אסף הרופא
צילום: אסף הרופא

המאבטחים באסף הרופא יחפשו אחר חמץ בתיקי המבקרים, מה דעתכם?

הצביעו והשפיעו. למרות שחלק מבתי החולים במדינה לא מתכוונים לאכוף את החלטת משרד הבריאות, באסף הרופא הנחו את המאבטחים לאסור על הכנסת מזון לא כשר במהלך הפסח, מה דעתכם?

פורסם בתאריך: 28.3.18 15:03

בעקבות הוראת משרד הבריאות שאוסרת על הכנסת חמץ לבתי החולים, הוראה שבעקבותיה המאבטחים מחפשים בתיקי המבקרים אחר חמץ אסור, ארבעה בתי חולים בארץ ביניהם איכילוב, רמב"ם, וולפסון וברזילי הודיעו שלא ינחו את המאבטחים לבצע את ההוראה, זאת לאחר שהפורום החילוני הגיש עתירה לבג"ץ נגד משרד הבריאות, הרבנות הראשית בנוגע "לנוהל הכשרות" בבתי החולים בחג הפסח.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

לעומת זאת, במרכז הרפואי אסף הרופא הבהירו כי לא יצטרפו לארבעתם, ימשיכו לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות והצהירו כי "המרכז הרפואי אסף הרופא ימשיך לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות וחוקי מדינת ישראל, כנהוג. חג אביב כשר ושמח לכל בית ישראל."

גיא ברק, מתנועת "ראשון חופשית" אמר, "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם הפורום החילוני, כאשר אני ופאבל גורודצקי עוד חבר בתנועה, חתומים על העתירה שהוגשה על ידי הפורום החילוני לבג"ץ לפני מספר שבועות. אנחנו מצפים שאסף הרופא, שהוא בית החולים העיקרי שמשרת את תושבי ראשון, יאפשר לאורחים שלו ולמטופלים שנמצאים בו להכניס מזון לבית החולים גם אם הוא מזון לא כשר. זה שאדם שמאושפז ושאין לו יכולת בחירה, לא אומר שצריך לאסור עליו להכניס מזון כזה או אחר. המצב שבו מאבטחים שנמצאים בשער בשביל לדאוג לביטחון של כולם מפשפשים בתיקים וחודרים לפרטיותו של אדם שנכנס לבית החולים ואומרים לו מה מותר לו להכניס ומה אסור, זוהי חריגה מסמכותם וגם פגיעה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו" ברק טוען שהוא ממש לא נגד שמירת הכשרות במהלך החג. "שכל אחד יכבד את האחר, אני מכבד את זכותם של אנשים לא לאכול חמץ והרבה מעבר לזה, אני מכבד גם את זה שאנשים מאמינים לא ירצו לשבת בחדר האוכל שהוכשר לכבוד חג הפסח ולראות מישהו אוכל להם פיתה מול הפנים. לטעמי, בית החולים הוא עצום בגודלו ואפשר להקצות אזורים או חדרים, או אפילו בחצר של בית החולים שבו אנשים יוכלו לאכול איזה אוכל שהם רוצים ואז גם אין פגיעה באדם אחר וגם כל אחד יכול לאכול על פי אמונתו, הרי בסוף אנחנו צריכים לחיות פה כולם ביחד."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פרץ

    טמטום.
    צאו לי מהצלחת.
    תנו לחיות, יש פה מספיק צרות.
    מציע לפזר פירורי לחם מרחפנים – ותתמודדו!

  2. גרגמל

    ככה זה שבראשות משרד הבריאות והמדינה, החושך יורד מוקדם מאוד, שחור וחשוך, הפכנו למדינת כפייה דתית, אלוהים לא ברא את האדם,האדם ברא את אלוהים!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר