בשיתוף פעולה עם העירייה

מדוע שרות קאר2גו משתמש במקומות חניה ציבוריים בעיר?

פיילוט של שירות מכוניות להשכרה החל בראשון לציון, רק להבדיל מתל אביב, שם הרכבים חונים בחניות פרטיות, בראשון לציון המכוניות חונות במרחב הציבורי בשיתוף פעולה עם העירייה

פורסם בתאריך: 22.4.18 09:41

אם נסעתם ברחבי העיר, סביר להניח ששמתם לב למכוניות חדשות ומיוחדות בנוף המוטורי – מדובר במכוניות השייכות לשירות Car2Go, אשר מציעות פתרון בדמות השכרת רכב לטווח קצר, ומאפשר הזמנת רכבים פרטיים לנסיעה בצורה שיתופית ולהשכרה על פי מודל שעתי. קאר טו גו מציעה מכוניות שחונות בחניות קבועות, והעומדות לרשות אלו שעשו מנוי לחברה. החברה מצידה לוקחת על עצמה את נושא הרישוי והביטוח, ודואגת לתדלוק הרכב. כאשר הלקוחות משלמים עבור השימוש המדויק, אם זה לפי דקות, שעות או ימים, מרחק הנסיעה וסוג הרכב. השירות גם מציע אפליקציה ייעודית, חניות שמורות כמובן, שמירה על איכות הסביבה ועוד. על פניו, נראה שמדובר בפתרון מבורך – ובכן, תלוי את מי שואלים.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

 

הרשתות החברתיות בעיר מגלות תמונת מצב בעייתית: תושבים רבים מלינים כי השירות החדש עתיד לתפוס חניות רבות בעיר, מצב שמצטייר כבעייתי במיוחד בשעות העומס ולעתים גם לאחר מכן. התחושה היא שבעלי הרכבים מרגישים שלקחו מהם אופציות של ממש, על אחת כמה וכמה שמדובר בחניות הנמצאות ברחוב עם שילוט המשותף לקאר טו גו בשיתוף עיריית ראשון לציון. יצוין כי בתל אביב, היכן שהחברה התחילה את השרות כבר בשנת 2008, חונות מכוניות קאר טו גו בחניות פרטיות בלבד שהחברה שוכרת מאנשים פרטיים והן לא תופסות חניות ציבוריות ברחוב. יצויין כי בגבעתיים ובחיפה, ערים בהן השרות מופעל גם כן, הדבר דומה לראשון לציון, כאשר גם שם מכוניות החברה, חונות במקומות חנייה ציבוריים שנשמרים במיוחד עבורן. התחושה הכללית היא שמדובר בשירות שלא מיועד לרוב התושבים, אך עדיין משפיע על רובם בצורה משמעותית. 

מעיריית ראשון לציון נמסר: עיריית ראשון לציון מקדמת פתרונות של תחבורה שיתופית וציבורית המצמצמים את העומס בכבישים, זיהום האוויר, יוקר המחיה ואפילו את מצוקת החנייה.

בימים אלה, מקדמת העירייה את תחילת פעילות מערך שיתוף הרכב של CAR2GO, שיכלול בשלב ראשון 30 רכבים. 30 מקומות החנייה מסומנים בימים אלו ברחבי העיר לאחר שוועדה מיוחדת בחנה את אזורי הביקוש על פי שיקולים מקצועיים. יצויין כי מדובר בפרומיל ביחס לכמות החניות המצויות ברחבי העיר וכמובן בהשוואה ליתרונות הרבים של המיזם כפי שהוזכרו.

נציין כי העולם צועד לעידן פתרונות תחבורה ציבורית ושיתופית וראשון לציון פועלת לייעול וקידום הנושא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איתי

    בכל מקום שבו מופעל שירות קאר-טו-גו החניות הן ציבוריות. בתל אביב לא מופעל קאר-טו-גו אלא אוטו-תל ואכן שם מדובר בחניות פרטיות. וזה שה"מצב שמצטייר כבעייתי במיוחד בשעות העומס" – ובכן ה"עומס" הזה הוא אותם רכבים פרטיים שנוסעים בכביש או תופסים חניות. אם אתה מחנה את הרכב שלך ותופס את החניה עד שתחזור אליו, או אם אתה נוסע על הכביש – אתה ה"עומס". בקאר-טו-גו ברגע שאתה מחנה בחניה השמורה מישהו אחר לוקח את הרכב (מה שלא קורה עם הרכ הפרטי שלך) ובכביש יש פחות מכוניות כי יש יותר משתמשים שנוהגים באותו רכב ספציפי (ופחות אנשים שמחזיקים בכלל ברכב פרטי). כמובן שהמצב הזה, "בטעות", גם גורם לפחות תאונות דרכים כי יש פחות כלי רכב על הכביש…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר