ללא מקום להתקלח או לישון. הילה ביסמוט

בת 50, נכה, נזרקה מביתה: ״רק רוצה מקום לשים את הראש"

לאחר שני ניתוחים שהותירו אותה נכה ולאחר שאביה סילק אותה מביתו, הילה ביסמוט כבר אובדת עצות ומאיימת: ״בסוף אני אתאבד"

פורסם בתאריך: 22.4.18 12:48

"אין לי כוח לחיות, כל יום אני רק חושבת איפה אעביר את הלילה הקרוב, האם שוב אשן על ספסל באיזה גינה? מה חטאתי שככה מגיעה לאישה בגילי  להיות זרוקה ברחוב?". הסיפור הזה קורה כאן אצלנו בראשון לציון ולא במדינת עולם שלישית, לאישה הזאת קוראים הילה ביסמוט בת 50.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

הילה חיה וגדלה בראשון לציון, עד לפני שמונה שנים עבדה, אבל אז עברה שני ניתוחים ברגלה הימנית, הניתוחים לא צלחו והיא הפכה לנכה, מכאן הלך מצבה הנפשי והתערער, אך היה לה איפה לגור, גם כשלא יכלה לעבוד בגלל מצבה הגופני.

לפני ארבעה חודשים נפטרה אמא של הילה לאחר שלקתה באירוע מוחי, ולאחר שהשבעה הסתיימה אביה הוציא אותה מהבית בעזרת צו משטרתי, ומאז חייה אינם חיים.

"ארבעה חודשים שאני ברחוב, נעזרת באנשים שמרחמים עלי, נותנים לי ארוחת צהרים, יש כאלה ששואלים אם אני רוצה להתקלח, וככה אני לרוב ישנה בגינות ציבוריות. לפעמים משחק לי המזל ואני מצליחה למצוא איזה אדם שיארח אותי בביתו מטוב ליבו, עם האחים שלי אני לא בקשר, אין לי אף אחד בעולם".

הילה סובלת מנכות ברגליה ומנכות נפשית ומקבלת קצבת נכות שאינה מספיקה למחייתה, "איך רוצים שאחיה מ-2000 שקלים, איפה התרופות שאני לוקחת, אוכל? שכירות? מים חשמל? רצו לעזור לי בסיוע לשכר דירה, אבל עם הסכום שהציעו לי אני לא יכולה לשכור קיר או דלת".

 

 

למחלקת הרווחה בעיריית ראשון לציון אין תשובות

"פניתי לרווחה בעיריית ראשון לציון", מספרת ביסמוט, "אבל אין להם תשובות לתת לי, בשבוע שעבר הציעו לי לישון בהוסטל של נרקומנים, הלכתי לראות את המקום וברחתי משם, אנשים הולכים מכות ומרביצים אחד לשני, פחדתי שיקרה לי שם משהו, אני יודעת שתהליך של דיור ממשרד השיכון הוא לא מיידי, אבל אני מתחננת לדיור זמני, למקום רק לשים את הראש ולא לפחד, העובדת סוציאלית אמרה לי שהיא יכולה לעזור לי בכל מיני דברים אבל לא בדיור, שמעתי את זה ובכיתי, מה רוצים שאני אתאבד? אני רוצה להתאבד".

מי שנכנסה לתמונה ומנסה לעזור להילה היא פאני וקנין שפתחה קבוצה  בפייסבוק שנקראת "מלב אל לב", הילה שראתה את הקבוצה, פנתה אליה וביקשה עזרה.

"אני חושבת שצריך להחזיר להילה את הכבוד שמגיע לה כאדם, תחילה עם דיור קבע ואח"כ עם שיקום של חייה, היא אישה לא מבוגרת ויש לה עוד חיים לפניה, אי אפשר לזרוק אותה ממשרד למשרד ולהתעלם ממה שקורה, מישהו צריך לקחת אחריות, היא תושבת ראשון לציון כל חייה ואני מבקשת שמישהו ירים את הכפפה ויעזור, דיברתי עם דב צור ראש העיר ביום שישי, הוא אמר שביום ראשון יגיע למשרד ויראה מה אפשר לעשות בשבילה.

לתרומות ועזרה: הילה 0585805070

תגובת עיריית ראשון לציון: הפונה מוכרת ומטופלת באינטנסיביות בשירותי הרווחה על רקע בעיות סוציו-אקונומיות שונות ורבות.הודות להתערבותנו, החלה לקבל גם השלמת הכנסה בנוסף לקצבת הנכות וסיוע בשכר דירה.

למיטב ידיעתנו היא מתגוררת בדירת חברתה המתגוררת בבניין קומות. התנאים אינם אידיאלים ומקשים עליה מבחינת ניידות. פנינו אינספור פעמים למשרד השיכון יחד עם המלצה לסיוע בדיור סוציאלי כולל בערים בפריפריה אולם משרד השיכון לא שינה עמדתו. שירותי הרווחה בעירייה מסייעים לפונה כמה שניתן בתחומים רבים כמו סיוע בטיפול שיניים בסך 4000 שקלים, רכישת נעליים אורתופדיות, תקציב לביגוד והנעלה, רכישת מצעים לחורף ולקיץ ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר