בשורה: אפשר לממש את תוכנית תמ"א 38 בכל רחבי העיר

הוועדה המחוזית הסירה את כל ההתנגדויות וביטלה את התוכנית שקבעה מכסה ליחידות דיור לפני כעשור. קינסטליך בירך, והבהיר: "אנחנו עם אצבע על הדופק כדי להימנע מצפיפות ועומס על התשתיות העירוניות"

פורסם בתאריך: 24.12.18 13:38

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה את ההתנגדויות וביטלה את תוכנית שעסקה במכסות יחידות דיור שנקבעו ב-2008. המשמעות: בשורה לתושבים שמבקשים לממש תמ"א 38 לצורך חיזוק הבניין בפני רעידות אדמה, בכל רחבי העיר. בכך, קיבלה הוועדה את עמדת בית המשפט העליון, לפיה אין לעכב היתרים במרכז ראשון לציון וביטלה את תוכנית רצ 106/1.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כשנתיים לאחר שמתן ההיתרים לתמ"א 38 במרכז העיר הוקפא, התקבלה החלטת הוועדה המחוזית שלמעשה שחררה החסמים. בחלטת הוועדה צוין כי: "לאחר ששמעה את המתנגדים והתייחסות נציגי הועדה המקומית, מחליטה הוועדה לדחות את ההתנגדויות ולתת תוקף לתוכנית". מיד לאחר מכן, השיבה הוועדה המחוזית לכל טענה שהועלתה במסגרת ההתנגדויות. בנוסף, ציינה הוועדה המחוזית כי במסגרת הוראות תמ"א 38, יש לוועדה המקומית את האפשרות לסרב למתן היתר בנייה במידה שתשתיות השכונה אינן מאפשרות לקלוט תוספת של יחידות דיור.

עיקרי התוכנית רצ 106/1 שבוטלה, עסקו, כאמור, במכסות יחידות דיור שנקבעו לפני כעשור. נציגי העירייה הסבירו לוועדה המחוזית כי המכסות שנקבעו כבר אינן רלוונטיות ואינן מבטאות את הצרכים האמיתיים של העיר.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את החלטת הועדה המחוזית ואמר: "זוהי בשורה לתושבים שמבקשים לשפר את הבטיחות והנגישות בבניין ולחזק אותו מפני רעידות אדמה. כמובן שבמקביל אנחנו עם אצבע על הדופק כדי להימנע מצפיפות ועומס על התשתיות העירוניות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אגם

    עכשיו העיר תיסתם בפקקים מטורפים ובריכוזי אוכלוסיה שיהפכו לעיר מחנק… החלטה שגויה מבלי להרחיב כבישים ומדרכות היכן אנשים יסעו ויחנו קינסטליך באויר?

  2. תושב העיר ב- 52 שנים האחרונות

    די עם התמ"א הרסתם את העיר. צפיפות נוראית, שכונות נהרסו. אין חנייה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר