מחפשים תמונות ישנות. תמונת מחזור של בית ספר חביב 1926
מחפשים תמונות ישנות. תמונת מחזור של בית ספר חביב 1926

היסטוריה: בית ספר חביב מחפש תמונות בוגרים מלפני 120 שנה

בית הספר חביב, שהיה בית הספר הראשון בעולם שלימד בשפה העברית, מזמין אתכם לשלוח לו תמונות מחזור ישנות כשהמטרה להשלים את כל 120 המחזורים

פורסם בתאריך: 14.5.18 12:11

מי שמבקר בבתי הספר השונים מכיר את תמונות המחזור שתלויות לרוב על מסדרונות המבנה. אבל מה יעשה בית ספר "חביב" שהוקם בשנת 1886 ולו 120 מחזורים?  חביב הוא בית הספר העברי הראשון בארץ ובעולם, שלימד לראשונה את כל מקצועות הלימוד בעברית, וכעת בית הספר מחפש תמונות בוגרים מלפני כמעט 120 שנה. את המשימה המאתגרת הזו לקחו על עצמם "בית לעברית" – מרכז לעברית כשפה וכתרבות ובית הספר עצמו. בית הספר מזמין את הציבור לפשפש במגירות, במחסן ובבוידעם, ולאתר תמונות של 46 מחזורים, כאשר המחזור הוותיק ביותר הוא משנת 1899, כלומר שבעה דורות אחורה. "אנחנו מחפשים תמונות מתלמידים לשעבר וממורי חביב לדורותיהם – הוריהם, סביהם, הורי סביהם" אומרים ב"בית לעברית", "לאחרונה הקמנו, בשיתוף עם מנהלת בית הספר "חביב" את ארגון הבוגרים שלמדו בבית הספר – ארגון בוגרים ראשון המוקם לבית ספר יסודי. המטרה היא לשמור ולטפח את הקשר עם הבוגרים, ולייצר ערך מוסף ייחודי בחיבור בין בית הספר ל"בית לעברית" המוקם במתחם ההיסטורי"

בבית הספר יודעים לספר שבינתיים נרשמו לארגון כ-1500 בוגרים ונאספו תצלומים מ-74 מחזורים, מארכיון בית הספר, מבוגרי בית הספר ומארכיון מוזיאון ראשון לציון, והשאיפה היא להשיק את אלבום כל המחזורים באירוע חגיגי.

 

מלשלוח תמונות ניתן ליצור קשר עם לי וולפר, מנהלת ארגון הבוגרים, בטלפון 03-5274577 או בכתובת הדואר [email protected]

ניתן להגיע עם התמונה ל"בית לעברית" ברחוב אחד העם 7 או ליצור קשר ויגיעו לאסוף מכם את התמונה, יסרקו אותה וישיבו לכם אותה בחזרה.

"בית לעברית ראשון לציון" נמצא בימים אלה בתהליך הקמה ויפעל לצדו של בית הספר העברי הראשון בארץ ובעולם ובמתחמו. "בית לעברית", שמוקם ביוזמתה של עיריית ראשון לציון וזוכה לתמיכה ממשלתית מתכנית מורשת לאומית, יהיה מרכז חי לשפה ולתרבות העברית וירכז את כל ייצוגי השפה השונים מכל התקופות, החל מראשיתה של העברית ועד ימינו. בד בבד, הוא יחבר את המבקרים והמבקרות לסיפור ההיסטורי של ראשון לציון עם העברית ולמורשת העברית בכללותה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר