סבטלנה ווגמן
מצטערת, אבל בשביל להיות ברשימה, אתם צריכים לדעת רוסית. סבטלנה ווגמן

יוזמה: רשת חברתית של שיעורים פרטיים. אבל לא כולם מוזמנים

סבטלנה ווגמן יצרה רשת חברתית לתיווך בין אמהות ואבות המעניקים שיעורים פרטיים לילדים בחינם. הכניסה רק לדוברי רוסית

פורסם בתאריך: 5.3.18 14:17

סיפור של סבטלנה ווגמן החל לפני 15 שנים כאשר עלתה לארץ בעקבות נישואים לאיש עסקים יהודי. בישראל היא החלה לעבוד כספרית, למרות שלמדה הנדסת כימיה בנובוסיבירסק ברוסיה. סבטלנה, שהתגיירה בינתיים, התגרשה מבעלה, וכעת מגדלת את בנה הבכור אייל (איליה) לבדה. בראיון ל-"השקמה ראשון לציון" היא מספרת כיצד החלה להיות מתווכת בהתנדבות של שיעורים פרטיים, בקבוצה שהגיעה כבר ל-120 משתתפים בשיטת "חבר מביא חבר".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"אייל בני) התקשה באותם השנים בשיעורי הבית באנגלית" היא מספרת, "ובשיחה עם אחת הלקוחות שלי הגענו להחלטה לפיה היא תלמד אותו אנגלית ואני אלמד את הבת שלה כימיה לבגרות. לקוחה אחרת במספרה ביקשה שאלמד גם את הבן שלה כימיה לבגרות, והיא בתמורה לימדה את אייל שלי פסנתר. כך התחלנו לטוות את רשת הלימודים".

רוצים להתקבל למאגר? דברו רוסית

ווגמן מדגישה בסיפורה כי במשך הזמן היו מספר ישראלים "צברים" שניסו להכנס לתמונה אך הדבר מעולם לא החזיק מעמד, "אני חיה בארץ 15 שנים וסובלת מאד מהשפה. למדתי באולפן, עברתי גיור, אבל העברית לא החזיקה. כשאני מספרת על זה, אני תמיד נותנת את הדוגמה של אישה עם שיער שחור שרוצה לצבוע לבלונדיני והצבע לא מחזיק. רוסית היא שפה "שחורה", חזקה מאד. צריך "לחמצן" את השיער לפני שצובעים צבע בהיר, ואני לא מצאתי דרך "לחמצן" את העברית שלי. יש הרבה מאד רוסים בארץ שלא יכולים להעביר את השיעורים הפרטיים בשפה אחרת פרט לרוסית. כמו שאני לא הצלחתי להתקבל לעבודות בישראל בגלל המכשול של השפה, ככה גם המערכת שלנו לא יכולה להכיל אנשים שדוברים רק עברית. כולם פועלים בהתנדבות, אני מתווכת בהתנדבות, אני מציעה לכולם לנסות את השיטה הזו. היא כמו קסם. לא תמיד הורים מלמדים את הילדים אחד של השני. יש לי טבלת אקסל ובו ההורים מרוויחים נקודות זכות על כל שיעור. כל מי שנמצא במאגר מקבל שיעור אחד מתנה עבור שיעור שהוא מעניק".

 

בין בובי פישר לאבשלום קור

בשיחה עם סבטלנה ווגמן עולים מקרי הצלחה רבים של תלמידים שהתקשו מאד בלימודים ובזכות הצלבת השיעורים הפרטיים הצליחו לעבור בגרות ואפילו להצליח בפסיכומטרי. עם זאת ווגמן מדגישה שתי בעיות עיקריות שחוזרות כל הזמן, "פונים אליי הרבה חבר'ה רוסים שמבקשים להתקבל למערכת. אני לא מקבלת אנשים כי הם פנו אלי, אלא קודם כל כמעניקי שיעורים פרטיים ורק לאחר מכן כנזקקים לשיעורים פרטיים. בקהילה שלנו כולם יודעים מתמטיקה, שח-מט ופסנתר. זו קלישאה של רוסים אבל קלישאה נכונה. מאד קל לבוא ולהגיד "תלמדו את הילד שלי אנגלית אני יודע מתמטיקה", זה משפט קבוע. יש מעט מאד שמבינים לשון ברמה טובה או ערבית ברמה סבירה. על כן אני חייבת לשלוט במאגר כל הזמן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר