בית החולים הוטרינרי בבית דגן (אתר רשמי)
כניסת בית החולים הוטרינרי בבית דגן, הבעיה היא בחלקים הישנים והמוזנחים (אתר רשמי)

צוות מיוחד מטעם העירייה יגיע ויטפל מיידית באוהל ניתוחי הפגרים

פרשת אוהל ניתוחי גופות החיות. העירייה תשלח עוד היום צוות בדיקה למקום, "אנו נחושים לטפל במפגע באופן מיידי, לא נתיר למשרד החקלאות להפקיר את בריאות התושבים"

פורסם בתאריך: 3.5.18 14:18

אנטרקס, שחפת, כלבת, עכברת, קולי, ברוצלוזיס (קדחת מלטה), קדחת Q וזנים שונים של סלמונלה. אלו רק מספר קטן של מחלות המאיימות על תושבי ראשון לציון. זאת בעקבות שיפוצים הנערכים בחדר הנתיחות הקבוע בבית החולים הווטרינרי שבקמפוס משרד החקלאות בבית דגן.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

על פי תחקיר שפירסם עיתון "גלובס" מתברר כי אוהל "זמני" משמש את הניתוחים הנערכים בחיות משק ובית שמתו ממחלות מידבקות. התחקיר מעלה כי מדענים במשרד החקלאות מתריעים על כך שהאוהל העומד כבר חודשיים, אינו עומד בסטנדרטים ראויים מבחינת הסטריליות הנדרשת. החשש מעלה תהיה לגבי חלחול של חומרים מסוכנים לתוך מי התהום.

הסיפור החל לפני כחצי שנה כאשר המכון הוטרינרי יצא לשיפוץ של חדר הנתיחות שנועד  לאיתור וזיהוי מחלות וטרינריות. זמן השיפוץ הוערך בחצי שנה עד שמונה חודשים. השיפוץ הוכרז בעקבות לחץ של המחלקה לווטרינריה של הפקולטה לחקלאות ומוסדות האיחוד האירופי שהתריעו על התנאים הירודים במכון הישן. כמו כן השיפוץ יצא לדרך בעקבות ההתפרצויות של מחלות וטרינריות מסוכנות, בעיקר של הכלבת, אבל גם ברוצלוזיס, קטרת הבקר וסלמונלה. במהלך השיפוץ התגלתה בעייה בחוזק מבנה הגג הישן.  לולא גג חזק לא ניתן להתקין עליו מערכות מיזוג כנדרש, על כן התברר כי יש להרוס את הבניין כליל ולבנותו מחדש.

לפי התחקיר, במשרד החקלאות חוששים שהשיפוץ עלול להסתבך עוד יותר, מכיוון שהמכון הוטרינרי מצוי בחובות לעיריית ראשון לציון אשר מוערכים בעשרות מיליוני שקלים, העירייה עשויה לא לתת למכון היתר לבנייה חדשה אלא בכפוף להסדרת חובות הארנונה. עם זאת, המצב עלול לפגוע בעירייה שכן השפכים המזוהמים מהמכון עלולים להגיע למערכת הביוב העירונית.

 

 

משרד החקלאות מסר בתגובה: "אין כל שוני בטיחותי בין המתקן הארעי לבין העבודה שהתבצעה בחדר הנתיחות הישן. המתקן אושר ע"י המומחים המקצועיים, והפעילות בו הותאמה לעבודה בטיחותית. המתקן הארעי הוקם לאור צורך הכרחי בשיפוץ חדר הנתיחות הישן. לעניין השפכים, במתקן הארעי הותקנה מערכת המחסלת את החיידקים שבמי השפכים, ולכן אין כל בסיס לטענות. לעניין החשיפה לחומרים מסוכנים, העובדים מצוידים בציוד מגן כנדרש. שכן, טיבו של חדר הנתיחות, הארעי והקבוע, הוא ביצוע אבחון מחלות בעלי חיים, שטבען כרוך בחשיפה לחומרים מזוהמים והעובדים אינם חשופים לכל מחלה.

מעיריית ראשון לציון נמסר: בעקבות הידיעה כי בשטח משרד החקלאות בראשון לציון מתבצעת נתיחת גופות בעלי חיים שמתו ממחלות מדבקות באוהל פתוח, עיריית ראשון לציון הודיעה הבוקר על הקמת צוות מיוחד שיטפל בנושא מיידית. הצוות, הכולל את הוטרינר העירוני, נציגי מנהל איכות הסביבה וצוות תאגיד המים מניב, יגיע היום לשטח משרד החקלאות ויפתח מול אנשי המשרד בבירור וטיפול מיידי במפגע. "אנו נחושים לטפל במפגע באופן מיידי, לא נתיר למשרד החקלאות להפקיר את בריאות התושבים" אמרו בכירי העירייה. במקביל, פנה ראש העירייה למשרד הבריאות בדרישה להתערבות מיידית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר