תכנית שאקל
כולם עוזרים אחד לשני. תכנית שאקל

תכנית שאקל: כשנוער מראשון לציון עוזר לנוער עם צרכים מיוחדים

תכנית שאקל פועלת לחיזוק תחושת השייכות של הנוער לארץ, בראשון לציון לקחו את התכנית צעד קדימה ושילבו גם נוער עם צרכים מיוחדים, כשכולם עוזרים לכולם

פורסם בתאריך: 29.3.18 18:09

"כשהחברים שלי שואלים אותי מה אני עושה? אני אומר בגאווה אני מתנדב בתכנית "שאקל", כך מספר עמית תקוה, חניך בתכנית ההתנדבות שמפגישה נוער מרמת אליהו ונוער עם צרכים מיוחדים. השבוע יצאה הקבוצה למסע בין יומיים באיזור הירדן הררי, סמוך לנהר הירדן, כשהקבוצה מכילה חניכים ממתנ"ס רמת אליהו ואוכלוסייה מקבוצת מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) כולם משתתפים בתכנית "שאקל".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

 

תכנית "שאקל" היא תכנית כלל ארצית הפועלת בכ-20 ערים ומושבים, ביניהם גם ראשון לציון בשכונת רמת אליהו. התכנית נותנת מענה לשילוב וחיזוק תחושת השייכות של בני נוער בכלל הארץ, תוך מתן דגש על הפריפריה. מטרתה של התכנית –  להפעיל את הנערים מבחינה אתגרית וספורטיבית ובכך לתת להם כלים להסתגלות בחיי היום יום. רועי קירז'נר שמרכז את התכנית במתנ"ס ברמת אליהו, לקח את התכנית צעד קדימה והקים קבוצה שלא כוללת רק את בני הנוער מהשכונה אלא גם אוכלוסיית חריגים בחברה, נערים עם צרכים מיוחדים.

בראשון לציון התכנית משלבת גם נוער בסיכון וגם נוער עם צרכים מיוחדים

"פתחתי השנה קבוצה שבה הנוער מגלם שני תפקידים – האחד משתתף, והשני מלווה אוכלוסייה מיוחדת ובכך הנוער עובר תהליכים משני הצדדים". מספר קריז'נר, כאמור, השבוע יצאו בני הנוער למסע וצברו חוויות, "יצאנו לשטח בו הנוער והחברים מהאוכלוסייה המיוחדת ניווטו ביחד, רכבו על אופניים, בישלו יחד וישנו באוהלים בטבע" מספר קירז'נר. עמית תקוה, חניך בתכנית התרגש מהטיול, "כל חופש אני נוסע לצפון עם המשפחה והם לא מטיילים כמונו. צברנו חוויות ובאחד המקרים ראיתי שהם לא מצליחים לבנות את האוהלים לבד אז אני והחברים שלי סייענו להם".

 

קירז'נר מספר שכל הטיול היה מונגש בצורה מושלמת לאוכלוסייה המיוחדת, "הנוער מהתכנית אפשר לכולם לקחת חלק במסע הזה, תוך בעבודה משותפת. ערכנו ניווטים מונגשים בשטח, ניווטים שגם אנשים עם צרכים מיוחדים יוכלו לבצע ללא בעיה. שטנו ברפטינג על נהר הירדן, ורכבנו על רכבי שטח, כאשר כל פעילות ופעילות, מונגשת לכולם ובני הנוער מרמת אליהו עוזרים לי בכל צעד".

עמית מספר כי התכנית תורמת לו לחיים האישיים רבות, "הבנתי כיצד להתנהג בסיטואציות שונות, כיום זה עוזר לי כשאני מדריך ילדים קטנים ממני במסגרות אחרות. אני גאה בהתנדבות שלי וזה עזר לי לקחת אחריות על מעשיי בחיים האישיים".

עוד מוסיף קירז'נר, "חשוב לי לציין שכל התוכנית  והמסע לא היה יוצא לפועל ללא גיבוי מלא ותמיכה של שמוליק לבנון מנהל תוכנית "שאקל", שני כהן מנהלת תחום הנוער והילדים במתנ"ס רמת אליהו, מיר דחוח רכזת אוכלוסיות מיוחדות ונגישות במתנ"ס רמת אליהו וכמובן המדריכים שאיתי, דביר ואלכסנדרה מתכנית חותם ואריאנה מתכנית יהל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר