ליאל אבן זוהר (צילום: פרטי)
ליאל אבן זוהר (צילום: פרטי)

"העיר משוועת לנקיון פנימי": ליאל אבן זוהר מתכוננת לבחירות

המקום השני בבחירות הקודמות, המאבק בראש העיר, והכאב של אי מימוש הפוטנציאל של ראשון לציון. ליאל אבן זוהר כבר מתכוננת לבחירות הקרובות ואולי תרוץ שוב לראשות העיר

פורסם בתאריך: 10.5.18 11:31

עו"ד ליאל אבן זהר, חברת מועצה בראשון לציון, תודיעה בימים הקרובים האם תתמודד לראשות העיריה, ליאל ניסתה את מזלה לראשות העיר בבחירות האחרונות והגיעה למקום השני והמכובד, ונראה שמערכת הבחירות הולכת להיות סוערת ולא פשוטה במידה ותחליט להתמודד.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

בבחירות הקודמות שם מפלגתה של אבן זוהר היה " דרך חדשה", והיא  מסבירה מדוע בחרה בשם ותמשיך איתו גם בבחירות הקרובות, ״דרך חדשה״ הוא שם הרשימה שבחרתי כבר בקדנציה הקודמת. רצינו להבהיר אז, שאנחנו בוחרים לפעול אחרת מהקיים, ולהציע משהו אחר, שונה ורענן, אני חושבת שהשם והחזון עדיין (ואולי במיוחד), רלבנטיים היום לעיר. בלי קשר לשם הרשימה, אני חושבת שהוכחתי בהתנהלותי האישית שאני אכן מביאה למועצה דרך חדשה ואחרת בהתייחסות לנושאים ערכיים ולנושאים שעל סדר היום כאחד. כפי שיכול להעיד כל מי שמכיר אותי ואת התנהלות המועצה. אני מגיעה תמיד מוכנה ועם נתונים, איני מוכנה להתפשר על ערכי שוויון או על מנהל תקין, ומעודי לא חששתי להלחם בהחלטות שסברתי שאינן ראויות, שפוגעות בקופה הציבורית או בתושבים, גם מהקואליציה וגם באופוזיציה, מול ראש העירייה או כמיעוט מול רבים. קולי נשמע היטב בנושאי מנהל תקין וגם הכריע לעיתים את הכף, ביושר ובלי מורא.
מה לדעתך הנושא הכי בוער היום בעיר?
בתחושה שלי, ואני מניחה שרבים בעיר חולקים איתי את ההרגשה, העיר משוועת לניקיון פנימי וחיצוני. מעבר לכך, יש נושאים רבים וחשובים על סדר היום העירוני, שאני רואה צורך בשינוי ושיפור שלהם, מחינוך ונושאים חברתיים, ועד הפחתת עלויות ושיפור השירות העירוני, תחבורה וחניה, ובאופן כללי, לעיר יש פוטנציאל עצום: אנושי, כלכלי, היסטורי, שעדיין אינו ממומש, לדעתי.

כידוע בשנת 2013 התמודדה אבן זהר לראשות העירייה ונחלה כישלון, אך היא עדין אופטימית ומלאת עשיה, "השגתי את המקום שני, מתוך ארבעה מתמודדים שסיימו את המרוץ. זה היה הישג מכובד, מול ראש עירייה מכהן ומתחרים מנוסים, והצביעו עבורי אלפים רבים  של תושבות ותושבים. אני יודעת, ואני מקווה שכך גם הקוראים, שבחיים אי אפשר להצליח בלי לספוג לעיתים כשלונות בדרך, ואעיד על עצמי שאני מצטיינת סדרתית ו״ווינרית״ באישיות ואם אחליט להתמודד שוב, בוודאי אעשה זאת מתוך כוונה להיות באוקטובר 2018 ראש העירייה. חנה לוין היתה האישה הראשונה בראש רשות מקומית בישראל, ואני גאה שזה קרה בראשון לציון (בין השנים 1956-1960 ב.ל) כמי שניהלה עמותה לקידום נשים, והופיעה בעולם ובשם ישראל בנושא הזה, וודאי שאני מאמינה שיותר נשים צריכות לנהל ערים ולהיות חלק ממועצות ועמדות ניהול בארץ ובעולם. בכלל, אני מאמינה שעולם שמנוהל על ידי נשים יכול להיות מקום טוב יותר, בלי להפחית מערכם של גברים, ויש לי חמישה כאלו בבית.

לסיכום, מה דעתך על הקואליציה כיום ותפקודו של ראש העיר, ואיזה אנשים את רוצה לידך ביום שתבחרי?
את דעתי על התנהלות ראש העירייה הבעתי בגלוי וברבים. קראתי לחקירה בנושאים שאמורים להיות שחיתות שלטונית או לפחות מנהל לא תקין, ניגודי עניינים וכו׳, ואני מקווה שהחקירה תמוצה במהרה ונדע את האמת לאשורה לכאן או לכאן. איני שבעת רצון מהתנהלות חלק מחברי המועצה שלטעמי נטלו עמדה של ״יסמנים״ גם בנושאים אקוטיים לקופה הציבורית ולמנהל התקין, אבל השופטים האמיתיים להתנהלות הזו, בעיני, אינם שופטי בית המשפט אלא בראש ובראשונה תושבי ותושבות העיר, שצריכים להביע דעתם בבחירות ובקלפי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר