התנדב גם באפריקה. ליאור טואיל
התנדב גם באפריקה. ליאור טואיל

העתיד של ראשון לציון: סיפור ההצלחה של ליאור טואיל

הילדות הקשה, האב המכה, הפנימיה ואז ההתגייסות לשייטת, ההתנדבות וראשות ועד הסטודנטים. ליאור טואיל התחיל מהכי נמוך שאפשר וכעת רוצה להצליח גם בפוליטיקה המקומית

פורסם בתאריך: 4.5.18 07:02

"תמיד היה חשוב לי להוכיח שלא משנה מאין באת ומה נקודת הפתיחה שלך, היכולות שלך הן שיקבעו לאן תגיע ומי תהיה", כך אומר ליאור טואיל, בן 28, שלמרות הקשיים שליוו אותו בילדותו ובבגרותו הצליח לכבוש את ראשות אגודת הסטודנטים במכללה למינהל וכעת מתסער על הבחירות המקומיות.

טואיל גדל באמצעים דלים, עד לתיכון היה תלמיד שבקושי פוקד את ספסל הלימודים. הוריו התגרשו כשהיה צעיר והוא סבל בילדותו מאלימות מצד אביו ואילו אימו הייתה תקופה ארוכה בכיסא גלגלים. בגיל 14 החליט לעבור לפנימיית "הכפר הירוק" שהיתה תחנה חשובה בחייו, התחיל ללמוד והצליח להשלים תעודת בגרות מלאה. לאחר מכן עשה שנת שירות עם נוער בסיכון והתגייס לשייטת 13. לאחר שירותו הצבאי התחיל ללמוד במכללה למינהל, נבחר ליו"ר אגודת הסטודנטים ובימים אלה עושה את צעדיו הראשונים לכיוון הפוליטיקה בסיעת "הירוקים והצעירים", בהנהגתו של רז קינסטליך מ"מ וסגן ראש העיר.

"הרעיון להיכנס לפוליטיקה התגבש במהלך השנתיים האחרונות", מספר טואיל, "ראיתי את הכוח והתעוזה שיש לנו כדי ליזום רעיונות ופעולות שייטיבו עמנו הצעירים המתגוררים בראשון לציון בכל תחומי החיים החשובים לנו, החל מקידום החוויה הסטודנטיאלית וסיוע בלימודים על ידי מלגות, אזורי לימוד נוספים ופעילויות העשרה אקדמיות ברחבי העיר כאשר גולת הכותרת – הקמת מעונות סטודנטים הצמודים למכללה אשר יבנו קהילה סטודנטיאלית שתשאיר אותם בעיר לשנים רבות גם לאחר סיום התואר".

"בנוסף ישנה חשיבות לחיבור הנוער וצעירים לעיר כולל הקמת קהילות צעירים מעורבות הפועלות בעיר וממנפות אותה קדימה בתחומים השונים וכלה בחשיבות לדיור נגיש לצעירים ולזוגות בתחילת חייהם המשותפים כולל סל הטבות ייחודי", הוא ממשיך, "מבין כל הסיעות התחברתי ל'צעירים והירוקים' כי האג'נדה שלהם היא בדיוק על מה שחשבתי לשפר ולהוביל, ואכן החיבור עם רז קינסטליך היה טבעי, כאשר כיו"ר אגודת סטודנטים קיבלתי את מלוא הקשב לבעיות רחבות שמשפיעות על כ-10,000 סטודנטים. יחד דאגנו לפעול למענם לא רק בקמפוס אלא מחוצה לו. דלתו של רז תמיד הייתה פתוחה בפנינו ואף יזם פעולות רבות נוספות יחד אתנו באחד הנושאים היותר רגישים אצלנו בקמפוס – החנייה. סימון 1700 מקומות חנייה במכללה, הסדרת מקומות חנייה נוספים לנכים ונשים בהריון, ביטול דוחו"ת והוצאתם של פקחי חנייה מתוך שטח החנייה של המכללה. בשנה הקרובה מתוכנן להקצות למכללה למנהל שטח נוסף שגדיל את הצע החניות הקיים כיום".

ליאור טואיל

מצטרף לסיעת הירוקים והצעירים. ליאור טואיל

אתה יודע שגם רז החל את דרכו הפוליטית כיו"ר אגודת הסטודנטים?

"בוודאי, ובזמנו המכללה מינפה את עצמה קדימה, אני יודע שיחד נוכל לעשות דברים יפים ולשבור שיאים חדשים למען הצעירים בעיר".

יש לך זמן פנוי עכשיו כשאתה לומד לתואר שני, בנוסף ליו"ר הסטודנטים והכניסה לפוליטיקה?

"בזמן הפנוי והחופשים אני מתנדב, בחופשת הקיץ האחרונה נסעתי לאפריקה, טנזניה למשלחת הומניטרית דרך אגודת הסטודנטים. היינו 40 סטודנטים והתנדבנו בבית יתומים למרגלות הר הקלימאנג'רו. זו הייתה חוויה מדהימה שעיצבה אותי מחדש וגרמה לי להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה ועל כמה אנחנו צריכים להעריך את מה שיש לנו, אז זמן פנוי אף פעם אין אבל אני נהנה מכל רגע של עשייה והתנדבות ואני מאמין שאני רק בתחילת הדרך".

מרז קינסטליך מ"מ וסגן ראש העיר נמסר: "אנו מקדמים בברכה את ליאור שמצטרף למשפחת הירוקים והצעירים במועצת העיר. ליאור בעיני מסמל את הישראליות כהווייתה, מלח הארץ, יוצא יחידה קרבית, בחור צעיר ושאפתן ששם לו למטרה לעשות למען הכלל ולמען ראשון לציון. ליאור מוכיח כי העשייה הציבורית זורמת בעורקיו ואין יותר מתאים ממנו להיות בלב ליבם של מוקדי ההשפעה על הזולת. אנו מאמינים כי ליאור יביא עמו חדוות עשייה שעיקרה הוא קידום אוכלוסיית הנוער, הסטודנטים והצעירים בראשון לציון. אין ספק הצטרפותם של מעיין פלח, אליס שלזינגר, וליאור טואיל, לסיעת הירוקים והצעירים ביחד עם עידן מזרחי, אבי חיים ואיתי ממצבים את הסיעה כסיעה המובילה והאטרקטיבית ביותר במועצת העיר ראשון לציון, אני קורא לתושבי העיר להצטרף אלינו למען ראשון לציון ועתידה"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר