ילד עם עודף משקל

עד כמה שמנים ילדי ראשון לציון?

נתוני הלמ"ס מראים כי בין כיתה א' לכיתה ז' מספר הילדים שסובלים מבעיות משקל הולך וגובר. מה המצב כאן בראשון לציון?

פורסם בתאריך: 9.4.18 14:07

בדיקה של משרד הבריאות מציגה את סיכום מדדי הגדילה שבוצעו בבתי ספר על ידי אחיות בריאות הציבור של ספקי שירות שונים (משרד הבריאות, נטלי ופמי בריאות) הנתונים נאספו מרשומות הבריאות הממוחשבות של השירותים לבריאות התלמיד.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

את מדדי הגדילה ניתחו לפי מספר חלוקות: אזור גאוגרפי, לאום, סיווג בית הספר (חינוך הממלכתי, הממלכתי דתי, חרדים) ושכבת גיל (כיתה א' או כיתה ז'). מטרת המחקר הוא לבחון את השינויים העוברים על ילדים בתחילת בית הספר היסודי עד לתחילת חטיבת הביניים. בישראל ב10% מהתלמידים סובלים מעודף משקל חמור בכיתה א' ועד שהם מגיעים לכיתה ז' מספרם צומח ל-18%.

העיר ה-'שמנה' ביותר היא ג'אסר א-זרקא עם 61% מקרים של עודף משקל בקרב תלמידים בכיתה ז'. הישוב ה-'רזה' ביותר הוא אבו גוש בו 12% מתלמידי כיתה א' סובלים מתת משקל.

מה המצב בראשון לציון?

בראשון לציון 23% מתלמידי כיתה א' סובלים מהפרעות השמנה שונות, בהם 6% הסובלים מהשמנה חמורה. 31% מתלמידי כיתה ז' סובלים מעודף משקל, גם בהם 6% הסובלים מהשמנה חמורה.

מעניין לציין כי מגמת ההשמנה בראשון לציון אחידה בין מספר הבנים לבנות. בעוד בכיתה א' אחד מכל ארבעה ילדים סובל מהפרעת משקל (בנים ובנות), בכיתה ז' המספר מתרחב וכעת אחד מכל שלושה תלמידים (בנים או בנות) סובל מבעיית משקל.

מקום טוב באמצע

לעומת חולון אשר ממוקמת בעשירון העליון של ההשמנה בישראל, ראשל"צ לא 'מצטיינת' בנתונים מרשימים. למעשה. אף פרמטר של ראשון לציון לא מתקרב לרשימת מאה הישובים הבולטים בארץ בבעיות משקל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר