אילוסטרציה: שאטרסטוק

מונית לכל יולדת באסף הרופא? תלוי אם אתם חרדים

בבית החולים הודיעו כי תמומן מונית לכל אשה שתבחר במחלקת היולדות ב"אסף הרופא", באמצעות פרסומים באתרים חרדיים בלבד. משרד הבריאות: "זוהי הטבה פסולה"

פורסם בתאריך: 25.4.18 09:19

בשבוע שעבר פורסמה באתרים "חב"ד אינפו" ו"כיכר השבת" המזוהים עם הקהילה החרדית, ידיעה לפיה בית החולים "אסף הרופא" מזמין יולדות ללדת במרכז הרפואי, ובתמורה יחזיר בית החולים את הכסף עבור המונית איתה הגיעה היולדת לבית החולים. הכתבה לוותה בתגובה רשמית של בית החולים. עם זאת, במקרים אחרים משרד הבריאות אסר על החזר הוצאות עבור מוניות.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

המלחמה על כל יולדת לא התחילה בזמן האחרון. האושר הוא לא רק עבור המשפחה, אלא גם עבור בית החולים בו בוחרת היולדת להתאשפז לצורך הלידה. המוסד לביטוח לאומי הוא זה שמשלם עבור הלידה ישירות לבית החולים סכום אחיד שנקבע מראש – 9,813 שקלים לכל לידה רגילה, ואם התינוק נולד פג, הסכום מביטוח לאומי יכול להגיע עד 148,332 שקלים. זו הסיבה שרבים ממחלקות היולדות בבתי החולים ברחבי הארץ מחזרים במרץ אחרי קהל ההריוניות ורבים מהזוגות הצעירים חוו סיורים מפנקים עם הבטחות לחדרי אוכל מיוחדים, חדרים מפוארים, יחס אישי בזמן הלידה ועוד.

החזר מוניות לכל יולדת?

כאמור, פורסמה באחרונה ידיעה שיווקית באתרים "כיכר השבת" ו"חב"ד.נט" לפיה בית החולים אסף הרופא מזמין את היולדות לקבל החזר עבור נסיעה במונית לבית החולים: "את רוצה להבטיח לעצמך להיות בזמן הלידה מוקפת בצוות הרפואי המקצועי ביותר והמנוסה ביותר…", נכתב בכתבה, "…לא אחת היולדת מוצאת את עצמה מתלבטת איך להגיע לבית החולים. אנחנו במרכז הרפואי "שמיר" מבקשים לחסוך ממך את כאב הראש המיותר הזה, ומתחייבים להחזר מלא של המונית שמביאה אותך ללידה במרכז הרפואי שלנו".

 

צילום מסך מתוך אתר כיכר השבת "לקראת לידה? החזר מונית לכל יולדת"

 

 

הודעה רשמית בנושא ההחזר עבור המוניות לא עלתה לאתר הרשמי של בית החולים ואף לא פורסמה בעמוד הפייסבוק שלהם, ובפנייה של מערכת "השקמה ראשון לציון" לבית החולים, נמסר מאסף הרופא: "החזר מונית לכל יולדת אשר תבחר ללדת באסף הרופא אכן קיים במרכז הרפואי. לא ידוע לנו על הנחיות אחרות מטעם משרד הבריאות בנושא. יודגש כי ההנגשה למטופלנו באה לצד הטיפול הרפואי המקצועי והאישי כמכלול שירותים הניתנים מטעם המרכז הרפואי לתושבי האזור".

מציע החזר כספי, ללא ידיעת משרד הבריאות. אסף הרופא

בבירור נוסף מול משרד הבריאות לחוקיות המהלך, הופתעו אנשי המשרד ומסרו: "יש טעם לפגם בהטבות הניתנות כנגד בחירה במוסד הרפואי. כל עוד ההטבות קשורות ישירות לשרות ושיפורו, בתוך המוסד עצמו, הרי שהן לכל היותר 'גבוליות'. ההטבה שעניינה מימון ההסעה במונית היא בצד הלא ראוי של הגבול, ולכן פסולה כי זהו מימון הוצאה פרטית, ולא שרות או הטבה שהמוסד נותן ביחס לשירותים שהוא עצמו מציע (ומורשה להציע). שרותי הסעה לבית החולים אינם מהשירותים הניתנים בדרך כלל על ידי המוסד, ומדובר בעצם על החזר הוצאה פרטית. משרד הבריאות הורה בעבר לבתי החולים שנהגו כך להימנע מכך, ויעשה זאת שוב כעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר