שער ראשון צריפין (צילום גוגל)
שער ראשון צריפין (צילום: גוגל)

פתח לנו שער: האם שער ראשון בצריפין יסגר לתנועה?

שלט שהוצב על ידי עיריית ראשון לציון הפתיע את החיילים ומשפחותיהם, ניגשנו לברר האם השער ההכרחי יסגר לתנועה והחיילים המקומיים יצטרכו לבצע עיקוף לא הכרחי

פורסם בתאריך: 2.5.18 09:08

מחנה צריפין הוא אחד המחנות המוכרים במדינה, ולא בכדי. מדובר באחד הבסיסים הגדולים בצה"ל, אשר קהל המשרתים בו עומד על אלפים, ומספר החיילים המבקרים בו מידי יום מגיע לעשרות אלפים, כולל בין היתר בחר"פ – המספק שירותים רפואיים חשובים ומהווה את אחד מהמרכזים היחידים המציעים שירותים כאלו לחיילים. חלק מהסמלים המזוהים עם אותו הבסיס הם לא פחות משערי הבסיס השונים הפונים לכיוון ערי מפתח – אחד מאותם שערים הוא שער ראשון, הפונה לכיוון רחוב ירושלים בראשון לציון, אשר דרכו עובר אחוז נכבד מהתעבורה היומית. לכן, מפתיע במיוחד לגלות שאותו שער עתיד להסגר היום – וכל זאת ע"י עיריית ראשון לציון, שהציבה שלט בעניין.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

הצנזורה הצבאית האוסרת על ראיונות עם חיילים, לכן ראיינו את אמה של אחת החיילות המשרתות בבסיס אשר נחרדו לשמוע על ההחלטה ופועלת ביחד עם הורים אחרים כדי לשנות את המצב או לכל הפחות ליצור אלטרנטיבה.

 

ספרי לנו על חשיבות השער

"הכי פשוט שיש, השער הוא חיוני", מסבירה האם, "בין אם במעבר של חיילים, אזרחים עובדי צה"ל וכמובן גם מכוניות, אוטובוסים ובמקרה הצורך גם אמבולנסים המיועדים לחר"פ או לאסף הרופא. חסימה של נתיב מרכזי משפיעה על האיזור משמעותית – בין אם בפקקים, עומסים, שינויים בדרכים וחלילה אפילו בחיי אדם. גם מבחינת פקטור כמו נוחות החיילים שעכשיו יצטרכו לנסוע יותר זמן או לקחת אוטובוס נוסף, וכל זה בקווים שעמוסים גם ככה ביום רגיל – הרי שעכשיו כל צירי התנועה באיזור יושפעו מכך.

מה הפתרון בנושא? האם פנית לגורמים אחראים?

"כמובן שפניתי לעירייה וגם לראש העיר", השיבה האם, "כרגע העניין נמצא בטיפול אך המצב טרם השתנה – מבחינתי אין פתרון אחר. השער פשוט צריך להשאר פתוח. אין שום סיבה שכל כך הרבה גורמים יושפעו לרעה ממהלך שכזה."

מעיריית ראשון לציון נתקבלה התגובה: עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה הכלכלית, סללה כביש חדש לבסיס צריפין דרך רחוב חיים הרצוג, אולם משרד הביטחון מסרב לקיים התחייבותו ולהתחבר עם השער לכביש. העירייה החליטה לעת עתה להשאיר את הכניסה דרך שער ראשון בעקבות פגישה צפויה עם נציגי משרד הביטחון ומינהל מקרקעי ישראל להסדרת הנושא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר