תושבים יורדים לכביש בעקבות חסימת המדרכה על ידי בליינים
תושבים יורדים לכביש בעקבות חסימת המדרכה על ידי בליינים (צילום: עו"ד גדי שמואלי חי)

סיוט ברחוב רוטשילד – למרות הצבת פקח מיוחד, רעש הבליינים נמשך

תושבי רוטשילד טוענים כי בר ברחוב מרעיש עד השעות הקטנות של הלילה ומקשה על חיי השגרה, למרות שהוצב פקח שתפקידו לאכוף את החוק

פורסם בתאריך: 25.3.18 16:53

שבוע לאחר שהוצב פקח ברחוב רוטשילד בראשון לציון, תושבים ממשיכים להתלונן גם היום על רעש בשעות לא סבירות ולעיתים גם מאוחרות. רחוב רוטשילד בעיר ידע ימים יותר טובים עם ערבים שקטים, אך כבר שנים שהתושבים מתלוננים על פגיעה באיכות חייהם, ומטעם העירייה ניסו בעבר לשקול תוכנית בה יפנו תושבים מרצון, אך אלו סרבו למכור את בתיהם.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

תושבת הבניין הסמוך לאזור הפאבים והבילוי ברחוב רוטשילד בעיר טוענת כי, "אנו חווים גיהינום שלם בגלל בר אחד שהחליט לצפצף על החוק והמשטרה". עוד מציינת התושבת ש"בלתי אפשרי לישון, יש דיירים עם תינוקות וילדים קטנים, דיירים מבוגרים מאוד". עוד הוסיפה התושבת ש"בעל הבר השתלט על המדרכה שעליה טוען כי משלם ארנונה אבל מסרב להציג הוכחה לאנשים". התושבת מציגה שבפנייה לפיקוח בנושא "הניידות עוצרות מול הפאב לשתי שניות וממשיכות בנסיעה. הפיקוח והמשטרה משקרים לנו שנתנו דו"ח כל לילה בעוד שהדיירים רואים שהם לא יצאו מהניידות כלל".

צפו בבליינים חוסמים את המדרכה ובעוברי אורח הנאלצים לרדת אל הכביש (צילום: עו"ד גדי שמואלי חי)

הפעיל החברתי בעיר, דניאל סינרייך מציין כי ככל הידוע לו, "נגד הפאבים ישנם הליכים משפטיים ואף הוצאו צווי הריסה". עוד מוסיף כי "דיירי רחובות רוטשילד, הרצל והסמוכים אליהם סובלים בשנים האחרונות, בין היתר גם מרעש בלתי סביר בשעות בלתי שגרתיות".

עוד מציין סינרייך ש"לפני כשנתיים התראיין סגן ראש העיר רז קינסטליך לתוכנית "עניין ראשוני" ושם טען כי העירייה שוקלת לקנות את הדירות מהתושבים שמתלוננים שפגעו להם באיכות החיים, ובעצם במילים אחרות לטרנספר אותם".

 

רז קינסטליך אמר בתגובה, "בעבר התייחסתי לנושא לפיו בכוונת העירייה לרכוש דירות תושבים המלינים על פגיעה באיכות חייהם, העירייה אף הגדילה לעשות ופנתה לתושבים לטובת העניין ואלה סרבו. בנוסף פעלה העירייה ועודנה פועלת במגוון תחומים על מנת לצמצם תופעות של רעש בבתי התושבים. חשוב להדגיש כי קיים צורך אמיתי לייצר איזון בין צרכי צעירי העיר המשוועים למקומות בילוי בעירם ובין זכות התושבים המתגוררים בסמוך לשקט".

"הבליינים הפכו את חיי התושבים לגיהנום" (צילום: דניאל סינרייך)

קינסטליך סיכם את תגובתו ב"מדוע מה שטוב בת"א, ברחובות או בכל עיר מובילה באירופה, לא טוב לראשון לציון? לצעירי העיר מגיע מקומות בילוי איכותיים בסמוך לביתם, האם האופציה שיצאו לבלות בעיר אחרת עדיפה? לא לדעתי ולדעת רבים מתושבי העיר".

תגובת עיריית ראשון לציון: ראשון לציון גאה להיות עיר מובילה בחיי התרבות והפנאי שמושכת אליה עוד ועוד מבלים מכל שכבות הגיל, מהעיר ומחוצה לה. רחוב רוטשילד הוא אחד הרחובות הראשיים והחשובים בעיר וככל מטרופולין בארץ ובעולם, רחובות אלו הפכו למוקד התרחשות בכל שעות היממה. אנו מבינים את הקשיים עימם מתמודדים תושבי הרחוב ועושים כל שביכולתנו להקל עליהם.

כל טענה שהעירייה והחברה לבטחון לא אוכפות עבירות והפרות- לא עומדת עם המציאות. מדי שנה נרשמים מאות דו"חות לבעלי עסקים ברחוב שלא עמדו בחוק העזר העירוני. כמו כן אגף הרישוי והפיקוח מנהל הליכים משפטיים מול בתי עסק שאינם מסדירים את רישיונם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר