ירוק בראשון לציון: העירייה הצטרפה לברית ערים ותקדם את נושא האקולוגיה בעיר

עיריית ראשון לציון הכריזה על הצטרפותה לתכנית ''ברית ערים לאיכות חיים וסביבה'' של פורום 15 הערים העצמאיות בישראל ובכך גם התחייבה לשורה ארוכה של צעדים סביבתיים

פורסם בתאריך: 11.3.18 13:56

עיריית ראשון לציון הכריזה לאחרונה על הצטרפותה לתכנית "ברית ערים לאיכות חיים וסביבה של פורום 15 הערים העצמאיות בישראל". במסגרת התכנית התחייבה העירייה לשורה ארוכה של צעדים שמטרתן קידום עירוניות, קיימות ואיכות סביבה בשישה תחומי פעילות כמו אנרגיה ובנייה ירוקה, תחבורה בעיר, פסולת וצריכה, המרחב העירוני, חיזוק הקהילה והכלכלה המקומית וניהול בר קיימא של העירייה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"עיריית ראשון לציון מחויבת לקידום תהליך הקיימות." כך אמר דב צור, ראש עיריית ראשון לציון והוסיף, "למען עתיד ילדנו ואיכות חיי תושבנו אנו פועלים בכל המישורים להגברת המודעות לשמירה על הסביבה ולהפיכת המחזור לנגיש וזמין בכל בית אב. אני קורא לתושבי העיר להירתם לעשייה הסביבתית, יחד נתרום כולנו לסביבה טובה יותר".

 

עו"ד איתן אטיה, מנכ"ל פורום ה-15 הוסיף, "בישראל, בה למעלה מ-90% מהאוכלוסייה מתגוררת ביישובים עירוניים, הערים עומדות בחזית ההתמודדות עם האתגרים החברתיים, הסביבתיים והכלכליים. אתגרים אלה רק ילכו ויתגברו עם הגידול חסר התקדים באוכלוסיית ישראל, שצפויה להכפיל את עצמה ב-30 שנים הקרובות. לאור זאת, מוטלת על ראשי הערים ומנהלי המנגנון העירוני החובה לפעול ביעילות ובאחריות למען שיפור איכות החיים ואיכות סביבת המגורים של התושבים. זהו החזון של תכנית ברית ערים לאיכות חיים וסביבה של פורום ה-15".

בעירייה מציינים כי כחלק ממימוש התכנית התחייבה העירייה גם לקדם מדיניות של התייעלות אנרגטית במתקני העירייה, להפחית את השימוש ברכב פרטי בעיר, לקדם פרויקטים כמו נטיעת עצים והצללת המרחב הציבורי, לסלול שבילי אופניים, להטמיע שיקולי סביבה וקיימות במכרזי העירייה וכן להקים פלטפורמות עירוניות לשיתוף ושימוש חוזר בחפצים. עוד מוסיפים בעירייה כי התכנית תתרום לטיפוח עירוניות שתעצים את הקהילה העירונית ותעודד את התושבים לצאת לרחובות ולגנים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר