מנסים לתמוך ולעזור כמה שאפשר בניצולי השואה

יום השואה: אלפי ניצולים זקוקים לסיוע עמותות רווחה

כ-8000 ניצולי שואה חיים בעיר, כרבע מתחתם מתחת לקו העוני. מה העירייה עושה בשבילם ומה מציעות להן העמותות השונות

פורסם בתאריך: 12.4.18 10:33

לפי נתוני משרד האוצר, בראשון לציון מתגוררים כ-8000 ניצולי שואה. לפי הסטטיסטיקה הרשמית של משרד האוצר רבע מהניצולים חיים מתחת לקו העוני.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

עם זאת, עיריית ראשון לציון פועלת רבות למען רווחת ניצולי השואה. כמו כן בעיר קיימים ארגונים שמסייעים לניצולי שואה: "הקרן לרווחת ניצולי השואה", "המשרד לאזרחים ותיקים", מועדונים חברתיים, ביטוח לאומי, משרד האוצר, "עמך", ו"הבית לניצולי שואה". יתר על כן, במחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה במנהל לשילוב חברתי יש פעילות ייעודית לניצולי שואה.

כמו כן עיריית ראשון לציון לקחה לתשומת לבה גם רבים מניצולי השואה בעיר שאינם יכולים לצאת מבתיהם בשל קושי בניידות, בעיות בריאותיות וכדומה. וכדי למנוע תחושות בדידות קשה, חוויות ניתוק חברתי וקשיים רגשיים מורכבים העירייה מקדמת ביקורי בית של מתנדבים תושבי העיר בבתי הניצולים סביב חגי ומועדי ישראל. במטרה לחגוג יחד, לשמח את ניצולי השואה וגם ליהנות מיצירת קשר אישי עמם.

 

פעילויות למען הניצולים

בין הפעילויות שעיריית ראשון לציון עורכת ניצולי השואה יכולים ליהנות מכנסים, טיולים והרצאות למען ניצולי השואה תושבי העיר: ארגון כנסים הפתוחים לכל הניצולים, עם הרצאות בתחומים שונים (מיצוי זכויות, כפתורי מצוקה, ערבי הוקרה) ותכנית אמנותית. כמו כן מתקיימים טיולים רבים (בחודש נובמבר התקיים טיול לכנסת ישראל ולמוזיאון) טיולי בר מצווה לניצולים וכדומה.

ניצולי שואה ומשתתפי פרויקט מסע מדליקים יחד נרות חנוכה

יתר על כן, הלשכה לזקן במנהל לשילוב חברתי ועמותת "אביב לניצולי השואה" פתחה נקודת זכות בעיר בה פועלים עורכי דין שנפגשים באופן אישי עם ניצולי השואה במטרה לסייע להם בתהליך מיצוי הזכויות – זאת במימון העירייה וללא עלות מצד הניצולים. בכל ביקורי הבית או שיחות הטלפון לניצולים, נבדק נושא הזכויות וכל ניצול שרוצה לבדוק האם ממצה את כל זכויותיו מופנה בהקדם לנקודות זכות או לקו הטלפוני של הרשות. לניצולים שאינם יכולים לצאת מהבית השירות מונגש. כן, פועלים שירותי ייעוץ בנקודות נוספות בעיר כמו בית ניצולי שואה ועמך.

בעניינים השירותים שניתנים לניצול, המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה ערכה מיפוי של כל השירותים השונים בעיר ובמדינה. סל השירותים חולק בבתיהם של אלפי ניצולים על ידי ביקורי הבית שבוצעו על ידי מתנדבים.

עניין נוסף שעולה באשר לרווחתם של ניצולי השואה בעיר הוא הצורך בשיחה והתייעצות. לשם כך  הוקם קו חם טלפוני ובו מתנדבים מבצעים שיחות טלפוניות לניצולי שואה. באמצעות שיחות אלו מתנדבים מחזקים את הקשר עם הניצולים ומנגישים להם את השירותים הרלוונטיים עבורם. נציין כי כל ניצול מקבל שיחה פעם בשישה שבועות וכך גם ניצולים שיש שינויים בחייהם (לדוגמא שינוי בריאותי) מקבלים סיוע והפנייה מדויקת לשירותים הרלוונטיים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר