קורס לפעילים חברתיים

עושים בית ספר לעירייה – קורס הכשרה לפעילים חברתיים יפתח הערב

ברוכים הבית לבית הספר לצדק חברתי בראשון לציון. המקום שילמד אתכם לפעול מול הרשויות המקומיות

פורסם בתאריך: 6.5.18 15:22

המרכז לצדק חברתי בראשון לציון מקיים זו השנה השנייה קורס הכשרה לפעילים ופעילות חברתיים. הקורס שיפתח הערב יציג בשיעור הראשון בנושא "משבר האמון בדמוקרטיה הישראלית ותפקיד ההתארגנות האזרחית".

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

הקורס כולו מתקיים בהתנדבות ומטרתו לתת למשתתפים כלים עיוניים ומעשיים לפעילות למען חברה צודקת יותר ומאחורי הקורס עומד המרכז לצדק חברתי. הקורס נפתח לכלל הציבור ומיועד בעיקר לתושבים ותושבות שמעוניינים לערוך שינויים בחברה ולקדם את הקהילה.

מכיוון והשנה היא שנת בחירות לרשויות המקומיות הצפויות להתקיים ב-30 באוקטובר, תכני הקורס ישימו דגש על הבחירות המוניציפליות תוך עידוד למעורבות חברתית ולאקטביזם.

הקורס יכלול עשרה מפגשים בהם יחשפו הפעילים והפעילות להרצאות אורח של מיטב המומחים המובילים בארץ בתחום הפעילות האזרחית בדגש על העיר ראשון לציון. בין הנושאים שידונו בהם תוכלו למצאו הרצאות כמו מיפוי הכוחות הפועלים בעיר, מבוא לקריאת תקציב, כלים לפעילים חברתיים, הכרות עם הליכי תכנון ובניה, מבנה השלטון המקומי ועוד. במסגרת הקורס יתקיימו גם מפגשים פתוחים בנושא התהליך התכנוני ופנל פעילים ופעילות המספרים מניסיונם בשטח. מוזמנים לעקוב ולהגיע.

לדברי אחת המארגנות, מיכל גול, "הערב עומד להתקיים הפעילות הראשונה. הבוקר, לפני שהסעתי לרכבת את הבת שלי שמשרתת בבה"ד 1 ועושה קורס קצינות, דיברנו על הפעילות שלנו. היא שאלה אותי, "למה אני צריכה את הכאב ראש הזה". אחרי כמה דקות הלכנו לרכב והיא נסחבה עם התיק הכבד שלה. היא נכנסה לרכב ואמרה 'איזה מזל שיש לנו רכב. אני לא יכולה לחשוב על כך שהייתי צריכה להסתחב עם התיק הזה ברגל. באותו הרגל שתינו הבנו למה אנחנו עובדים כל כך קשה במרכז. עבור אלפי קשישים שחיים בעיר בלי רכב, הסחיבה עם סלים כבדים היא עניין שבשגרה".

גול מארגנת את הסדנאות דרך המרכז לצדק חברתי השוקם על ידי קבוצת פעילים חברתיים מתנדבים. המרכז  עוסק בהכשרה תאורטית ומעשית לפעילים חברתיים ברחבי הארץ, על מנת לתת להם כלים לפעולה אזרחית. המרכזים פועלים ברחבי הארץ. כיום יש כבר למעלה ממאה ועשרים פעילים.

"מניסיוננו, אחד המשפטים החוזרים על עצמם שוב ושוב בשיחות עם תושבי העיר הוא: "כולם יודעים איך הדברים בראשון לציון עובדים". ניתן לראות כי המשפט הזה מבטא "חוסר אונים אזרחי נרכש" בקרב הציבור ואנו במרכז לצדק חברתי מעוניינים להשפיע על אמון התושבים ביכולתם לשנות, בין היתר באמצעות קורסי הכשרה לפעילים ופעילות".

מיכל גול ממשיכה וטוענת כי "הדמוקרטיה שלנו, תלויה בכך שאזרחים יהיו מעורבים. יש לנו פוטנציאל מאד גבוה ואנחנו רוצים להראות לאנשים שאפשר להתארגן ולשנות. ברגע שמתארגנים ועורכים פעולות דברים משתנים.

כך למשל בשנה שעברה בסוף הקורס הקודם התארגנה קבוצה שביקשה להפגיש בין תושבים. ערכנו ערב פתוח, ודיברנו על תחבורה. ניסינו להבין איך אפשר לשפר את התחבורה הציבורית בראשון לציון. הסיפורים על בעיות התחבורה תפסו תאוצה, הגיעו לאורלי וגיא.  אני מאמינה כי חלק מהמאבק על תחנת הרכבת ראשונים היא תולדה של הפעילות שלנו".

עם זאת ניכר כי תגובות ארסיות הן חלק מהעניין: "יש הרבה אנשים ש-'נוח' להם. סדר העדיפויות מתאים להם. הם נוסעים ברכב אז הם לא רואים חשיבות בתחבורה ציבורית. אין להם ילדים בבתי ספר יסודיים, אז פחות אכפת להם מבתי הספר היסודיים. אנחנו לא באים לפגוע במישהו או לגזול ממישהו, אלא לשנות את סדרי העדיפויות כדי שהחברה תרוויח יותר".

לפרטים נוספים ולהרשמה לקורס ניתן לפנות לליאורה 050-9346688 או למיכל 052-8711531

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר