דב צור חוגג מימונה עם עידן מזרחי ורקדנית בטן
מימונה שצומחת משנה לשנה, אפילו דב צור רוקד שם עם רקדנית בטן

חגיגות המימונה: "בעבר היה קיפוח, אך כיום כולנו ישראלים"

נפגשנו עם שניים שאחראים על המימונות השמחות ביותר בראשון לציון ושאלנו אותם על ההכנות לחגיגות הסוערות וכן, האם הקיפוח של בני עדות המזרח עדיין קיים

פורסם בתאריך: 7.4.18 10:00

במוצאי שבת נחגוג את חג המופלטות – המימונה המסורתית של יהודי צפון אפריקה שהפכה מבלי ששמנו לב לחג של כולנו, אם בעבר היינו שואלים "איפה אתם בסדר?" אז היום מוסיפים "ואצל מי אתה במימונה?". החגיגה המסורתית שמגיעה רגע לאחר סיום חג הפסח נחגגת למעלה מ-200 שנה והיתה גם חג משלים – לאחר השחרור מעבדות, היא העניקה הבנה כי החיים המשותפים הם שיובילו לשגשוג ולברכה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

רחל וחזי דוד מראשון לציון עורכים את המימונה זו השנה השלישית בביתם, "לאחר שכל השנים הוריי היו עושים מימונה,  הם התעייפו, אומרת רחל, "לקחתי את המושכות  כדי להמשיך את המסורת, זה משהו מקסים בעיניי כל הצבעוניות והעובדה שאנשים שלא מכירים אחד את השני או אותנו מגיעים להתארח. כמות האנשים הולכת וגדלה משנה לשנה, במימונה לפני שנה אירחנו בסביבות 60 איש והשנה נארח הרבה יותר". רחל דוד מנסה להסביר את ההכנות וההתרגשות לקראת האירוע, שבועות ארוכים לפני המימונה אנשים מתחילים לשאול האם גם השנה אנחנו עורכים מימונה ואנשים ממש מבקשים לבוא ולהתארח, הזמנו חברים, מכרים, שכנים, כמובן את משפחה, ורבים שואלים אם אפשר להביא את החברים". רחל דוד החליטה השנה לקחת את ההתמקצעות בהכנות לחגיגות ואת הידע שרכשה בהכנת דברי מתיקה ופתחה את "אגדתא" חברת הפקות לחינה וברים מתוקים, "השנה המימונה תהיי הרבה יותר גדולה ומושקעת עם תפאורה ותלבושות ודרך המימונה נחשפתי ליותר עוגות ועוגיות שאני ממש נהנית להכין בעצמי" כשהיא נשאלת על עניין הקיפוח העדתי שעלה לכותרות לאחרונה היא דווקא לא מזהה שכיום הדבר נוכח, "אין לי תחושת קיפוח, דווקא היום גם בחינות וגם במימונה מרוקאים ואשכנזים מתערבבים ביחד ואוהבים לעשות שמח".

אצל עידן מזרחי, חבר מועצת העיר "מהירוקים והצעירים", המימונה הפכה להפקת ענק ש"תרחבו ותסעדו", הוא שם נלווה לכמות האנשים שמגיעים. " התחלתי לערוך מימונה לפני כשמונה שנים כשעוד לא הייתי מעורה בפוליטיקה", מספר מזרחי, "חיפשתי  אצל מי להתארח במימונה, כבחור שאירגן הרבה מסיבות בעבר החלטתי לעשות את המימונה עם חברים, אירגנתי מימונה על הגג של בית הורי ואירחתי 80 אורחים, שנה לאחר מכן המספר קפץ ל-200 אורחים, ושם אמא שלי צחקה ואמרה לי שזו שנה אחרונה ושצריך לחפש מקום חדש, מאז כל שנה אני עושה במקום אחר, השנה המימונה תהיה "בפריים", היא נקראת "מימונה חברים" כי אני באמת מזמין המון המון חברים ומשפחה וכמובן חברי מועצה, ובסך הכל יתארחו 500 מוזמנים, עם הופעה של זהבה בן ורקדנית בטן ותפאורה מאוד מושקעת, וכמובן מופלטות וספינג'ים, האווירה מאוד טובה ואנשים מחכים לזה שנה שלמה וגם אני שמרגיש שזה ערב מיוחד ומגבש ושמח, בו כולם נפגשים יחד ומסיימים את החג באווירה הכי טובה שיש". מזרחי נשאל גם הוא, אם למרות כל החגיגות, האם הוא מרגיש שתחושת קיפוח בני עדות המזרח עדיין קיימת, "בסטאטוס שלי בחיים ובגילי (31)  זה פחות מורגש, אבל אני מאמין שכשסבים והסבתות שלי עלו לארץ אכן היה קיפוח. בשורה התחתונה מגוון הצבעים והעדות מדגים בצורה הטובה ביותר את היותנו יהודים וישראלים. מחובתנו כמנהיגים וצעירים לשמר את אחדותנו, לגבש ולאחד את השורות, זה כוחנו האמיתי ורק כך נוכל לשמור ולחזק את המדינה שעל אף כל הבעיות שיש בה, אנחנו כל כך אוהבים וגאים בה".

"כיום אין קיפוח, כולנו ישראלים" עידן מזרחי משמאל עם דב צור וחברי המועצה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר