חוות סוסים (אילוסטרציה שאטרסטוק)
חוות סוסים (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

חוות הסוסים מנצר סירני תעבור לראשון לציון? גורמים בעיר מתנגדים

חוות הסוסים הוותיקה מקיבוץ נצר סירני רוצה לעבור לתחומי ראשל"צ, במעבר שמעורר מחלוקות בנוגע לשטח המיועד, האם הוא מיועד לציבור או לעסק פרטי?

פורסם בתאריך: 9.5.18 14:46

מעבר חוות נועם לרכיבה טיפולית, מקיבוץ נצר סירני לתחומי ראשון לציון, יעלה שוב לדיון ביום רביעי הקרוב בוועדת המשנה לתכנון ורישוי. השטח המיועד נמצא בסמוך לשכונת נעורים, לכיוון כביש 44 במזרח העיר, ונחשב בתוכנית המתאר "אזור נופש מטרופוליני".

השטח המבוקש כולל חמש חלקות בשטח של כ-110 דונם ועליהן אמורים לקום אורוות סוסים, משרדים, כיתות הדרכה ומתקני תשתית כמו ממ"דים וסככות. מדובר בקרקע חקלאית, אבל על פי החלטת הוועדה המקומית מ-2014 ניתן לשקול בקשות מיוחדות להקמת מבנים ששטחם בין 200 ל-1500 מ"ר. הדיונים בעניין עתיד החווה החלו ב-2015 לאחר שהבעלים התבקשו לפנות אותה מתחומי הקיבוץ.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

בעלי החווה הסבירו בדיון הקודם שבמקום מגדלים סוסים להרבעה לצרכים טיפוליים, ובמקום נערכות תחרויות סוסים, מועברים קורסי הדרכה ומתבצע שיתוף פעולה עם בית החולים הווטרינרי. מדובר בצורך  דחוף בהעברה של 100 סוסים ומציאת סידור עבורם. הקיבוץ ביקש לפנות את החווה עד אפריל 2018, אבל הבעלים קיבל הארכה נוספת של שלושה חודשים עד סוף יולי.

 

ההתנגדות לבנייה הגיעה מכיוון הוועדה החקלאית של ראשון לציון, גוף שמייצג את חקלאי העיר מאז תחילת שנות ה-50. נציג הוועדה רוני בן זאב טען כי מדובר בשטח נופש ולכן אין להתיר בו שימוש לצרכים חקלאיים, וכי תפקידה של הוועדה הנ"ל הוא לדרוש אכיפת מדיניות זו, באזור זה וגם באזורים אחרים בעיר. בן זאב: "בעיניי זה ניסיון לתת זכויות לבעלי החווה על חשבון תושבי העיר. תוכנית המתאר המחוזית קובעת שבמקרה של בנייה הזכויות יחולקו בין כלל בעלי המקרקעין, ולא יועברו לגורם פרטי".

חברת המועצה עו"ד ליאל אבן זוהר הודיעה שגם היא תתנגד לתוכניות הבנייה, "אני מתקשה להבין כיצד ניסו לאשר משרדים ושימוש מסחרי על שטח נופש מטרופוליני, בתוכנית שהוצגה לחברי ועדת התכנון רק בערב הדיון ובאופן שאינו תואם את התוכניות החלות על השטח. אני מחכה לראות כיצד יצדיקו חברי ועדה את תמיכתם, ככל שיתמכו בתוכנית".

מעיריים ראשון לציון נמסר כי דיון נוסף יתקיים ביום רביעי ולאחריו יהיו התפתחויות. תגובת חוות נועם תובא לכשתתקבל.  

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר