צדוק עומסי

"החלום שלי זה לחוות זוגיות" צדוק עומסי תמיד יהיה אופטימי

הוא רוצה שתתייחסו אליו כרגיל, הוא ספורטאי מצטיין, מרצה וגם סטנדאפיסט. פגישה עם אדם שלא רוצה להיות רגיל

פורסם בתאריך: 11.5.18 06:36

רבים האנשים שמתבלבלים וחושבים ששיתוק מוחיiן נלווה לנכות שכלית כלשהיא, או פיגור. צדוק עומסי, בן 45, יליד ראשון לציון שנולד עם שיתוק מוחין, חושב שהגיע הזמן לעשות סדר ואומר, "תתנהגו אלינו בצורה רגילה, למעט המגבלה הפיזית אנחנו אנשים רגילים לכל דבר".

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

שיתוק מוחין נגרם בדרך כלל בשעת הלידה, במקרה של צדוק בן הזקונים, זה בדיוק מה שקרה. ההריון היה תקין, לאחר חמש לידות רגילות ובריאות, במהלך הלידה גילו שהעובר נמצא במצב רוחבי, והייתה התלבטות אם לנתח, לבסוף הוחלט על לידת ואקום, מה שבפועל גרם למשיכת העובר וכתוצאה מכך נקרע חבל הטבור והדם הפסיק לזרום למוח, צדוק נולד במשקל 4 קילו, נראה תינוק בריא פיזית אבל מחוסר הכרה ועם נזק מוחי בלתי הפיך, כחודש היה מחוסר הכרה, בקומה, הרופאים לא נתנו סיכויים לחייו אבל הבלתי יאומן קרה והוא פקח את עיניו.

"הרופאים הסבירו לאימי שאני סובל משיתוק מוחין ושזה מסע ארוך ומתיש לכל החיים ושהם יבינו אם תבחר להשאיר אותי בבית חולים, אימי ז"ל לא חשבה פעמים וטיפלה בי במסירות ואהבה עד יומה האחרון".

צדוק, שלא עושה לעצמו הנחות, חי חיים רגילים, הוא עובד 15 שנה בעיריית ראשון לציון במינהל לשילוב חברתי, הוא מתגורר לבד בדירה משלו ולא עם משפחתו, עצמאי לכל דבר, מעביר הרצאות בפני בני נוער, וסטנדאפיסט שמופיע בכל הארץ וכתב את המופע כולו בעצמו.

"חשוב לי לא לעשות לעצמי הנחות, אני חי כמו כל האנשים, הולך לעבודה, נפגש עם חברים, אוהב ספורט, זכיתי בכמה טורנירים של טניס שולחן בארץ, בנוסף זכיתי בארבע אליפויות הארץ ובמקום החמישי באליפות העולם ברכיבה על סוסים, אני מרצה בבתי ספר, מספר את הסיפור האישי שלי, מסביר לנוער איך לקבל את השונה, במופע הסטנדאפ שחיברתי לבד אני רץ בכל הארץ, אני יורד על עצמי וצוחק יחד, אחת הבדיחות שאני מספר זה שנרשמתי לאתר הכרויות, פניתי לנשים והיו כל מיני תשובות, אחת כתבה לי "מצטערת אבל אתה לא הטעם שלי" כתבתי לה " מה את מחפשת גבר או סטייק? רק תגידי איך את רוצה, תקבלי אותי אפוי בתנור או מטוגן על האש, מישהי יותר ספציפית כתבה לי שאני מתוק אבל לא הטעם שלי, אז כתבתי לה שאין לי בעיה להיות חריף מתוק".

"הרבה אנשים שואלים אותי אם הייתי רוצה להיות איש רגיל לחלוטין, אולי אפתיע בתשובה אבל האמת היא שלא, כי אני לא יודע מה זה להיות אדם רגיל, אני יודע מה זה להיות אני, ומאושר במי שאני, הספקתי לעשות הרבה דברים בחיי והדבר היחיד שנשאר לי להגשים הוא להתאהב ולהיות מאוהב, זוגיות מופלאה שאני עורג לה ומשתוקק להרגיש, זאת הבקשה היחידה שלי מבורא עולם ואני מאמין שגם אותה אני אקבל".

 

איזה מסר אתה רוצה להעביר לאנשים?

"ראשית אני אדם אופטימי מטבעי, אין בי כעס כלפי העולם או הרופאים שגרמו לחבלה בלידה, כי גם הרופאים הם בני אדם, כעס לא מוביל לשום מקום ואנשים צריכים להעריך יותר את החיים, הם מתנה, ודבר אחרון הוא שאנשים עם שיתוק מוחין הם אנשים רגילים לכל דבר למעט המגבלה הפיזית, אל תתייחסו אלינו כאל מפגרים, אנחנו מבינים הכל, חכמים, רגישים, המגבלה שלנו היא רק פיזית, קושי מוטורי ושפתי, קבלו אותנו בגובה העיניים, רק אהבה חסרה לי, אני אשמח להתאהב ולחוות זוגיות, זה החלום שלי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר