ורוניקה אליזבט להקוביץ
ורוניקה אליזבט להקוביץ

"מעדיפה להישאר בבית החולים ולא לצאת לג'ונגל שבחוץ"

ורוניקה אליזבט להקוביץ מראשון לציון, אם לשלושה, בת 34, המתמודדת עם טרשת נפוצה לא רוצה רחמים, אלא לפרנס את המשפחתה בכבוד

פורסם בתאריך: 2.4.18 16:51

"אנחנו נמצאים בחג החירות, אבל אני לא רואה עצמי חופשיה. להיפך, אני לא יודעת איך אצליח לכלכל את עצמי ואת שלושת ילדיי", כך, בדמעות, מספרת ורוניקה אליזבט להקוביץ מראשון לציון, החולה בטרשת נפוצה.

להקוביץ, בת 34, אם לילדים בני 16, שמונה ושש, מאושפזת בימים אלו בבית החולים תל השומר לאחר שאחת מרגליה חדלה מלתפקד. על אף מצבה הקשה היא אינה מבקשת רחמים, אלא מנסה לפרנס את משפחתה באמצעות מכירה פומבית של פסלים שעיצבה. "אני מקווה שאנשים יבואו ויקנו כדי שיהיה לי ממה לחיות", היא אומרת.

לפני כחמש שנים אובחנה להקוביץ כחולה בטרשת נפוצה. "נרדמה לי הרגל ולא הבנתי מה קורה לי", היא מספרת, "כשהגעתי לבית החולים הגיע הבשורה המרה. הרופא הסביר לי את המשמעות של המחלה ואת מה שצפוי להיות לי. עבורי זה היה יום של אבל".

בעקבות גילוי המחלה גם המשפחה התפרקה, והיא התגרשה מבעלה. "ביום אחד נכנסתי למציאות חדשה. לא היה לי שמץ של מושג מאיפה אני מתחילה לחיות", היא מספרת, ומוסיפה כי אינה מקבלת סיוע כלכלי מאיש. לטענתה גם הסיוע שהיא מקבלת מעיריית ראשון לציון הוא דל ואינו מאפשר לה לצאת מהמצוקה הכלכלית הקשה שאיתה היא מתמודדת בנוסף להתמודדות עם מצבה הרפואי.

מיצירותיה של ורוניקה אליזבט להקוביץ

 

"אני לא רואה אור בקצה המנהרה, איך אני אמורה לפרנס את שלושת ילדיי? יש מעט אנשים שעוזרים לי באופן אישי, מביאים לי מוצרי מזון", היא אומרת, "כרגע אני בתל השומר ורק המחשבה במה יש לי לטפל כשאני יוצאת מכאן, גורמת לי לצער כל כך גדול שלפעמים אני מעדיפה להישאר בבית החולים ולא להתמודד עם הג'ונגל שמחכה לי בחוץ".

בכל זאת, להקוביץ מנסה להתפרנס בכבוד למרות המגבלות. בשנה האחרונה היא פתחה עסק קטן לפיסול מיציקות בטון. "בעברי למדתי בשנקר עיצוב חלונות ראווה וחלונות מסחריים. הפיסול וההתעסקות עם החומר גורמים לי גם לשלווה מסוימת. החלום שלי הוא שאנשים יכירו את העבודות שלי ושיקנו ממני בזכות ולא בחסד", היא אומרת.

ביום רביעי הקרוב, בין השעות עשר בבוקר עד שמונה בערב היא תקיים מכירה של יצירותיה, ברחוב ויגודסקי 8 דירה 7 כניסה א׳: "אני מקווה שיבואו אנשים, אני רק רוצה להתפרנס בשביל המשפחה שלי".

ניתן להתרשם מיצירותיה של להקוביץ, בדף הפייסבוק שלה: כאן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר