אילוסטרציה: שאטרסטוק)

תנו לגדול בשקט – מדוע פקחי החנייה נותנים דו"חות להורים שמורידים את ילדיהם בגן?

הורים מתלוננים כי פקחי החנייה נותנים להם דו"חות כשהם מורידים את ילדיהם למספר דקות בגן הילדים, מנגד תושבים אחרים מבינים את הצורך באכיפה, ומהי תגובת העירייה?

פורסם בתאריך: 26.4.18 15:25

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, וגם לא נעים לראות דו"ח בגן פתוח. כזה שמופיע על שמשת הרכב שלך רק כי חנית לכמה דקות – כדי להוריד את הילד בגן, לדאוג שהכל בסדר, להגיד ביי ולחזור כדי להמשיך את היום. פוסט עגום של אם בקבוצת פייסבוק בעיר מציג תמונה שרלוונטית לה ולעוד הורים אחרים – לפחות ברחוב אייזנבנד, רחוב שמכיל שני גני ילדים, ולרוב מדווח כרחוב בעייתי במיוחד מבחינת חניה.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

הפוסט, שמתאר תמונת מצב שיטתית, מעלה תסכול גדול – לא מדובר ברצון לפריעת חוק, הזנחה פושעת, או חסימה למשך שעות, אלא רק בהורים המבצעים פעולה יומיומית שנמשכת מספר רגעים, זאת כאשר אין פתרון אחר בנמצא או באיזור.

איך הגיבו התושבים? התשובה מעניינת ומתפרשת לכמה וכמה מחנות – ישנו כמובן את המחנה התומך, שמסכים ומבין עם כותבת הפוסט ללא עוררין ודורשת שהעניין יוסדר במהרה, בין אם בהרשאות חניה זמנית (חניית "נשק וסע") מיוחדות או הפיכה לרחוב חד סטרי להפחתת העומס. חלקם האשימו את ההורים בכך שהם חוסמים את המדרכה והכביש ובכך מסכנים הולכי רגל, ישנם גם כאלו שהאשימו את תושבי הרחוב שחונים לא כמו שצריך ויוצרים את המצב מלכתחילה, וחלק האשימו את העיריה. בין אמפתיה לזעם נתקלנו גם בעצות "בריאותיות" כמו לקחת את הילדים ברגל, או בדיווחים מצד אחת האמהות בפוסט שציינה כי היא פנתה לעיריה בנושא מספר פעמים, אך ללא מענה.

גן הילדים ברחוב אייזנבנד (צילום: גוגל)

 

מי צודק, מי חוסם ומי אשם? תלוי את מי שואלים. נראה שהמחנה התפלג בעיקר בין ההורים לתושבים, וכרגע דבר אחד בטוח – כרגע אף אחד לא מנצח.

מעיריית ראשון לציון נמסר: בעוד שנהוג להתחשב בהורים המביאים את ילדיהם לגן, ולא לקנוס אותם, ישנם מקרים המעמידים את ילדינו והולכי הרגל בסכנת חיים ומחובתנו לאכוף את החוק והסדר למען הכלל.

על כן, הפקח העירוני מפעיל שיקול דעת בעת קבלת ההחלטה – במקרים מסכני חיים כגון חנייה על מעבר חצייה או מקרים בהם הרכב חוסם את התנועה, יינתן דו"ח לבעל הרכב. בכל מקרה בו אנו רואים את ההורה בקרבת הרכב, אנו מבקשים ממנו לפנות את הנתיב ולא רושמים לו קנס, אולם במקרים בהם אין אף אחד לדבר איתו ולא ניתן למצוא את בעל הרכב – נרשם דו"ח בהתאם.

עוד יצויין כי פקחי החברה לביטחון לא מגיעים באופן יזום לבצע אכיפה בתוך השכונות אלא רק כמענה לקריאות מוקד, וכן לאחר שהגיעו תלונות רבות מתושבים המתגוררים בסמוך ומגורמים שונים אחרים שהתלוננו על המקום. מדובר ברחוב דו סיטרי צר עם מעבר חציה וסימון אדום לבן, וכאשר נגרמת חסימה קשה של הרחוב – הפקחים מוזעקים מעת לעת על מנת לפתור את הבעיה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר