מרכז העיר ראשון לציון, מבט ממעוף הציפור

כמה משכורות צריך כדי לקנות דירה בראשון לציון?

כמה משכורות צריכים כדי להגיע לדירה הנכספת בראשון לציון וכמה תצטרכו כדי לרכוש בחולון וברחובות?

פורסם בתאריך: 22.4.18 13:52

כולנו עדים למשבר הדיור בדרך זו או אחרת. זה לא משנה אם יש לנו כבר דירה – בסופו של דבר, החדשות והשינויים בתחום רודפים וירדפו אותנו בנקודה כזו או אחרת בחיים. בניגוד לבעיות אחרות, מזו לא ניתן להתעלם – אלא אם כן בא לכם להכנס לחיפושים כל כמה שנים ולהסתמך על טוב ליבם של בעלי בתים, בזמן שאתם מחכים להיות אחד כזה בעצמכם במקרה הטוב, או למצוא את עצמכם בלי קורת גג במקרה הרע.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

מה עושים כשיש דילמה חיונית שכזו? מנסים לעזור ולעשות סדר במה שניתן. בכתבה זו אנו נסתכל על מדד ריאלי למדי – מדד שבעצם מודד לנו את כמות המשכורות הנחוצות כדי לרכוש דירה בימינו. כמובן שכאן נתמקד בראשון לציון, אך נציין ערים נוספות כדי שנוכל לקבל תמונת מצב השוואתית רחבה יותר. הנתונים שנלקחו לצורך כתבה זו נשלפו מהלמ"ס (נתוני המשכורת הממוצעת בכל עיר) ומחירי דירות (חישוב ממוצע לעלות של דירת 4 חדרים, לפי אתר yad2). בואו נגלה לכם סוד – בחלק מהערים היקרות נדרש מספר משכורות נמוך יותר משום שהשכר הממוצע שם גדול יותר.

חשוב גם לזכור כי ישנם פרמטרים נוספים – כמו זמינות הדירות (משלל סיבות, כמו קרקעות, דירות מחיר למשתכן, דירות בבעלות משקיעים מחו"ל ועוד) וכמובן הממוצע שמורכב גם ממשכורות נמוכות משמעותית, המוסיפות חודשים רבים הנחוצים לרכישת אותה דירה וממחירי דירות, חלקן זולות יחסית וחלקן דירות יוקרה המקפיצות את הממוצע למעלה.

ירושלים

מובילה את הרשימה בצורה שלילית עם הכמות הגבוהה ביותר – 196.1 הסיבה לכך היא ביקוש גבוה שיוצר מחירים גבוהים (בין היתר בגלל משקיעים מחו"ל), ביחד עם משכורת ממוצעת נמוכה שהופכת את החלום לדירה ירושלמית לרחוק למדי.

תל אביב

למרות ההפתעה והמחירים הגבוהים במיוחד, מי שירכוש דירה בת"א יהנה מ"שקט" של 18 חודשים עם 178.3 משכורות נחוצות. ההסבר לכך הוא פשוט – הדירות יקרות, אך המשכורת הממוצעת גבוהה משמעותית מאשר בירושלים. לפחות זה.

חיפה

העיר השלישית בגודלה מציגה תמונת מצב שונה לחלוטין מאשר שני המקומות הראשונים, עם 91.8 משכורות הדרושות לכך. הירידה התלולה של יותר מחצי מירושלים, מתבטאת בביקוש הנמוך ומשכורת גבוהה בהרבה מאשר בעיר הבירה.

חולון

אמנם לא ת"א, אבל עדיין יקרה משמעותית יחסית לראשון לציון עם 120.9 משכורות נחוצות.

קריית כרמים בראשון לציון

 

 

 

בת ים

אמנם מדובר בעיר השכנה לחולון, אך התוצאות שונות לחלוטין. המשכורת הממוצעת הנמוכה יוצרת הפרש עצום המצריך 166.6 משכורות ממוצעות כדי לרכוש דירה בעיר. אמנם זאת לא תל אביב, אבל בנתונים אלו – היא כמעט אותה עיר.

רחובות

השכנה שלנו מפתיעה עם 85.7 משכורות נחוצות – על פניו, הבדל של פחות משנה. בפועל – חסכון של עשרות אלפי שקלים, המתבטא במשכורת חודשית ממוצעת גבוהה ומאוכלוסיית עובדי הייטק ועובדי מכון וייצמן.

באר שבע

מובילה את הרשימה, תלוי מאיפה מסתכלים – עם 81.1 משכורות חודשיות הנחוצות לרכישת דירה בבירת הנגב. בסופו של דבר ניתן לראות שגם איזור דרומי שנחשב לפחות יקר, מתחיל "להשלים פערים" בעקבות השינויים בעשור האחרון ועליית הביקוש.

ראשון לציון

נמצאת במקום טוב למדי עם 96.5 משכורות ממוצעות (משכורת ממוצעת בעיר עומדת על 12,000 שקלים) לרכישת דירה. אם זה נשמע לכם הרבה,תזכרו שזה חצי ממה שזקוקים תושבי ירושלים כדי לרכוש דירה בעיר הקודש.

לסיכום, קיבלנו תמונת מצב שיכולה להפתיע לא מעט אנשים, כולל אלו שמחפשים דירה בעצמם. דבר אחד בטוח – מספרים אלו היו נמוכים בהרבה לפני 10 שנים. מה יהיה ב-2028? ימים יגידו, בתקווה שהמספרים יהיו אחרים לחלוטין – לטובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר