"אמא אנחנו נמות". אסון כבד נמנע בצהרון בית הספר ידלין

צהרון לילדי הכיתות הנמוכות שממוקם במקלט בית הספר התמלא אמש תוך דקות במים שהגיעו לגובה 1.60, ובעזרתם של מספר הורים לא היו נפגעים

פורסם בתאריך: 26.4.18 11:49

"אומנם לא נגרם נזק פיזי אבל נגרם נזק לנשמה של הילדים, כל מה שקרה שם היה סרט אימה אמיתי, הבן שלי לא ישן כל הלילה, רצה שאחזיק לו את היד ובבוקר לא רצה ללכת לבית הספר" כך מספרת זהבית בן חמו אמא לילד בצהרון בית ספר ידלין.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

הגשמים העזים והברד שפקדו אמש את ראשון לציון, גרמה כמעט למותם של ילדים בצהרון בית ספר ידלין, הצהרון לילדים בכיתות א' עד ג', הנמצא במקלט בבית הספר. האסון נמנע בעקבות השעה ולמזלם של הילדים הגשם העז הגיע בשעת ההוצאה מהצהרון וכמה מהההורים הצליחו להוציא את 25 הילדים שהיו במקום.

הזרמים החזקים לא נתנו לילדים להמלט מהמקלט

"היינו שלושה הורים, מפעילה אחת וילד בן 14 ויחד כולנו ניסינו להציל צהרון שלם" מספרת בן חמו, "הגעתי עם הבת שלי בת שלוש וחצי על הידיים, הכל קרה כל כך מהר, הילדים ניסו לעלות במדרגות והימלט, אבל זרם המים ששטף את המדרגות העיף אותם אחורה, הבן שלי צועק לי "אמא אנחנו נמות, אנחנו נטבע", המים הגיעו לגובה 1.60 בדקות ספורות, ואם היה נשאר שם ילד  מאחור הוא לא היה בחיים היום", מספר בן חמו, "בשלב מסוים החשמל קרס והיה חושך מטורף, תאורת החירום לא עבדה, ילדים שלא מפסיקים לבכות ומים שעולים ועולים בדקות, בשלב מסוים עליתי למעלה להזעיק עזרה, גם שם היה מים בגובה מטר, רציתי כמו אחוזת דיבוק לרחוב לאנשים שיעזרו אבל אף אחד לא נמצא, הטלפונים של מד"א קרסו לא נתן להתקשר, במשטרה עד שענו לא שמעו טוב מה אמרתי כי דיברתי בגשם ובצעקות, אני יכולה לומר שקרה נס שכולם יצאו בריאים, שלא התחשמלו או טבעו, היה שלב שצעקו לצוות ההורים שהיה, " יש חשמל חי תצאו החוצה ", כשהגיעו הצוותים של המשטרה היה בחור מדהים שהוריד את הבגדים ונכנס למים, צלל כדי לראות שאין חלילה ילד שטבע. הבן שלי כמובן לא הולך היום לצהרון עד שימצא מקום ראוי יותר ובטיחותי".

עוד באותו נושא
הגשם חזר: תקרה קרסה בקניון והכבישים מוצפים

ראש העיר דב צור סוקר את המקלט לאחר ההצפה

 

המים המשיכו לזרום

רפי אורפלי קיבל טלפון מבנו בן ה-14 אופיר, שרץ לצהרון ועזר בחילוץ של הילדים ומודה שבנס אף אחד לא מת. "כשהתחיל הגשם אופיר הבן הגדול שלי הלך להוציא את הילד הקטן, ונקלע לסיוט, הוא התקשר אלי בהיסטריה מהמקום, אבל הוא הצליח לעזור יחד עם כל אנשי הצוות ולהציל את הילדים למרות הפניקה. צהרון לא צריך להיות בתוך מרתף נקודה, אני לא מאמין שהורים ישאירו את הילדים במיקום כזה, זאת בושה למערכת".

תגובת עיריית ראשון לציון: עם פתיחת שנת הלימודים, עיריית ראשון לציון נתנה הנחייה חד משמעית להנהלת בי"ס כי הצהרון לא יתקיים במקלט. בכוונתנו לקיים דיון דחוף בנושא כדי להבטיח שהצהרון יעבור לפעול בקומה העליונה, בהתאם להנחייה שניתנה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה

    מה הגומל? אם אלוהים לא היה מנסה להרוג אותם מלכתחילה, לא היו צריכים להודות לו.
    על מה תודה? שניסה להרוג ילדים קטנים ולא הצליח?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צהרון במרתף????????? איפה זה נשמע
    הלו..משטר הבטיחות תתעוררו ותתחילו לבדוק מבנים גנים.בתי ספר וכו'..במקום להתעסק עכשיו במה שהיה ובראש העיר תתמקדו בעיקר לא בעבר!!!!

  3. דרומית

    מישהו צריך לתת את הדין!!
    חוסר אחריות! להעמיד ככה ילדים בסכנת חיים!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר