיוזמי וממובילי המחאות בארץ למיגור הגזענות, וכיום אני עובד כרכז זינוק בעלייה בתחום נוער וגיוס לצה"ל, וכמוני אדוני המפכ"ל יש רבים וטובים בעדה המופלאה הזו, בני הנוער שלנו הם מלח הארץ, הם אומנם כהי עור, אך לבם טהור כמו כל ילדי ישראל. אין מקום לדעות קדומות ולאלימות".

ממשטרת ישראל נמסר: הסרטון מציג תמונה חלקית. בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 על קטטה באזור חוף הים בראשון לציון, הגיעו למקום שוטרים שהבחינו בעשרות צעירים השותים אלכוהול בניגוד לחוק, ומפריעים למשפחות שביקשו לבלות במקום. השוטרים והפקחים ביקשו לשפוך על פי חוק את האלכוהול ובתגובה החלו עשרות מהם לתקוף את השוטרים, והשליכו לעברם בקבוקי זכוכית ואבנים. במהלך האירוע, נאלצו השוטרים לעצור חמישה מהמעורבים, שאף התנגדו למעצר ותקפו את השוטרים. משטרת ישראל תמשיך לאכוף בנחישות את תופעת השימוש באלכוהול במרחב הציבורי.

 

צפו בסרטון המעצר כפי שצולם על ידי חברם של הנעצרים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרית

    פעם הבאה תלמדו לא להפריע ולשתות כמו חולים בראש.
    מגיע לכם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר