אתם יושבים? כדאי שתעשו את זה נכון ועל הכיסא המתאים

תלמידים שקדנים שלא זזים מהכיסא, גיימרים מורעלים שמתנחלים לנצח מול הצג ועובדי המשרד עם כאבי הגב התמידיים, השורות הבאות מוקדשות לכם

פורסם בתאריך: 1.9.17 17:47

עם פתיחת שנת הלימודים והחזרה לשגרת העבודה, רבים מאיתנו מעוניינים להתחדש בכסאות משרדיים. אבל איך יושבים שעות על גבי שעות מבלי להתעייף ומבלי לכאוב? הארגונומיה החדשה של הגוף מאפשרת לגוף חופש תנועה מקסימלי. הגב יפסיק לכאוב וגם יום העבודה והלימודים ייראה טוב יותר.

לפני שנסביר כיצד מומלץ וכדאי לשבת נכון, כמה מילים על "ארגונומיה" (מיוונית, ארגו = עבודה, נומוס = חוק): הארגונומיה עוסקת בקשרים השונים בין האדם לסביבת חייו, ומכאן היא מתקשרת לעולם העבודה. הארגונומיה רואה באדם את המרכז ושמה לה למטרה ליצור סביבו את התנאים הפיזיים והמנטאליים הטובים ביותר לטיפוח הרגשתו ולשיפור תפקודו. מדע הארגונומיה הוא אמנם רב תחומי וניתן למצוא מעורבותו בתחום ההנדסה, בתחום העיצוב, החינוך, הפיזיולוגיה ועוד, אך ניתן לומר כי מטרתו העיקרית היא עיצוב, סידור ותכנון סביבת העבודה, בין אם מדובר בעבודה במפעל, בעמדת מחשב או בכיור שטיפת הכלים במטבח הביתי.

כאמור, השימוש השכיח במושג ארגונומיה משולב בריהוט, בדרך כלל בריהוט המיועד לחללים משרדיים, שבהם אנו נוטים לבלות את מרבית זמננו בישיבה. אולם, בעוד שהארגונומיה המסורתית קובעת תנוחות ישיבה נכונות, מציעים המומחים כיום את המושג "ישיבה פרו-אקטיבית", שמשמעותו להציע לגוף את כל חופש התנועה שהוא מסוגל, תוך שמירה על גמישות הגוף/ עמוד השדרה לנוחיות האדם וזאת כדי לאפשר ישיבה ארוכת טווח איכותית שאינה מעייפת את הגוף. חברות לריהוט משרדי משקיעות כיום במחקר ובפיתוח מוצרים ארגונומיים, המאופיינים בחומרים איכותיים וברמת עיצוב גבוהה והכל במטרה לשמור על נוחות מירבית לגוף ועל סביבת עבודה אסתטית ונעימה.

כיצד בוחרים כיסא משרדי?

שבו על הכיסא, הרגישו אותו – עד כמה הוא רך או קשה. מושב רך מומלץ יותר כי ככל שהכיסא קשה יותר, עצמות הישבן סופגות את מירב נקודות הלחץ. זה גורם, בין היתר, להירדמות של הרגליים.

מומלץ מרווח של עד שלוש אצבעות מקצה המושב עד קפל הברך, כדי למנוע לחץ מיותר על כפות הרגליים.

הכי חשוב שתהיה תמיכה בקשת של הגב התחתון. להניח כרית על המושב זה לא פתרון.

כיסא אידיאלי הוא כזה שגם נותן תמיכה מירבית לאזור הצוואר והראש. גובה משענת הגב צריך להיות לפחות עד סוף הצוואר (שהראש לא יהיה תלוי באוויר).

ביחרו כיסא שבו אפשר לכוונן את הגב בזווית מינוס, כלומר הגב מוטה קצת קדימה. זה חשוב מאד למי שעוסק בעבודה עם מחשב ובכתיבה רבה על השולחן.

תנו עדיפות לידיות מתכווננות וגם שטוחות ומספיק רחבות להניח את האמות. זה חשוב בעיקר בעת שימוש בעכבר.

עדיף כיסא על גלגלים ומסתובב 360 מעלות, כדי למנוע תזוזות מיותרות של האגן והרגליים בעת תזוזה עם הכיסא.

 

כיצד יושבים נכון ומונעים כאבים ונזקים מיותרים?

שתי כפות הרגליים חייבות להיות מונחות במלואן על הרצפה. אם הכיסא גבוה מדי, הדום הוא אופציה להגבהת הרגליים.

הישבן צריך להגיע עד עומק הכיסא, במקום בו הגב נתמך במשענת. יש לשבת עם גב זקוף.

הצמידו את הכיסא קרוב אל השולחן.

מסך המחשב מוצב מול העיניים.

ישיבה ממושכת מול המחשב עלולה ליצור אי נוחות גופנית, כאבים ועייפות בעיקר באזור הצוואר וחגורת הכתפיים, לכן מומלץ לקום מהכיסא מדי 15 דקות.

 

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר