כל שנה המאבק נפתח מחדש
כל שנה המאבק נפתח מחדש. (צילום: ויקיפדיה)

המחאה: הסופר פארם בראשון לציון יעבוד כרגיל בערבי הזיכרון

המשפחות השכולות זועמות שנה אחר שנה, אבל סניפי הסופר פארם יפתחו בערב יום הזכרון לשואה ולגבורה ובערב יום הזכרון לחללי מערכות ישראל

פורסם בתאריך: 4.4.18 15:02

בשמים במבצע גם בערבי יום הזיכרון: משפחות שכולות סוערות עקב פתיחת סניפי סופר-פארם ברחבי ראשון לציון בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה ובערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. כידוע התקנה הארצית קובעת שעל בעלי עסקים לסגור את עסקיהם בערבי הזכרון בשעה שבע בערב לכל המאוחר, ועסקים שיישארו פתוחים צפויים לקנסות על ידי הפקחים העירוניים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

כבר מזה ארבע שנים שמתנהל מאבק בנושא על ידי משפחות שכולות אל מול העירייה ואל מול סופר-פארם. מוביל המאבק הוא עו"ד גדי שמואלי, אח שכול של רב סמל פלטיאל שמעון ז"ל שנפל בשנת 1975, והוא מספר "החברה לביטחון וסדר ציבורי כורזת בערבי הזכרון לבעלי העסקים שהם נדרשים לסגור את העסק בשעות הערב. מה שמכעיס הוא בעיקר הסניף שפתוח מול אנדרטת הזכרון ותמיד אני מבחין בו פתוח".

ורדה לב-רן, אם שכולה לסרן גל לב-רן שנפל בשנת 1997, מסבירה, "אני חושבת שהסופר פארם צריך להסגר כמו כלל העסקים שצריכים לקבל את הגזירה השווה. זה בית עסק לכל דבר ועניין, אך אם מדובר בתורנות וזה היה רק בית מרקחת זה היה סיפור אחר, אבל לצערי זה לא המצב".

שמואלי, מציין כי נעשו פניות רבות להסדרת הנושא אל מול העירייה ומספר, "אחרי זמן רב הבטיחו לי שנה שעברה שיעמידו ניידת ליד סניפי הסופר פארם ואם הוא אכן יישאר פתוח הוא יקבל דו"ח". שמואלי מציין שבמהלך ביקורו בסניף בערב יום הזיכרון שאל את אחת העובדות בסניף המכבים ואפילו היא סיפרה שאם הייתה יכולה לא לעבוד, לא הייתה עובדת בערבים אלה מפאת כבוד לנופלים, הנספים והמשפחות, אך המנהלים מפעילים עליהם לחץ לעבוד, " בדקתי עם העובדים, ועובדת אחת טוענת שנאמר לה בהסתדרות כי אין חובת עבודה בימים אלה והעובדים זכאים לא לעבוד. אך המנהל דורש מהם, באופן בלתי מפורש ומאיים עליהם בפיטורים אם לא יעבדו בימים אלה".

רמי (מוני) מנחם, אח שכול לישעיהו מנחם ז"ל שנפל בשנת 1973, מתרעם גם הוא על הסיפור וחושש מפתיחת עסקים נוספים בשל כך, "תקדים הסופר פארם הוא מסוכן. הוא יפתח פתח לעסקים נוספים בעתיד שירצו גם הם לפתוח בערבי הזכרון".

מרשת סופר-פארם נמסר בתגובה: "כרשת בתי מרקחת, סופר-פארם ממשיכה לתת שירות לקהילה גם בערבי יום הזיכרון בסניפים שונים ברחבי הארץ, תוך שמירה והקפדה על כבוד היום ובאישור הרשות המקומית". באשר לתלונת העובדת שתועדה צויין כי "תלונת העובד תיבדק אל מול הנהלת הסניף, אך נציין כי מדובר במקרה פרטני שאינו משקף בשום אופן את מדיניות הרשת".

מהעירייה נמסר בתגובה, "הנושא בבדיקה של ראשת התביעה העירונית והיא תפעל בהתאם לחוק העזר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר