צובעים, מנקים ומגיעים יום יום במשך חודש. חברי תנועה הנוער נוער נט. צילום: נוער נט

תנועת הנוער מציגה – חודש המעשים הטובים

חברי תנועת הנוער "נוער נט" החליטו לחדש שמונה גינות מוזנחות בשיכון המזרח והפכו את יום המעשים הטובים לפרויקט מקיף של חודש

פורסם בתאריך: 28.3.18 09:56

דני ווסיהון אברהם, מנהל מרכז נוער באגף הנוער והצעירים בעיריית ראשון לציון וחברי תנועת "נוער נט" החליטו להרחיב את יום המעשים הטובים ולהפוך אותו לחודש. בני הנוער, בשיתוף אדריכלית לגינון החליטו על פרויקט מקיף לסיוד ושיפוץ ששת הכניסות לבניין הרקפת 2 ובניית שמונה גינות חדשות בעזרת תרומות של תושבים בעיר.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

אחת החצרות בשיכון המזרח לפני ואחרי הגינון המקצועי והשיפוץ (צילום: ורד ששון)

"לקחנו על עצמנו פרויקט אחד גדול של שיפוץ חזיתות הבניין ברחוב הרקפת 2 בשיכון המזרח", מספר דני ווסיהון אברהם, מנהל מרכז הנוער נט באגף הנוער והצעירים בעיריית ראשון לציון. "מדובר בפרויקט שתכננו אותו מתחילתו ועד סופו עם גורמים רבים בעיר כמו שיל"ת, מתנ"ס שיכון המזרח, ורד ששון מפקחת גינון והכול בהובלתה של זמירה כרמלי משיל״ת שחיברה אותנו עם התושבים בבניין", אברהם מוסיף כי, "מדובר באזור שלא היה מטופח בכלל והצמחייה בגינות פלשה לרחוב, אנחנו התמקדנו בכל כניסה וכניסה, גזמנו את הצמחייה, פינינו את הפסולת ולאחר מכן הנחנו דשא סינטטי. מדובר בתהליך שמתפרש על פני חודש, במהלכו שתלנו גם פרחים ועצים וכל פעם חברים אחרים מהתנועה הגיעו לעזור, מדובר בשישים בני נוער שעושים הכול כחלק מהמעורבות שלהם בשכונה, כאשר אנו מקווים כי התושבים ימשיכו לשמור ולטפח את כל מה שעשינו למענם בחצר כדי שהמצב שהיה לא יחזור לקדמותו".

 

ורד ששון, מפקחת גינון הוסיפה, "קבלני גינון מטעם העירייה שמתחזקים שטחים בעיר התנדבו לבצע את ניקיון העשב, גיזומי השיחים והרמות נוף, לאחר מכן לקחנו את מידות השטח ואז הצוות של דני, זמירה כרמלי משיל״ת ואני ביצענו גריפה וניקיון של כל השטח, פרשנו יוטה כדי למנוע צמיחת עשבייה חוזרת, והצבנו דשא סינתטי שנתרם לנו מתושבים, תחמנו את הגינה בצמחים ובכל חצר שמנו עץ פרי, סך הכל טיפלנו בשמונה חצרות גדולות, כאשר התהליך עדיין נמשך עד סוף החודש. כל יום אנחנו מגיעים לשם ועושים כל פעם מקטע קטן נוסף, כולל צביעת גדרות. השאיפה הייתה להביא איכות חיים אחרת לתושבים שגרים בבניין ולדרבן את התושבים לשמור על הגינה והטיפוח שנעשה במקום".

אלברט מימוני, תושב הבניין אמר, "הבניין היה מטונף והם עשו עבודה מדהימה, צבעו את הגדרות, שמו דשא סינתטי ובסך הכול אני מאוד שמח לראות אותם מתנדבים ומגיעים יום יום, אם לא הם הגינה הייתה נשארת מלוכלכת, אז כל הכבוד להם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר